blaaspartijen en strings, welke synthesizer

kees45

Nieuwkomer
Ik ben er nog niet uit; wat moet iki aanschaffen voor synthesizer om goede geluiden te krijgen die eenvoudig op te roepen te zijn.

De nord vind ik op dit moment te duur. Budget ca, 500 euries

is de korg triniton wellicht wat?

kees

Als het realistisch moet klinken kun je het best naar een zogenaamde 'rompler' zoeken Je zou voor een Roland XP30 of XP60 kunnen kijken, eventueel de rack versie JV2080 (heb ik te koop staan :-) ) of de RS5 /RS50 (klinkt goed, weinig synthese mogelijkheden). Korg Triton of Trinity, Yamaha CS6x of Motif of MO serie, allemaal fijn.

Vrijwel alle sample-based synthesizers hebben goede blazers en strings. Ik had een oude SY-85 uit 1990 die al indrukwekkend klonk, al zijn er in de afgelopen twintig jaar natuurlijk wel realistischere synths gebouwd.

Een JV/XP of SRX/XV Roland met Orchestral Expansion. Een S6000 is ook een idee, alleen moet je daar dan elke keer wachten eerdat je alles in hebt geladen, en met het apparaat zelf heb je de geluiden nog niet.

Ik ben er nog niet uit; wat moet iki aanschaffen voor synthesizer om goede geluiden te krijgen die eenvoudig op te roepen te zijn.

De nord vind ik op dit moment te duur. Budget ca, 500 euries

is de korg triniton wellicht wat?

kees

voor dit geld kunje byna twee synth kopen bv een oudere yamaha voor de wat meer karakter volle synth / sounds / blazers ..strings
sy 77 /85 sy 99

evt een jv serie rack met cards / jd990
een korg triton voldoet vast wel
er zijn meer manieren waarje lekker strings uit kan halen een matix 1000 bv geen real time control aleen

persoonlijk doeikt momenteel met een jx3p [+ programmer ]
en een ax60 voor lead strings
leuk setje
een wat holler/ fuzzyer
en anders wat meer raw

Een 2e hands Motif6 past wel binnen je budget en dan heb je een meer dan behoorlijke en betaalbare bak voor je blazers en strings.

Een motif6 voor 500€? Dan geef ik je meer kans op zijn voorganger, de EX5 :engel: Die heeft trouwens wel heel mooie (solo) blazers. VL, he!
Andere opties: Korg Trinity, Korg X50, Yamaha S30/S80. Allemaal goede synths met acceptabele klanken. Het hangt er ook een beetje vanaf wat je ermee wil gaan doen. Ik vind de Korg strijkers en blazers over het algemeen minder realistisch, maar wel heel krachtig (leuk voor de goth metal), Roland sound vind ik over het algemeen realistischer maar dunner klinken, en Yamaha zweeft daar voor mijn gevoel tussenin, leuk voor pop/r&b. Maar da's heeeel algemeen gesteld, en erg persoonlijk.

Wat voor genre ga je spelen?

trouwens:
Het gaat er niet om wat je hebt, maar of er een medicijn voor te vinden is

LOL!:D

is het geen optie om een software sampler met sample cd's te gaan gebruiken? Dan heb je alles bij elkaar in je pc. Er moet voor je budget genoeg te krijgen zijn toch (ik zou dit zelf niet weten maar ben wel benieuwd :))

Blazers

Blazers

Dag,

Ik ben in het bezit van een Roland Xp-80 en een Korg Triton Extreme. Ik mis bij beide instrumenten realistishe blazers voor bijvoorbeeld: Polonaises, slager, top 40 zoals: Amy Whinehouse - Valerie, Guus Meeuwis - t dondert en het bliksemt, trijntje Oosterhuis.. ga maar door. Hoe krijg ik uit bv mijn extreme wel fatsoenlijke blazers? Wat ik nu gebruik heb ik zelf gemaakt en is niet super mooi maar beter dan de standaard sounds. Zijn er ook synths waar kant en klaar goede blazers voor live spelen inzit? De motif Es of Fantom X bijvoorbeeld?

Voor de blazers zou ik ook voor de EX5 gaan... Voor de strijkers heb je hem al: de XP, orchestral of vintage boardje erbij en klaar....

RFB

Back