Newbies en strafpunten

Nou en?! Dat is toch niet het hoogste goed ofzo??

Hier kiest men gewoon voor iets anders, en ik vind dat prima.

Duidelijk voor de koper en verkoper imo.

:eureka:

Men kiest anders,jij vind het prima,het is duidelijk idd..

Vele kopers zullen het prima vinden,echter velen verkopers zullen er anders over denken.

Het probleem is echter dat de koper vandaag het prima vind t.e.m hij zelf iets (toevallig of niet) van de hand wil schudden,dan zal zijn mening mischien wel veranderen!

LOL

Je mening hier maakt geen moer uit. De enige mening die hier telt is die van de mods.
Alhoewel het natuurlijk wel te proberen is om er toch tegenin te gaan. :engel:

Dat de meningen niet tellen is duidelijk,dit is ook toepasselijk voor 1 ieder met meningsverschillen in eender welk ander synth-related topic hier of op een ander forum,meningen dienen niet perse om gebruikt te worden als doelstelling.

Anders gezegt wat jezelf post heeft ook geen invloed op wie dan ook,maar zo blijven we ze wel 'bezighouden',dat is de enige werkelijke invloed...!

Alhoewel het natuurlijk wel te proberen is om er toch tegenin te gaan. :engel:

Bij 'ons' zeggen ze ook:

'Proberen is kans,in uw broek schijten is Hollands'

Je kunt natuurlijk altijd je spullen op eBay te koop zetten als je denkt dat dat meer oplevert. Ik verkoop zelf ook regelmatig spullen via eBay, speurders of marktplaats. Hangt een beetje vanaf wat ik wil verkopen, en waarvan ik de beste resultaten verwacht. eBay: altijd snel van je spullen af, risico op lage opbrengst. Marktplaats: kan langer duren maar je hebt de tijd en het is allemaal redelijk vrijblijvend zodat je meer kan onderhandelen en je hoeft geen afstand van je product te doen als je er geen goede prijs voor kunt krijgen. En voor synthforum geldt ongeveer hetzelfde maar heb je een brede doelgroep die je advertentie ziet en wat meer mogelijkheden om te bumpen/prijsverlagingen aan te kondigen.

eBay en zelfs marktplaats hebben een flinke backoffice nodig om met biedingen en dergelijke om te kunnen gaan. Bij eBay is zelfs een geschillencommissie en allerhande bindende afspraken in het leven geroepen om conflicten te vemijden/op te lossen. Vergeet ook niet dat zowel eBay als markplaats geld vragen voor hun diensten terwijl het hier gratis is. Ik denk dat het buiten de 'scope' van dit forum valt om zoiets op goede wijze te implementeren, en het enige dat het forum er voor terug krijgt is een hoop gezeur/gedoe als het een keer misgaat. En dat gebeurt natuurlijk gegarandeerd.

het is toch niet zo erg dat de koper niet de allerhoogst haalbare prijs voor zijn spullen haalt??? en bovendien, richtprijs vermelden zorgt voor een snellere verkoop, en dus een rustigere marktplaats.

Voor verkopen is het ook prima vind ik hoor, je kan je richt prijs bv iets hoger neer zetten dan wat je zelf voor wilt hebben.. en je kan natuurlijk verschillende tactieken toepassen voor laag bieders.

Nou ja wat jullie zeggen is waar,maar juist nu ook MP geld vraagt voor plaatsing zoals ebay waarbij bij ebay je het risco loopt het voor een te laage bod het moet verkopen zonder te vergeten dat je voor dure spullen een % aan ebay moet betalen (wat uitgesloten is in mijn geval)is SF echt de ideale verkopersvriendelijke plaats het enige nadeel is wel het niet per opbod mogen verkopen.

Ik begrijp echt niet het probleem,als je sterk in je schoenen staat (en dat hoeft zelfs niet)en er komt de minste post of topic waar een lid 'ruzie' zoekt om een aankoop die hij gemist heeft,moet je gewoon instand zonder uitleg of PB de post of topic deleten,als daar reactie op komt idem doen,gewoon deleten,na een tijdje zien ze het in dat het geen zin heeft om shit te posten en dan doen ze het gewoon niet meer,simpel toch.

Had hier al lang moeten gebeuren trouwens bij eender welke aankomende ruzie,metten locken of deleten en opgelost.

Back