Newbies en strafpunten

Dadunga

Nieuwkomer
Helaas beste mensen, ik ben hier net en ga alweer weg. Al vanaf het begin van "de internets" zit ik op fora, en nog nooit ben ik gebanned of ook maar "berispt". Waarom? Omdat ik vind dat je gewoon "normaal" met elkaar moet omgaan. Om me heen zag ik overal vele schreeuwlelijkerds gebanned worden en dat vond ik niet meer dan normaal. Weg met die internetvervuilende bastaards.

Als newbie plaatste ik hier een maand geleden een advertentie en tsja, ik vergat er een vraagprijs bij te zetten. Wel stond erbij dat ik 'm eventueel zou willen ruilen. Vandaag (een maand later) kreeg ik een "berisping" met strafpunt. Ik lees veel andere verhalen van leden die het beste met het forum voorhebben maar ook iets soortgelijks hebben meegemaakt. Ik snap dat dit pogingen zijn om de sfeer op het forum hoog te houden (zero tolerance?), maar hier bereik je het tegenovergestelde mee. Voor mij (en ongetwijfeld vele anderen) is dit in ieder geval een reden om niet meer naar dit forum toe te gaan. Daarvoor hoef ik niet gebanned te worden ;)

Dit klinkt misschien wat overgevoelig, maar modjes van synthforum: laat de "goede" leden in hun waarde zonder te mierenneuken over kleine dingetjes en ban gewoon de echte eikels. Dan blijft het hier pas echt leuk.

Ik vind het spijtig dat je dit zo oppakt, want zo was het niet bedoeld.
Wat we wel bedoelen is dat we in de marktplaats sectie niet per opbod synthesizers aanbieden accepteren.
Daar hebben we iets van gezegd en daar kon je op reageren.

Inmiddels hebben andere mensen hierop gereageerd, vandaar de berisping.

Een berisping is geen ban, dus mocht je je bedenken dan zien we je graag weer terug.

ik vind het niet meer dan terecht, ik zit hier al 5 jaar en kan mij helemaal vinden in de regels omtrent de marktplaats hier. Ik hou wel van duidelijkheid met prijzen erbij, dat zorgt ervoor dat je sneller en gerichter zaken kan doen ipv dat afwachtende gedoe.

mensen, ik begrijp wel dat dadunga zich zo kan voelen, maar we hoeven hem nu niet nog meer terecht te wijzen.

Ik hoop dat hij van synthesizers houdt en dat ie op dit forum blijft rond hangen / kijken zodat wij van hem kunnen leren en hij wellicht van ons.

.Ik hou wel van duidelijkheid met prijzen erbij, dat zorgt ervoor dat je sneller en gerichter zaken kan doen ipv dat afwachtende gedoe.

Wachten doe je nu ook, tot de kerel zen prijs zakt na iedere bump,het duurt zelfs langer.

Ga je me zeggen dat je em kan PB'en om een lagere prijs voor te stellen,dan zeg ik daarop dat het identiek is andersom,hem PB'en voor hogere prijs indien er geen richtprijs of een lage prijs staat.

dat verplichte richtprijs gedoe haalt niets uit,en het verbieden per opbod te verkopen is het domste wat er is op dit forum,zelfs het gezeik of geruzie dat te lezen is tussen bepaalde leden is interersanter,hier leer je tenmiste van!

Gezien een ander lid toch niet in het topic van het tekoop gesteld item kan posten ,wat haalt het dan uit..

Het enige dat echt nuttig is in dit forum is juist marktplaats,in tegenstelling tot andere plaatsen waar je dingen kan kopen is dat je hier meer (of totaal)vertrouwen heb in de verkopers,waarom dan juist per opbod verkopen verbieden!

Degenen die echt per opbod hun ding willen verkopen gaan nu elk maal naar ebay of marktplaats.nl,dus wat de staff doet inplaats van de leden aan te trekken is ze wegjagen,met als gevolg men weer niet weet wie de verkoper is daar en of men deze kan vertrouwen,tenzij deze dezelfde nick gebruikt,wat niet altijd het geval is.

wat dan nog een last bij is,wanneer je een hoge richtprijs zet en deze dan,verschillende malen laat zakken,krijg je pb's met kutbiedingen zo laag dat de meesten denken dat je echt in geldnood zit,en terwijl je hun wijs maakt van niet ,toch blijven voorzetten.

Als je een lage startprijs zet krijg je ratten in PB die enkel kopen willen omdat het koopjes zijn,en weten dat ze het eventueel duurder kunnen verkopen,gaan dan daarbij ook nog eens onderbieden...

Meestal intereseert het toestel hun niet echt ook.

Maw,het max eruithalen zonder er tervoren een prijs voor hebben bedacht waarbij een gepaste koper zich aanmeld die zich goed voelt bij zen aankoop alsook waar de verkoper tevreden kan zijn over zen opbrengt is hier niet echt toepasbaar.

Ik snap wel waarom per opbod is verboden hier.
Dat voorkomt iig nog meer gezeik, geziek en getreiter van mensen die apparaten aan hun neus voorbij zien gaan aan persoon A of B.
Als er geld in het spel komt dan gaan mensen altijd gek doen, daar kun je gif op innemen.

Ja natuurlijk fuse,maar nu we het berispingen systeem hebben kan dat toch goed getolereert worden,er wordt toch ook af en toe gepost van 'jullie zijn toch geen kleuters meer',en wat doe je dan op ebay of elders,ga je degenen die net overboden heeft toch ook niet mailen om te zeggen dat hij een klootzak is,heb ik nooit problemen mee gehad.

Eigen schuld dikke bult,had ik dan maar hoger moeten bieden.

Marktplaats wordt nu 1partijdig int voordeel getrokken,met name van de koper,is dit geen discriminatie?

Kopers liggen toch vast aan hun budget dat ze kunnen spenderen,dus worden ze niet als minderwaardig ofzo beschouwd.

Als ik weet dat een jup 8 dezer dagen tot 3000e kan gaan,maar heb max 2000 ervoor over of ter beschikking,mag dan enkel de verkoper deze aan mij verkopen voor 2000e max omdat ik mooie ogen heb?

alles draaid om geld,dit proberen te manipuleren lukt niet,synthforum wordt toch ook gesponsert imo,iemand met wat 'power' neemt het zo over ,en veranderdt de regels op 1 dag tijd..

...,iemand met wat 'power' neemt het zo over ,en veranderdt de regels op 1 dag tijd..

Juist, en die voert tevens spellingscontrole in! :D sorri..

Maar fuse heeft wel een punt.. Als je mag gaan bieden, dan zijn er altijd figuren (ja, ook hier..) die gaan lopen zieken.. Vooral als het gear wordt aangeboden die iemand net niet mag of een irritant ventje vindt..

Aan de andere kant wordt er nu natuurlijk ook al gePB't/gemaild met de verkoper met een bod..dus of 't veel verschil uitmaakt..:erm:
ZELF vind ik het wel fijner als er een bedrag staat: dan kan ik kijken of het voor mij de moeite is zonder iedere keer contact op te nemen en er dan achter te komen dat ik te weinig geboden heb..

enfin..

Wij zijn primaire een forum en geen verkoopsite, ook al lijkt het qua bezoekers soms anders.

Wij zijn primaire een forum en geen verkoopsite, ook al lijkt het qua bezoekers soms anders.

Natuurlijk,maar dit is geen excuus.

Zoid,ik ben een echte 0 (nul) in spelling en rekenen,altijd geweest.

Natuurlijk,maar dit is geen excuus.

Zoid,ik ben een echte 0 (nul) in spelling en rekenen,altijd geweest.

Wie let je om een verkoopsite te beginnen? :eureka:

Ik vind het huidige systeem wel OK. Iemand geeft aan wat 'ie ongeveer wil hebben, je kijkt of dat matcht met je eigen idee en eventueel probeer je nog wat af te pingelen als je de vraagprijs te hoog vind of de gok wil nemen dat het apparaat aan je neus voorbij gaat. Prima toch? Heb al veel prettige zaken gedaan via het forum, zowel als koper als verkoper. Bij opbod advertenties krijg je alleen maar lange wachttijden, kopers die afhaken omdat het te lang duurt, verkopers die toch niet willen verkopen omdat het bod hen niet aan staat etc.

Ik biedt sowieso 50 cent meer..

Ik ben voor het huidige systeem. Je hebt een product en kan zelf (eventueel met wat referentie via internet) prima inschatten wat zoiets mag gaan opleveren. Wil je meer vangen, vraag je iets meer, maar heb je kans dat je er niet vanaf komt. Iedereen weet waar ie aan toe is, je weet ook dat als je een bericht met een lager bod stuurt, dat het product aan je voorbij kan gaan.

Verkopen puur per opbod is volgens mij alleen leuk voor de verkoper die graag wil cashen. Of voor diegene die het niets uitmaakt wat iets kost en altijd overbiedt. Als je gewoon aangeeft wat je wilt hebben blijft het denk ik een stuk vriendelijker. Als je het dan echt graag wil hebben kan je altijd nog een hoger bod sturen en kijken wat de verkoper hiermee doet.. toch?!

Ik biedt sowieso 50 cent meer..

Wil je meer vangen, vraag je iets meer, maar heb je kans dat je er niet vanaf komt. Iedereen weet waar ie aan toe is

idd,dat is het probleem,per opbod is er meer kans dat een item verkocht zou geraken aan een hoger bedrag als wanneer je hetzelfde item zou aanprijzen aan een lagere som die dan mischien zelfs niet verkocht zou geraken!

Verkopen puur per opbod is volgens mij alleen leuk voor de verkoper die graag wil cashen. Of voor diegene die het niets uitmaakt wat iets kost en altijd overbiedt.

Idd discriminatie dus van de verkopers..(zoals ik zij) ,verkopen doe je toch omdat je centen kan gebruiken voor iets anders,de max er dus proberen uit te halen is niets negatief gezien een koper koopkrachtig is volgens zijn budget (het is de fout niet van de verkoper dat een bepaalde koper een gelimiteerd budget heeft)

(en het is ook niet een plicht dat een verkoper zijn prijs moet baseren volgens de budgetten die de gemiddelde koper zou ter beschikking hebben,waar ook de verklaringen van deze budgetten in kwestie meestal valse schijn vertonen,hoe verklaar je anders de constante prijsstijging van vintage gear bvb die toch elk maal weer verkocht geraakt op plaatsen waar 'per opbod' aanvaardt wordt)

Als je gewoon aangeeft wat je wilt hebben blijft het denk ik een stuk vriendelijker.

als je zo wil uitdrukken,ja idd,maar enkel voor de kopers dan.
Een verkoper kan aangeven wat hij ervoor wil,maar als die meer krijgt gaat die ook niet nee zeggen.

Door per opbod te verbieden valt de kans van 'net iets mee' volledig weg,weer ten nadele van de verkoper.

(waar kopers die net iets meer geboden hebben int algemeen blij zijn van hun aankoop,omdat zij het kunnen kopen hebben natuurlijk)

Als je het dan echt graag wil hebben kan je altijd nog een hoger bod sturen en kijken wat de verkoper hiermee doet.. toch?!

idd juist,maar dan is het effect dat ik in het eerste punt aanhaal verdwenen ten nadele van de verkoper weer.

idd,dat is het probleem,per opbod is er meer kans dat een item verkocht zou geraken aan een hoger bedrag als wanneer je hetzelfde item zou aanprijzen aan een lagere som die dan mischien zelfs niet verkocht zou geraken!

Idd discriminatie dus van de verkopers..(zoals ik zij) ,verkopen doe je toch omdat je centen kan gebruiken voor iets anders,de max er dus proberen uit te halen is niets negatief gezien een koper koopkrachtig is volgens zijn budget (het is de fout niet van de verkoper dat een bepaalde koper een gelimiteerd budget heeft)

(en het is ook niet een plicht dat een verkoper zijn prijs moet baseren volgens de budgetten die de gemiddelde koper zou ter beschikking hebben,waar ook de verklaringen van deze budgetten in kwestie meestal valse schijn vertonen,hoe verklaar je anders de constante prijsstijging van vintage gear bvb die toch elk maal weer verkocht geraakt op plaatsen waar 'per opbod' aanvaardt wordt)

als je zo wil uitdrukken,ja idd,maar enkel voor de kopers dan.
Een verkoper kan aangeven wat hij ervoor wil,maar als die meer krijgt gaat die ook niet nee zeggen.

Door per opbod te verbieden valt de kans van 'net iets mee' volledig weg,weer ten nadele van de verkoper.

(waar kopers die net iets meer geboden hebben int algemeen blij zijn van hun aankoop,omdat zij het kunnen kopen hebben natuurlijk)

idd juist,maar dan is het effect dat ik in het eerste punt aanhaal verdwenen ten nadele van de verkoper weer.

Huh? Juist per opbod haal je toch het maximale eruit als verkoper? Rekening houdende met de markt natuurlijk. Je kunt je ding zonder opbod wel voor het dubbele te koop zetten maar dan blijf je er mee zitten natuurlijk.

Kalusi,lees nog eens na ik denk dat je het niet goed gelezen heb.

Ik bedoel (en dat staat er ook)..

Ik heb al verschillende maal op ebay een item gezien dat eerst aan hoog startbod aangeboden wordt waar niemand op bieden wil,soms wordt deze 2 tot 3 maal in auction gezet,zonder resultaat.

Dan zet de kerel hem met een laag startbod weer later terug,en eigenaardig lopen de biedingen op en geraakt verkocht tot en met of soms wel meer als wat hij voordien gevraagt had waar hij het toestel niet verkocht kreeg.

het is psychologisch dat bieden aanzet to het willen hebben van het ding waar kopers bereid zijn elk maal iets meer te spenderen dan wat hun eerste gedachte waren.

hier wordt het belet en gunt men het de verkopers niet

Klopt, dit heb ik ook weleens waargenomen. Ik had inderdaad verkeerd gelezen.. ik las ipv verbieden bieden... en dan is het net andersom ja.

Kalusi,lees nog eens na ik denk dat je het niet goed gelezen heb.

Ik bedoel (en dat staat er ook)..

Ik heb al verschillende maal op ebay een item gezien dat eerst aan hoog startbod aangeboden wordt waar niemand op bieden wil,soms wordt deze 2 tot 3 maal in auction gezet,zonder resultaat.

Dan zet de kerel hem met een laag startbod weer later terug,en eigenaardig lopen de biedingen op en geraakt verkocht tot en met of soms wel meer als wat hij voordien gevraagt had waar hij het toestel niet verkocht kreeg.

het is psychologisch dat bieden aanzet to het willen hebben van het ding waar kopers bereid zijn elk maal iets meer te spenderen dan wat hun eerste gedachte waren.

Ik start mijn eigen eBay veilingen standaard met 1 euro, of het nu gaat om een game of een console inclusief alle toebehoren. Uiteindelijk krijg je toch wel de prijs die het waard is, en de plaatsingskosten zijn veel lager :D

Ik start mijn eigen eBay veilingen standaard met 1 euro, of het nu gaat om een game of een console inclusief alle toebehoren. Uiteindelijk krijg je toch wel de prijs die het waard is, en de plaatsingskosten zijn veel lager :D

Ja maar je ontwijkt men stelling die je quote .

'Je krijgt wat ze ervoor bieden' is correcter imo

Nou en?! Dat is toch niet het hoogste goed ofzo??

Hier kiest men gewoon voor iets anders, en ik vind dat prima.

Duidelijk voor de koper en verkoper imo.

:eureka:

Back