Powercore gebruikers hier? Heb een paar vragen

Hoi,

ik heb een paar vragen over de Powercore, wellicht kunnen jullie mij helpen..
-Is de Powercore de moeite/het geld waard? Welke plugins gebruiken jullie wel eens?

-Heeft er iemand ervaring met de PowerCore Virus plugin? Speelt deze zonder vertraging? geld dat ook voor de plugins, kan je deze realtime gebruiken op bijv. een instrument track spoor?

-Heeft er iemand ervaring met de Sonnox plugins voor Powercore? (Dynamics, EQ, Inflator, Limiter, Transmod)

-Welke kaart is nou beter, Tc powercore element, powercore pci (1e generatie), TC Powercore MkII ? en waarom?

alvast bedankt!

sonnox is priman maar ook native verkrijgbaar...

Die virus speelt idd zondervertraging.

MKII heeft van deze 3 het meeste power...maar is er nu niet een X8 oid???
ik weet niet, maar mijn gevoel zegt dat UAD toch ff wat beter is met zijn plugs prijs/kwaliteit....

ik weet niet, maar mijn gevoel zegt dat UAD toch ff wat beter is met zijn plugs prijs/kwaliteit....

Dan klopt je gevoel niet. Qua prijs/kwaliteit zijn ze heel erg gewaagd aan elkaar maar leggen het af bij native plugins. Punt is dat als je uniek klinkende plugins wilt gebruiken je die hardware nodig hebt. En dat is nou puur van je smaak afhankelijk. Powercore zijn overall gewoon OK. Uad heeft wat meer klassiek klinkende plugins maar mist vaak wel wat DSP power.

Je ziet ook veel mensen die beide systemen naast elkaar gebruiken. Want wat dat betreft hebben ze zo hun eigen plugins die gewoon goed klinken.

En tegenwoordig is er ook weer een heel goed 3e alternatief van Sonic Core (voorheen Creamware). http://www.sonic-core.net/en/home/xite.html

De nieuwste bundel is de powercore X8 met de Sonnox plugins. 1599 euro.
Mooie set, kost wat maar.....
De verbs van de powercore vindt ik erg bruikbaar, en de virus natuurlijk.

paar losse opmerkingen over mn FW poco.

ik heb een probleem met de automation van de virus powercore; doet t niet.

fysiek is virus poco zelfde als virusb hardware (uiteraard afgezien van de box met controllers/knopjes) alleen heeft de FW 4 dsp's en de hard-virus 2 dacht ik.

uad is pci en das toch een nare beperking in mijn ogen. de FW-poco kan ik lekker op mn desk maar ook op laptop zetten. UAD zit vastgebakken in mn desktop. ik denk niet dat ik ooit nog eens iets met pci aansluiting koop. eigenlijk ouderwetse techniek. poco lijkt me ook gemaakt om te kunnen verplaatsen.

ik heb net een half jaar gewerkt met een goedkope m-audio audiophile geluidskaart en de poco gaf geen problemen. gewoon inprikken.

verder ontwikkelt tc sneller nieuwe plugs voor de powercore dan dat uad dit doet voor zn dsp kaarten.

uad is beter met compressors en eq. tc beter met reverb. hoewel tc nu ook tubetech emulatie heeft dus ook goede compressor plugin. poco sonnoxplugs zijn net zo goed als de native sonnox plugins. en ook masterX3 is bruikbare plug op poco.

de sonnox edition van de x8 heeft slechts Eq en Dynamics van sonnox als plugs.

ga na of je x8 nodig hebt, ik zit vrijwel nooit tegen plafond aan qua dsp gebruik met 4 dsp's. maar dat hangt dus af van je toepassing.

Uad heeft inmiddels ook een pci-e en een breakout (laptop) versie maar beide nog gebaseerd op dezelfde DSP.

kan je de POCO virus ook aansturen via midi controllers? (bijv.cutoff etc)

Jazeker. Mocht je een POCO Virus overwegen, dan heb ik de mijne eventueel te koop (incl. unlimited license). Ik gebruik hem niet zoveel meer sind ik een Virus TI heb.

Ik las dat het sinds de laatste software update van de Powercore mogelijk is om Plugins van de ene naar de andere Powercore over te schrijven. Tot nog toe zaten geregistreerde plugins vast aan de Powercore waarop ze geregistreerd stonden. Gelukkig is dat voorbij en kun je dus voortaan plugins verkopen of overschrijven van de ene naar de andere Powercore voor het geval je zelf wil overstappen van een PCI versie naar bijvoorbeeld een Firewire versie. Een goede verbetering wat mij betreft.

nee je moet een license transfer op de site van tc aanvragen.

Back