toetsen voor repetities

yuri29

Nieuwkomer
Yo! Ik ben dus op zoek naar een transportabel toetsenbord voor repetites.

Mijn vraag is heel eenvoudig: ik hoef geen 88 toetsen voor iedere repetitie (49 is mooi zat), maar wil wel "echte" toetsen. Ik ben pianist, en geen :dj:.
Sleutelwoorden: klein, niet te zwaar, echte toetsen, mag geld kosten.

Verder heb ik niks nodig, dus geen geluiden of pitch wheel of wat dan ook. Mijn rhodes en hammond geluiden komen uit 'n Nord Electro...
Alleen een keyboard op rugzakformaat (ja ik heb dus geen auto...) met toetsen die een beetje echt lijken.

Heb zelf uit een ver verleden nog een :yamaha: cs1x staan; die voldoet dus niet. Ook de Emu Xboard of de Keystation zijn te plastic.

Suggesties? Heel welkom, want ook na zoeken op tinternet en 2 bezoeken aan muziekwinkels heb ik nog niks dat de moeite waard is... :confused:

Ik weet niet of wat jij wilt ook echt bestaat...

Als ik je goed begrijp zoek je dus een compact 49 keys keyboard met zogenaamde weighted keys oftwel pianoaanslag? Volgens mij worden die alleen maar in 88keys-smaak geleverd.

Als je weerstand zoekt dan zou je deze is kunnen overwegen, die keys hebben de zwaarste keyboardaanslag die ik ken (wel zonder hamermechanisme:
http://www.akaipro.com/mpk49

De Axiom 49 misschien wat voor je? Semi-weighted. Misschien niet goed genoeg voor jou denk ik, maar ik vond ze erg erg fijn spelen voor een midi controller en dichterbij kom je niet in een dergelijke klasse.

Laatst gewijzigd:
De axiom 49 misschien wat voor je? Semi-weighted. Misschien niet goed genoeg voor jou, maar ik vond ze erg erg fijn spelen voor een midi controller en dichterbij kom je niet in een dergelijke klasse.
+1 die Axiom toetsenborden spelen lekker!

Ik weet niet of wat jij wilt ook echt bestaat...

Als ik je goed begrijp zoek je dus een compact 49 keys keyboard met zogenaamde weighted keys oftwel pianoaanslag? Volgens mij worden die alleen maar in 88keys-smaak geleverd.

+ 1

Of een Edirol 61-toetsen-masterkeyboard. Is min of meer semi-weighted.

Thanx voor de reacties! Ik zal dan maar voorlopig genoegen nemen met plastic, of 'semi-plastic'...
Maar ik kan toch niet de enige zijn die een oplossing zoekt om de zwaartekracht niet iedere keer zo hard te moeten voelen??

Als je die controller die lowieken aandraagt gaat bestellen, bestel dan via een dealer, zodat je 'm eventueel nog kunt testen en eventueel kunt annuleren. Ik heb die Fatar controllers niet hoog zitten, heb er eens op gejengelt bij een dealer en vond de "buildquality" verre van overtuigend. Bij intensief verplaatsen weet ik niet of dat dan goed gaat...

Maar goed da's mijn bescheiden mening natulk...

heb zelf m'n w30 met zipdrive voor zulke gelegenheden. is goedkoop, dus ik kan hem ook laten staan , en een , voor mij , prettig 5 octaafs aanslaggevoelig+aftertouch+controller keyboard. de sounds zoals piano etc,etc, via de zip krijg ik er dan nog als extra bij.
zie ze voor ca 175 euro weggaan.

heb zelf m'n w30 met zipdrive voor zulke gelegenheden. is goedkoop, dus ik kan hem ook laten staan , en een , voor mij , prettig 5 octaafs aanslaggevoelig+aftertouch+controller keyboard. de sounds zoals piano etc,etc, via de zip krijg ik er dan nog als extra bij.
zie ze voor ca 175 euro weggaan.

Ik ben het met sunny eens. Volgens mij kun je beter voor een oude synth/samplerkeyboard gaan. Daar kun je qua toetsen meer lol aan beleven dan een midikeyboard. De enige uitzondering hierin, wat mij ook bij de muziekzaak opviel, is de kwaliteit van de CME producten. Dat speelt volgens mij gewoon lekker, maar goed 't zijn niet de goedkoopste.

De W30 heb ik zelf ook gehad, stak degelijker in elkaar dan de goedkopere midi-keys. Jammer alleen dat er een defect zat in de MIDI-out, waar ik pas later achter kwam.

Ook leuk zijn de CS1/2x serie van Yamaha. ook zo'n 200 euro en je hebt meteen wat basisgeluiden. Een maat van me gebruikt een CS2x zelfs voor de band waarin hij speelt (je tilt je er ook geen hernia aan ;) ).

Zelf ben ik heel erg tevreden over de toetsen van de XP-30.. Is wel iets duurder, en past niet in je rugzak, maar weegt niet veel en speelt heel erg fijn.
Als je echte pianotoetsen zoekt met zware aanslag dan is het niet echt een optie denk ik, maar voor de gewone toetsen met fijne aanslag en aftertouch zou ik er toch eens over denken ;)

Weet je zeker dat je gewogen toetsen wilt? Je hebt immers een nord electro, waar je, neem ik aan, orgel en rhodes mee gaat spelen. Die hebben allebei geen gewogen toetsen!

Weet je zeker dat je gewogen toetsen wilt? Je hebt immers een nord electro, waar je, neem ik aan, orgel en rhodes mee gaat spelen. Die hebben allebei geen gewogen toetsen!

'n rhodes geen gewogen toetsen?? hangt er natuurlijk vanaf hoe je 'm afstelt, maar de rhodes die ik had speelde even zwaar als m'n akoestische piano. lekker dus.:halleluja
maar ja, ik heb, zoals ik al zei, geen auto, en dus was 'n rhodes een blok aan m'n been.
heb trouwens gehoord dat ze d'r nieuwe gaan maken... klopt dat?

t.a.v. topic starter.
Er wordt net een PC2 met flightcase aangeboden. Halfgewogen toetsen, dus niet te zwaar maar ook niet te licht. Zou ik eens serieus naar informeren.

Back