TR-808 klinkt slecht

Dus vanaf nu wil iedereen een bruine :D

Al is de topicstarter niet al te blij met de extra ruis :)

Zelf zou ik dan ook liever een bruine willen, lekker gruizig en vies bevalt me wel
misschien dat de topicstarter m kan ruilen met iemand? :)

Zit trouwens nu voor t eerst die voorbeeldjes te luisteren (zat ff zonder mixer) en ik vindt ze best lekker klinken..
zou er niet eens aan denken om dat te willen veranderen

Ik absoluut niets tegen ruis en ruige geluiden, maar liefst heb ik toch een snare die op zich niet distorted is, dat kan ik achteraf zelf ook wel. Wat ik zo aangenaam vind aan de 808 is dat de geluiden zo pretentieloos zijn en heel fris en gevoelig. Als je distortion en ruig wil kan je er altijd een pedaal of een Sherman of zo achterzetten.

Daar heb je idd wel een punt ja :)

weet hexagon misschien ook wat er precies anders is tussen die bruine en zwarte? zijn die bruine bijv. alleen anders getrimt of is er iets totaal anders aan dat het zo klinkt?

nee kweet het niet reso,ik veronderstel een andere batch van componenten..

mischien zijn die noise 'generators' met andere transistors ofzo,weet het niet

allesinds het is subtiel als je los per instrument vergelijkt.

ttz ik had ook de indruk dat de tuning range van toms en snare iets verder ging,vooral de snare...

het verschil is echter pas goed duidelijk als je ze laat lopen via de sequencer.

In ieder geval de kick decay is enorm lang in de(mijn ex) bruine,

er moet toch iets van zijn want de 4 zwarte 808ts die ik gehoort heb waarvan ik er 3 in bezit had,klonken allemaal idem behalve dus die bruine.

mischien kan iemand met een bruine een vooraf afgesproken pattern is opnemen alsook iemand met een zwarte met dezelfde sound parameters en dan hier posten.

dan los een sample kick met max decay en zelfde tune voor een z en een B.

ik heb een volledig 808 sample kit gemaakt van mijn laatste 808 (zwarte)

ik heb ook enkele sampels van mijn eerste bruine 808 en je hoort meteen het verschin zoals ik zij met de cymbalen,transparanter en organischer..

helaas heb ik de bruine niet full gesampelt (ttz ik heb de DAT niet meer) en heb dus maar enkele sampels

de beiden komen met een NI battery kit.

indien er interesse is kan ik deze posten.

Die bruine, hebben toch een witte startstop eerste reeks?

de oranje start/stop zijn de laatste reeks

ik zou niet enkel op dit afgaan,mijn bruine was afgetrokken oranje,mischien hebben ze sinds de zwarte ander verf gebruikt voor die inlays omdat bij de eerste reeks die te snel door uv bleeker werdt

Ik denk dat een goed gesampelde z 808 het toestel vervangen kan,1x opgenomen in de mix en op cd of in je multitrack hoor je het niet.

helaas de bruine kan niet zo goed gesampelt worden.

i vraag me af ook of de stabiliteit van de sequencer helaas beter is bij de zwarte (andere clock ofzo?)

Ik herhinner me nog op de bruine en vooral hoorbaar wanneer je 'rolls' programeerde van de kick dat die in subfreqs doorjankt (bwooomwoemboem lol) de zwarte heeft dat veeeel minder en je moet er de decay max voor openzetten,de cymbal had dat ook ...een bruine onvervangbaar door samples dus

Ik heb helemaal geen ervaring met geluidsfragmenten posten; kom er nu pas achter dat op mijn iMac ook een audio-ingang zit :stupid Lekker handig dus....

Maar goed, hier een pattern dat ik net met de 808 heb opgenomen. Te druk om de afzonderlijke geluiden goed te beluisteren, maar ik wilde eerst even weten of dit zo werkt. Heb trouwens een stereo WAV-file gebruikt terwijl ik net zo goed mono had kunnen nemen bedenk ik nu :D

Attachments

• 808-A.wav
    2,5 MB · Bekeken: 157
enkele loops van men laatste zwarte 808

zet ze in loop om beter te horen.

ook 1 single kick met max decay (hoorbaar te kort)
EN je hoort het tikken erin zoals vermeld in een vorige post.

Attachments

• TR-808 Kick-07.wav
    101,8 KB · Bekeken: 167
  • TR-808 Loop-10.wav
    364,2 KB · Bekeken: 152
  • TR-808 Loop-03.wav
    180,9 KB · Bekeken: 154
  • TR-808 Loop-08.wav
    182,2 KB · Bekeken: 139
  • TR-808 Loop-09.wav
    363,1 KB · Bekeken: 142
En voor de leden die geen 808 kunnen betalen of geen willen,ziehier een complete kit high-Q gesampelt inclusief NI Battery kit (zwarte 808)

Aub,dankuwel.

Attachments

• Synthforum 808 kit.zip
    3,5 MB · Bekeken: 151
En hier nog alleen de bassdrum met volledige decay + later een cymbal erbij :)

Attachments

• 808 BD mono.wav
    3,3 MB · Bekeken: 155
wat klinkt die cymbal lekker zeg hooihuis.

net fijn gas dat gereleased wordt,als ik vergelijk met mijn zwarte hier nu,dan ist echt de noise dat je hoort die erbij is toegevoegt.

kan je eens kicks posten met decay @ max (maar em laten uitlopen) @ verschillende tunings?

Werd er eerst niet altijd gezegd dat die met de orange knop uit amerika kwamen en een langere decay hadden en de witte knop europa? Over de behuizing kleur had ik ook niet gehoord.

Je kan ook de complete CR-8000 kit proberen als oftopic zeg maar..

Attachments

• Synthforum CR-8000 Kit.zip
    264,7 KB · Bekeken: 133
wat klinkt die cymbal lekker zeg hooihuis.

net fijn gas dat gereleased wordt,als ik vergelijk met mijn zwarte hier nu,dan ist echt de noise dat je hoort die erbij is toegevoegt.

kan je eens kicks posten met decay @ max (maar em laten uitlopen) @ verschillende tunings?

Ja, ik zal vanavond eens kijken of ik dat zo kan posten (zit op mijn werk nu).

Ik vind wel, dat die tuning knop niet heel erg veel doet. Is toch meer de click / attack juist die hierdoor wordt toegevoegd? Echt tunen doet hij niet.....zelfde bij de 909 volgens mij, al heb je bij die laatste wat meer mogelijkheden met de bassdrum.

En voor de leden die geen 808 kunnen betalen of geen willen,ziehier een complete kit high-Q gesampelt inclusief NI Battery kit (zwarte 808)

Aub,dankuwel.

Thanks, altijd goed voor de sample verzameling :)

vind ze inderdaad alletwee gruizig klinken. er zit heel wat rommeligs in. vreemd... dat 'korrelige' hoort er niet in te zitten. ik denk dat er is mis is met de noise source...

Maar die hoor je toch niet meer te horen als het geluid afgelopen is ? meestal wordt ie dan geshaped met een een env.

De noise staat volgens mij namelijk altijd aan en word per instrument open en dicht gezet dmv een env ofzow.

Zitten er flatcables in een 808 ? ik vermoed een slecht contact ergens.

Back