TR-808 klinkt slecht

176703...niet bepaald laag lijkt me :)

post eens 1 kick met max decay ..

ik denk dat de jouwe een antraciet achtige is maar geen bruine ,de cymbals vind wel heel mooi.

Ik hoop dat Roland het kan, want ik heb ooit mijn 909 daar binnengebracht en die kregen ze niet goed. Tenminste, ze hoorden niet wat er mis mee was, er zat namelijk een soort van phaser over de snare en de clap als ze alletwee tegelijkertijd speelden.

Dat is normaal, omdat de snare en de claps hetzelfde noise circuit gebruiken, heb ik begrepen. Dus er was niks stuk en was er niks te vinden. Ik vind dat juist het vette van de 909, zoiets kan je niet nabootsen met sampletjes. De drumazon vst heeft het ook, de makers daarvan legden het uit op hun forum.

De noise staat volgens mij namelijk altijd aan en word per instrument open en dicht gezet dmv een env ofzow.

Klopt als een bus.

Mijn 909 op de hihat.. ) :

Klinkt als een slechte pot.
Draaide je de volume pot aan het einde van dat mp3tje?
Heb dit zelfde op mijn mid tom en clap volume pots.

groetje,
Maarten

En voor de leden die geen 808 kunnen betalen of geen willen,ziehier een complete kit high-Q gesampelt inclusief NI Battery kit (zwarte 808)

Aub,dankuwel.

Offtopic:

Hexagon bedankt voor het plaatsen van deze zip file :halleluja

Is er iemand die toevallig een zip file heeft van de 909 met een vergelijkbare kwaliteit?

BVD

ik heb een 808-727-909 kit ,maar niet met full tuning,wel goede samples.kzal em posten

heb ook een supervette SDS8 kit,alsook een full vette sample-per sound per pitch-decay linn9000 kit,de meest kompleete linn kit ooit (uren aan gewerkt)

aub,dankuwel

Attachments

• Synthforum 808-727-909 Kit.zip
    2,3 MB · Bekeken: 146
  • Synthforum SCI TOM [M-Pich] Kit (Ex Leo Machine).zip
    3,2 MB · Bekeken: 149
  • Synthforum SCI TOM [Cardridge Kit].zip
    900,3 KB · Bekeken: 149
  • Synthforum SCI TOM [Hex Loops].zip
    3,2 MB · Bekeken: 156
Ik vind het buitengewoon symphatiek dat HEXAGON deze drumkits ter download aanbiedt voor iedereen! Heel erg bedankt. Deze komen bij mij als standaard kits in de MPC en de S900!

Klinkt als een slechte pot.
Draaide je de volume pot aan het einde van dat mp3tje?
Heb dit zelfde op mijn mid tom en clap volume pots.

groetje,
Maarten

Nope, volume pot meter staat volledig open van begin tot einde, ik kwam alleen aan decay in dat fragmentje.
Het is gewoon het HiHat kanaal volgens mij -.-

Hier heb ik uren werk aan gehad samplen en editen,dit zijn alle sounds aan elk mogelijke pitch en decay (decay voor de HH dan) van de Linn 9000 ,klinkt quasi idem indien je het toestel zou digitaal op je multitrack opnemen (getest)

De meest vette en komplete linn H-Q gesampelde linn available.

let op de NI Battery kit bevat niet alle sounds in de file aanwezig,je kan zelf dus 1 naar wens samenstellen zaukzeggen.(1 kick in de kit is gelayerd met een 808 kick als bonus, klinkt echt vet ;) )

(layering van de hhats (decay/velosity ) heb ik omgekeert gedaan,niet ideaal..)

Maak een lege folder eerst aan en xtract de 2 zips hierin:

Attachments

• Synthforum Linn 9000 [Full Multi-Pitch] Kit Part1.zip
    3,7 MB · Bekeken: 155
  • Synthforum Linn 9000 [Full Multi-Pitch] Kit Part2.zip
    3,3 MB · Bekeken: 144
De Preset Rhythms van de CR-8000 @ 3 tempo rates (perfect geloopt) voor degenen die geen CR-8000 willen kopen :)

Attachments

• Synthforum CR-8000 Presets Loops 90BPM.zip
    3,2 MB · Bekeken: 133
  • Synthforum CR-8000 Presets Loops 115BPM P1.zip
    3,3 MB · Bekeken: 171
  • Synthforum CR-8000 Presets Loops 115BPM P2.zip
    2,1 MB · Bekeken: 158
140bpm...

Attachments

• Synthforum CR-8000 Presets Loops 140BPM P1.zip
    3 MB · Bekeken: 150
  • Synthforum CR-8000 Presets Loops 140BPM P2.zip
    1,5 MB · Bekeken: 167
Gaaf hexagon, dat je dit deelt..... +2 puntjes weer toch maar dan :P

Leuke topic!

Ben sinds gister ook de trotse eigenaar van een 808 (leuk zeg met din-sync kopellen met mn 909 :D wat een zieke grooves :D gehehehe)

Anyways. Het viel mijn huisgenoot nog sneller op dan ikzelf; de snare en de clap hebben ook een soort van korrellige 'release' en ik moet zeggen: I love it. Het hoort volgens mij niet, maar juist daarom vind ik het lekker :D

Hoort voor uzelf:

www.childrenof9.com/808clapsnare_met_ruisje.mp3

Back