Korg TR+EMU+Cubase werkt niet

ballybakker

Nieuwkomer
Wellicht kan iemand me helpen, want ik ben de wanhoop nabij :erm:

Ik heb onlangs een E-MU 0404 USB kastje gekocht om mijn korg via midi aan te sluiten op mijn pc. Via Cubase LE lukt het me wel om mijn synth te horen als ik op de toetsen speel en Cubase open heb, maar opnemen lukt niet. De output werkt dus wel (lijkt me), maar de input niet.

De instellingen die ik nu gebruik zijn: In: 'all midi inputs', out: vb-1, channel: any.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om WEL mijn synth via midi te kunnen opnemen en een signaal te zien in cubase?

Alvast bedankt.

B.

voor de duidelijkheid met Midi kun je alleen Data opnemen geen Audio.

Teken even op de pianorol met de pen een paar noten en loop deze,
kijk dan of alles goed staat zowel bij de triton als bij Cubase en
evt de setup van de E-MU 0404 USB.

alles gecheckt, en hij zou het moeten doen. Ik heb ook al een soortgelijk bericht gelezen van iemand anders, waar uiteindelijk ook geen oplossing uit voortkomt. Ik vrees dat ik gewoon een ander programma moet zoeken. suggesties?

wat ik ook nogal vreemd vind is dat het 'midi-in lampje' van mijn EMU kastje constant knippert, ook als ik geen noten speel op mijn synth. is dit gek?

Het komt wel eens voor dat het modulatie wheel ( stick )
midi triggers afgeeft als die in de neutraal-stand staat.

alles gecheckt, en hij zou het moeten doen. Ik heb ook al een soortgelijk bericht gelezen van iemand anders, waar uiteindelijk ook geen oplossing uit voortkomt. Ik vrees dat ik gewoon een ander programma moet zoeken. suggesties?

Niet zo snel opgeven, hij moet het gewoon doen
onder Cubase, ben zelf geen cubase man maar er zijn
genoeg leden op het forum die met cubase werken.:eureka:

Ok, 1 voor 1.

zit de midi-out van de emu in de midi-in van de korg?
en de midi-in van de emu in de midi-out van de korg?

Heb je de emu geinstalleerd, en herkent windows hem?

knippert het midilampje in de transportbar van cubase als je op een knop duwt?

Kun je bij het midi-out kanaal niet de emu instellen? Volgens mij is de vb-1 een instrument die bij cubase komt.

succes!

Eén ding is mij nog niet geheel duidelijk. Wil je met Cubase de midi berichten opnemen of de audio afkomstig uit de synth?

Back