simmons sds-8 (00) of zoiets, advies is ook welkom

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
ben op zoek naar elektronische drums. ik ben na wat omzwermingen toch weer teruggekomen op de sequential tom, maar zou er ook graag iets lichters naast willen, analoge geluiden die ook te bewerken zijn.

ik dacht aan een simmons sds-8 of sds-800 omdat die relatief goedkoop zijn en toch uitgebreid te twesken. maar deze hebben geen hihat geluiden of zo hè? mam of vermona syncussion zou mooi zijn, maar is me niet vintage genoeg ;) en ik wil geen midi, maar iets dat ik met een trigger of gate signaal kan laten spelen. hoeft ook niet stepsequencer based te zijn. liever niet eigenlijk, dat belemmert me meer dan dat het me stimuleert tegenwoordig.

sds-5 of 7 hebben wel hihat en cymbal modules maar die zijn weer erg lastig te vinden, las ik. iemand een sds te koop, of een andere goede suggestie?
bedankt.

Pearl Syncussion? Heel beperkt(tweekanaals monosynth, enkel trigger, 1 tune(CV) ingang voor beide kanalen.) en niet goedkoop, maar wel moddervet. Ik zie het zelf een beetje als kick en tom-designstudio.

nee is het niet denk ik. ik heb geen grote kick en tom wensen. de 808 kick staat bij mij altijd kort, heel kort. ik hou van tikjes en pokjes. snare en hihat variëren boeit me wel. snapperigheid, reverb, hipass, decay.... de vermona mark II zou het echt bijna zijn, maar midi heb ik niet helaas. bovendien klinkt oud in mijn oren toch fijner.

Vergis je niet, de Syncussion is koning plok :) (Ben ook een plok man, boem is zo overdreven) Daarnaast heeft de Syncussion uit mn hoofd 9(!) Osc's, waaronder een wat zachte maar wel heel mooie optie "noise"

dat is inderdaad een fraaie bak

ben benieuwd hoe die klinkt, ergens audio te vinden opt net?

ik raad de SDS-8 aan

SDS-9 heeft hihat maar is niet te betrouwen,dus niet kopen.

zou best eens kunnen, ik ben wat foto's tegengekomen, onder andere van volledig doorgerotte exemplaren. het leek wel een alfa romeo!

komt ie ook uit de simmons e.d. tijd?
ziet er leuk uit. ik pb je wel even!

lachuh ik stort m op de te koop en instant veel reacties
zal wel door de naam komen

analogue in de koptitel doet wonderen
ik denk datie maars 200 omhoog moet hihi
nee ik betaald eer 340 voor en moet gewoon weg vanwege duurdere aankoop
drumachines/ z1 enso
sp12 overwogen hiohi

sds400 is ook leuk... kunnen wel hh achtige geluiden uitkomen, jammer dat de decays niet heel kort kunnen.
sds8 staat bij mij ook nog steeds op het verlanglijstje, je ziet ze toch niet veel langkomen...

nee is het niet denk ik. ik heb geen grote kick en tom wensen. de 808 kick staat bij mij altijd kort, heel kort. ik hou van tikjes en pokjes. snare en hihat variëren boeit me wel. snapperigheid, reverb, hipass, decay.... de vermona mark II zou het echt bijna zijn, maar midi heb ik niet helaas. bovendien klinkt oud in mijn oren toch fijner.

Die Vermona's zijn af fabriek te bestellen met trigger inputs.

En ze klinken Deutsch wie Kraftwerk :)

ben het met je eens, vooral de mk II (en 3 misschien maar die ken ik niet) heeft prima bruikbare en flexibele hihats, twwdehands (300-350) zou die ook zeker mijn aandacht hebben, maar ben bang dat je hem niet met trigger inputs tegenkomt dan. en nieuw met de trigger inputs is ie me te duur. misschien is een modificatie van trigger switch naar jack in niet zo duur ?! tja en dan is ie niet vintage hè, dat wringt toch ook een beetje.

ben het met je eens, vooral de mk II (en 3 misschien maar die ken ik niet) heeft prima bruikbare en flexibele hihats, twwdehands (300-350) zou die ook zeker mijn aandacht hebben, maar ben bang dat je hem niet met trigger inputs tegenkomt dan. en nieuw met de trigger inputs is ie me te duur. misschien is een modificatie van trigger switch naar jack in niet zo duur ?! tja en dan is ie niet vintage hè, dat wringt toch ook een beetje.

Als jij hem nou nieuw koopt en hem een jaartje door mij laat afraggen, dan is 'ie als 25 jaar ouder!

Maar je kunt volgens mij ook wel handmatig die triggers inbouwen, ik kan me niet voorstellen dat dat ding niet intern met triggers werkt en ze gaan echt niet voor iedere versie een aparte PCB etcetera gebruiken.

Leo,op de dvd de ik je gegeven heb staan SDS-8 en 9 samples (dacht ik toch)

Volgens mij is het de duurdere uitvoering (silver/chrome) die trigger inputs heeft.
Althans zo begrijp ik uit de verkoop-info bij thomann en schneiders.

Ik dacht dat ik die een keer gehad had en dat deze ze niet had. Maar dat kan aan mij liggen.

SDS-8 en 9 High-Q Battery Kit,zon dynamische samples heb ik nooit op commercieele cd's gehoort.(voor degene die geen SDS in huis willen halen) :)

Je heb de 4 parts nodig en deze moeten in de folder :

SDS-8 + SDS-9 Kit Samples Uitgepakt worden

Attachments

• SDS-8 + SDS-9 Kit Samples1.zip
    3,7 MB · Bekeken: 115
  • Synthforum SDS8-9 Kit.zip
    6,6 KB · Bekeken: 99
eerst kit uipakken dus (post hierboven }en dan in deze folder de 4 parts uitpakken

Hier is Part 2,3,4:

Attachments

• SDS-8 + SDS-9 Kit Samples2.zip
    3,7 MB · Bekeken: 108
  • SDS-8 + SDS-9 Kit Samples3.zip
    3,9 MB · Bekeken: 151
  • SDS-8 + SDS-9 Kit Samples4.zip
    1,6 MB · Bekeken: 131
ik heb ook een sds8, maar zo heeeeel vet vind ik hem nou ook weer niet , wel leuk ding maar dan veel liever een syncussion.
Dat ding van R-ond ziet er erg intressant uit.

Status
Please reply by conversation.
Back