simmons sds-8 (00) of zoiets, advies is ook welkom

Status
Please reply by conversation.
ik heb ook een sds8, maar zo heeeeel vet vind ik hem nou ook weer niet , wel leuk ding maar dan veel liever een syncussion.
Dat ding van R-ond ziet er erg intressant uit.

nou, koop jij dat ding van ron en verkoop je mij de sds8. ;)
zal me niet verbazen als er toch niet heel veel verschil tussen zit (behalve de prijs dan)

drums drums drums, ik word er gek van. maar voorlopig heb ik gekozen voor de drumulator, in de hoop dat ik daar ook andere sets in kwijt kan. (branden of vinden.) en daarnaast ga ik op de uitkijk staan voor leuke analoge tweak, tok en tsj-tsj drums...

de mijne heb ik 75 euro voor betaalt 2 kanalen doen het alleen via de stereo uit, en wat potmeters werken niet, denk dat je daar niet op zit te wachten of wel?

Die van R-ond, is 300 dan heb ik leiver een Sy-1 voor 50 euro extra, niks klinkt beter, mischien een sds3 maar die heb ik nooit gehoord.

nee, is waar - hoewel een kleinere reparatie dan bijvoorbeeld een polymoog, ik zeg maar wat.
misschien dat ik eens wat ga experimenteren met de 'saaie' drumulator door bv de micromoog of zo.

Leo ik heb een SDS8 en een SDS400 (=hetzelfde als de 800) tegelijk gehad. De SDS8 gaat nooit meer weg!

Zelf vind ik de SDS8 rauwer klinken dan de SDS400 en is de SDS8 5 kanaals en de SDS400/800 4 kanaals.

Het geluidje wat je eruit haal is ook afhankelijk van de triggerinput. Zelf vind ik dat uit de SDS8 lekkere snare, claps, ride en HH achtige geluidjes komen.

In de SDS8 zitten 5 CEM3372 VC Signal Generator en CEM3372 Filter/Mix/VCA
In een SDS400/800 2x cem3394

In de SDS8 zitten 5 CEM3372 VC Signal Generator en CEM3372 Filter/Mix/VCA
In een SDS400/800 2x cem3394

hmm,daarom dus,wist ik niet van de 400/800,dan moet je zeker voor een sds8 gaan Leo

Je zou ook een Tama Techstar 305 kunnen overwegen. Enkel triggers in, volledig analoog en voor relatief weinig wel te scoren. Volgens mij ook een Simmons clone...

Afgeelopen dagen heb ik een paar samples/demo'tjes van de Formanta Rokton UDS geluisterd. Helaas op klote pc speakertjes. Qua geluid vind ik m meer SDS achtig dan TR909.

nee, is waar - hoewel een kleinere reparatie dan bijvoorbeeld een polymoog, ik zeg maar wat.
misschien dat ik eens wat ga experimenteren met de 'saaie' drumulator door bv de micromoog of zo.

shame ,.......on U :engel:
[kwilde m byna idd ruilen metje
maar eerst deze week s met mn drumulator spelen
8o)ik kan wels wat sound snippers maken van bv een loopj wat losse shots
hoe ik die kx2 gebruik
gaat lekker met een tr606eraan
gebruik eiegnlijk nooit meer dan drie trigs in ofso
jammer dat er geen lfo,s ofso op zitten ,...

@ hex thnx voor samples

Afgeelopen dagen heb ik een paar samples/demo'tjes van de Formanta Rokton UDS geluisterd. Helaas op klote pc speakertjes. Qua geluid vind ik m meer SDS achtig dan TR909.

zijn der twee te koop
ook eentje [cheaper in duitslande ]

zitten leuke sound samples op de ebay site
:okdan:veel parameters / ....engelse txt op russia ding ?

die simmons sds8 is toch rood / bleu met wooden sides ?

Ik heb met die Roktron even mogen spelen, maar is idd meer sds8 achtig, wel een hele grote bak,

ben op zoek naar elektronische drums. ik ben na wat omzwermingen toch weer teruggekomen op de sequential tom, maar zou er ook graag iets lichters naast willen, analoge geluiden die ook te bewerken zijn.

ik dacht aan een simmons sds-8 of sds-800 omdat die relatief goedkoop zijn en toch uitgebreid te twesken. maar deze hebben geen hihat geluiden of zo hè? mam of vermona syncussion zou mooi zijn, maar is me niet vintage genoeg ;) en ik wil geen midi, maar iets dat ik met een trigger of gate signaal kan laten spelen. hoeft ook niet stepsequencer based te zijn. liever niet eigenlijk, dat belemmert me meer dan dat het me stimuleert tegenwoordig.

sds-5 of 7 hebben wel hihat en cymbal modules maar die zijn weer erg lastig te vinden, las ik. iemand een sds te koop, of een andere goede suggestie?
bedankt.

de pearl drum x
iemand bekend mee - geen knoppen maarja
astie goed klinkt

paarkeer bedacht om te kopen ook niet duur vaak en schynt goed te klinken
iig ; pearl maakt meestal ok spul ...vintage zekers
http://www.sonicstate.com/synth_reviews/pearl_drum-x.cfm

vooral deze rec. klinkt goed broertjevan syncussion ...
anloge filters inzich
his actually is not a review of the Drum-X, but of the Pearl SC-40, somtimes called the Syncussion-X. Perhaps Sonicstate can make a Pearl SC-40 entry under Miscellaneous.

The SC-40 is the youger brother of the Drum-X (and the real Syncussion) and I'm sure it sounds very differently. It uses ROM waves as oscilators, it has about 30 diferent samples built in, but has two real analogue bandpass filters which operate paralel and can be mixed together. The curve (up or down), depth, speed and decay (something like ADSR, but a little different) of each filter can be programmed, as well as, of course, it's frequency. The same goes for the wave forms, pitch, bend up or down, speed and depth of the bend can be programmed.

There are no knobs, just buttons for programming, so real time tweaking isn't what it's made for.

Programmed sounds can be stored and recalled. The meomory can hold 16 groups (or kits) of 8 sounds. 4 sounds can be played at one time - apparently the SC-20 can play 2 sounds at once, hence the 20.

Due to its filters the machine is capaple of very analogue sounding toms, snares and deep bassdrums. All quite punchy. But metallic sounds are also possible - there is a hihat sample for example, as well as bells etc. It even has a preset called "Jet".

It has midi in and out, but can't receive sysex information, so software editors will not work. Sequencing via midi works very well though. Because the SC-40 also has pad trigger ins, it can be used as a trigger to midi converter (this is what the midi out is for). Didn't try this function yet.

In short: an interesting and very usable digital-analogue hybrid.

nee, is een glimmende zwarte stoeptegel met knoppen

dan zou je t zeker niet erg vinden als die door je ruit heen vliegt? :P

R-ond:
SDS1.jpg

hoera! vandaag tegen een sds8 aangelopen, compleet met 5 trigger pads, hardware en kabels. ben bang dat de verzendkosten vanuit engeland niet mis zullen zijn, maar de veilingprijs viel me mee.

ja joh, dubbel plezier. de pads wild eik sowieso graag voor de drumulator, ik wil indrummen eens gaan proberen. maar de sds8 is een leuke extra; kan ik die eens op mijn gemak uitproberen.

re

re

zo'n sds8 gaat prima samen met een 808, heeft die drumulator ook triggers?

ik wil indrummen eens gaan proberen. maar de sds8 is een leuke extra; kan ik die eens op mijn gemak uitproberen.

op uw gemak?, oeff! een sds8 met al dat laag..de buren gaan lacheuuuu :D

Coole aankoop leo

Status
Please reply by conversation.
Back