Kurzweil PC3x iemand?

Volgens mij heeft de PC3LE wel VA-1 en KB3. Het "enige" verschil zou zijn dat de PC3LE 1 ipv 2 maya chips heeft en dus 64 stemmig polyfoon zou zijn en ook wat minder effecten tegelijk kan doen. En uiterlijk zou het versimpeld zijn. Dus nog maar 1 manier om een geluid te kiezen ipv 10 zoals op de PC3 hehe ;)

Ik had geen zin meer om te wachten en heb er nog geen spijt van.

Dinsdag 28 april 2009 Nieuwe OS is uit, versie 1.34.11220

Veel bug fixes en dat was ook wel nodig.
Na 4 maanden in mijn bezit, ben ik toch al een stuk minder enthousiast.
Geluiden zijn erg goed, maar de werking is onbetrouwbaar.
The Ultimate Performance Controller Keyboard --> my ass.
The Ultimate Performance Out Of Controller Keyboard

Maar goed, het nieuwe OS is te downloaden van:
http://www.kurzweilmusicsystems.com/Product.php?product=37

Wat zijn dan de problemen die je hebt met het apparaat?
Ik gebruik de mijne nu zo'n 2 maanden intensief en nog niets gemerkt.

Ik heb ook nog niet veel fout kunnen vinden aan de PC3x. Wel 1 ontbrekende feature: step recording in de sequencer.

Verder waren er - van wat ik uit de release notes opmaak - nou ook niet bepaald showstoppers of onoverkomelijke dingen bij. Iedergeval geen "yes deze update is geweldig!' update. Maintainance update met extra programs waarvoor toch dank want iedere update is er 1. ;)

Liever dit dat een Fantom G die gewoon direct na introductie is vergeten en half uitgewerkt is daarbij.

Wat zijn dan de problemen die je hebt met het apparaat?
Ik gebruik de mijne nu zo'n 2 maanden intensief en nog niets gemerkt.

Tjeesus, wat niet.

1 Ik heb nu een probleem met het selecteren van setup vanuit een externe sequencer. Setups kun je plaatsen in de Quick Access bank en met een enkele program change vanuit Cubase selecteren. Maar de PC3 gaat als een gek controller data genereren en maakt zelf note events aan.
Zie een schermsafdruk van de List Editor van Cubase hier. Dit was een leeg project waar alleen een program change commando werd gegeven. Wat vervolgens volgde heb ik opgenomen.
http://www.thevery80s.nl/Marcus/mayhem.jpg

2 Regelmatig als ik van program of setup wissel worden niet alle program changes of effecten meegenomen. Een tweede keer drukken helpt, maar dit moet natuurlijk in 1 keer goed. Bij volume instellingen is dit zeker vervelend.

3 De Kurzweil reageert niet op de Panic knoppen en alleen uit en aan helpt.

4 Ik heb het een paar keer gehad dat het sustain pedaal werkt in de programs goed werkt, maar bij de Setup net anderom. Dit was wel bij intensief midi gebruik.

5 De Kurzweil reageert op midikanalen die toch echt zijn uitgezet.

6 De Kurzweil gaat ongevraagd in GM modus.

7 De Kurzweil gaat ongevraagd uit zijn OAccess bank selectie modus.

8 Als ik na een crash herstart, heb ik het al een paar keer gehad dat Setups maar uit 1 program bestaan. Opnieuw herstarten verhelpt dit.

Je merkt dat veel te maken heeft met het werken met midi en set-ups.
Het editeren van programs gaat in de regel goed, alhoewel ik daar ook al een enkele keer wat instellingen ben kwijtgeraakt.

Het nieuwe OS bevat in ieder geval 20 bug fixes. Een aantal daarvan ben ik inderdaad tegen gekomen.

Verder staat er op het internet een lijst van issues die gebruikers zijn tegen gekomen. Die kun je hier bekijken:
http://www.cunka.com/forum/index.php?topic=618.0

Ik heb totaal geen problemen met mijn PC3x. Het beste synth/workstation/keyboard/whatever dat ik tot nu toe heb gehad. Het is gewoon een kwestie van goed instellen, en daar gaat het bij zo'n machine toch wel om. Maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen beter werkt dan bij anderen.

De issues op de lijst zijn door meerdere gebruikers getest en zijn oproepbaar.
Dat is de voorwaarde voordat ze op die lijst geplaatst worden.
Daarnaast is er direct overleg met Kurzweil R&D.
Veel dingen ben ik nog niet tegengekomen, maar simpel weg omdat het een complex apparaat is en het features betreft die ik nog niet heb of nooit zal gebruiken.

Inmiddels ben ik wel zover, dat ik 'm niet het podium op neem.
Jammer, want de sounds zijn echt top en de synth engine diep.
Maar zoals eerder gezegd, bij elk OS is ie weer wat beter. Op naar versie 2.0

Tjeesus, wat niet.

1 Ik heb nu een probleem met het selecteren van setup vanuit een externe sequencer. Setups kun je plaatsen in de Quick Access bank en met een enkele program change vanuit Cubase selecteren. Maar de PC3 gaat als een gek controller data genereren en maakt zelf note events aan.
Zie een schermsafdruk van de List Editor van Cubase hier. Dit was een leeg project waar alleen een program change commando werd gegeven. Wat vervolgens volgde heb ik opgenomen.
http://www.thevery80s.nl/Marcus/mayhem.jpg

2 Regelmatig als ik van program of setup wissel worden niet alle program changes of effecten meegenomen. Een tweede keer drukken helpt, maar dit moet natuurlijk in 1 keer goed. Bij volume instellingen is dit zeker vervelend.

3 De Kurzweil reageert niet op de Panic knoppen en alleen uit en aan helpt.

4 Ik heb het een paar keer gehad dat het sustain pedaal werkt in de programs goed werkt, maar bij de Setup net anderom. Dit was wel bij intensief midi gebruik.

5 De Kurzweil reageert op midikanalen die toch echt zijn uitgezet.

6 De Kurzweil gaat ongevraagd in GM modus.

7 De Kurzweil gaat ongevraagd uit zijn OAccess bank selectie modus.

8 Als ik na een crash herstart, heb ik het al een paar keer gehad dat Setups maar uit 1 program bestaan. Opnieuw herstarten verhelpt dit.

Je merkt dat veel te maken heeft met het werken met midi en set-ups.
Het editeren van programs gaat in de regel goed, alhoewel ik daar ook al een enkele keer wat instellingen ben kwijtgeraakt.

Het nieuwe OS bevat in ieder geval 20 bug fixes. Een aantal daarvan ben ik inderdaad tegen gekomen.

Verder staat er op het internet een lijst van issues die gebruikers zijn tegen gekomen. Die kun je hier bekijken:
http://www.cunka.com/forum/index.php?topic=618.0

okee, dat is nasty.

Ik maak geen gebruik van GM en externe midi-apparaten op de kurz, maar de andere fouten die je hier aangeeft zijn toch zeker ernstig vervelend. Gelukkig nog geen last van gehad en ik zou er zo t podium mee opgaan.
Heb jij toevallig een van de eerdere machines?

Krijg nou niet de indruk dat het allemaal aan de lopende band ellende is, maar ik ben het toch echt allemaal tegengekomen in de afgelopen 5 maanden. Ik heb lang moeten wachten op mijn Kurzweil en kreeg de indruk dat ie vrijwel direct uit de fabriek kwam, dus een eerdere machine ... nee

Wel betreft het het 76 toetsen model en het verhaal gaat (maar ja, dat is natuurlijk ook maar hear-say) dat Kurzweil wat moeite heeft gehad met het juist laten reageren de PC3 op het Fatar keybed gebruikt in het 76 model. Daardoor is de release uitgesteld.

Ik ga er vanuit dat het bugs in het OS zijn.
Dat het gewoon een kwestie van instellen is, gaat me toch te ver, hoewel sommige dingen te ondervangen zijn, maar dat moest niet mogen.

Vrijdag 1 mei 2009; Memo van Kurzweil:

DO NOT USE THE SOFTWARE EDITOR FOR KB3 & SETUPS

We are finding out if the next release of the SoundTower PC3 software Editor fixes the problem. There is a nasty bug that may crash your PC3 if you attempt edit/copy and save KB3 stuff and SETUP's.

Haha, komisch, ik gebruik de editor al maanden voor set-ups. Nog geen problemen gevonden...

Logisch, je moet de vorige versie van de editor ook niet gebruiken met de 1.34 software. En die is nog geen maanden oud. :)

De PC3X is toch wel een heel interessante bak voor zijn geld. Ik twijfel behoorlijk tussen de S90ES en dit model.
De S90XS viel voor mij af, omdat ik de edit-mogelijkheden op het scherm zelf veel en veel te karig vind. De S90ES biedt de vertrouwde Motif-ES interface en daar kan je veel in wijzigen.
De PC3X biedt zowel een overzichtelijke PC-editor als ook mogelijkheden om sounds on the fly te wijzigen.... Hoe zouden jullie een S90ES en een PC3X beoordelen? En welke had jullie voorkeur en waarom?

Ook vraag ik me af hoe de support van Kurzweil tegenwoordig is. Mocht er een defect zijn, kun je dat dan eenvoudig laten repareren? Of zijn onderdelen praktisch niet verkrijgbaar?

kurzweil is nooit bekend geweest om zijn goede support
beetje zoals jaguar en alfa romeo

maar wel de mooiste klank aller workstations

Valt wel mee hoor, support is best wel ok naar mijn ervaringen. En De k2500 series waren wat fragiel, maar de K2600 grijze series gewoon top, en met de PC3x ook nimmer, ken een aantal zeer tevreden gebruikers, vandaar. De PC3x is echt een prachtig instrument, goede klanken en zeer veel edit mogelijkheden.

Back