Kurzweil PC3x iemand?

paol

Stamgast
Zo, wie heeft er een Kurzweil PC3x weten te bemachtigen de afgelopen dagen?

Het schijnt dat ze als warme broodjes de toonbank overgingen......en nu compleet is uitverkocht :(

Niet alleen de PC3 maar die stagepiano SP2x schijnt ook zeer goed te verkopen.
Denk dat kurzweil terug is,van niet weggeweest te zijn.

Ik zou daar nog niet zo zeker van zijn. De PC3X heeft veel bugs. Verder is de PC3X helemaal niet zo'n revolutionaire verbetering t.o.v. de PC2X of de K2600. Ze maken nog steeds gebruik van dezelfde pianosamples en EP's die ook in de PC2X zaten. Niet dat die slecht zijn, maar je zou van een 'nieuw' product wat meer mogen verwachten.

De echte meerwaarde van de PC3X ligt in de nieuwe orchestrale geluiden en de VA-technology. Die schijnen echt helemaal te gek te zijn. En de KDFX en VAST zijn wat opgefrist. Maar dan kun je wellicht net zo goed een rackversie kopen.

In die prijsklasse zou ik de Nord Stage 88 serieus overwegen. Betere pianosamples en betrouwbaarder.

Ik ben een serieuze Kurzweil fan, maar ik ben wat kritisch t.o.v. de nieuwe producten. Ik ben nog op zoek naar een nieuwe stagepiano en ik heb de PC3X niet uitgesloten, maar ik ga toch echt eens goed vergelijken met de Nord Stage.

Wat het meest zorgelijk is over Kurzweil momenteel is dat ze langzamerhand de bedrijfsfilosofie aan het herzien zijn. Het concept van non-obsolescence was altijd een grote pré. Support bleef altijd beschikbaar en updates bleven ook verschijnen. Maar dat is nu toch echt voorbij. De Koreanen maken er een productiebedrijf van, met minder vernieuwende producten en hoge prijzen, voortbordurend op het erfgoed van het oude Kurzweil. Vergelijk de prijs van een nieuwe K2600XS en een tweedehands maar eens. Dan schieten de tranen in je broek.

Maar mooi spul natuurlijk, dat wel.......

Ze maken nog steeds gebruik van dezelfde pianosamples en EP's die ook in de PC2X zaten. Niet dat die slecht zijn, maar je zou van een 'nieuw' product wat meer mogen verwachten.

Ben er mee akkoord,maar in de SP2x is het een opgewaardeerde 24-bit versie van de 3 lagen,stereo grand piano sample,en klinkt uitstekend(zelf al uitgeprobeerd).
En wat die PC3 bugs betreft,er is al een update OS versie uit.

Gek genoeg vond ik piano van de SP2X veel minder mooi dan die van de K2600X...Waarschijnlijk een kwestie van smaak oid..

De PC3X is meer dan alleen een goede piano produceren , het probleem is echter
dat 1 van de sales managers bij Kurzweil diverse Piano geluiden heeft gemaakt
voor de PC3X en dit hoor je bij iedere demo :gaap:

Gek genoeg vond ik piano van de SP2X veel minder mooi dan die van de K2600X...Waarschijnlijk een kwestie van smaak oid..

Klopt de preset piano's van de K2600 zijn niet allemaal even goed maar met
een beetje programmeren kom je toch tot goede resultaten :)
Maargoed het is idd een kwestie van smaak , de 1 vind Yamaha weer
helemaal cool wat piano betreft en de andere Roland of Korg.

Yoooo maar weet iemand waar de pc3x uit te proberen is? Heb er idd ook veel over gelezen, maar wil 'm nu wel zelf horen. Maar ben op zoek geweest, is nog bijna nergens binnen (feedback rotterdam niet, studio de dijk in Alkmaar niet... Nergens!!) =(

Ze schijnen nog maar net in NL te zijn. Volgens mij heb je bij Feedback de grootste kans. Of misschien dat I4 ze heeft?

Studio de Dijk is geen winkel meer, alleen webwinkel. Beluisteren zal daar wat lastig gaan.

ben eigenlijk alleen geinteresseerd in de Rack versie. Naar ik via sonikmatter begreep is het nog niet zeker dat er een Rack komt. Afwachten dus....

Ik zou idd eerst op een Kurzweil spelen voordat je hem koopt. Bij mij was het Fatar-toetsenbord de reden om de kurz de deur uit te doen.
de responssnelheid van de pc1x was belabberd.

Yoooo maar weet iemand waar de pc3x uit te proberen is? Heb er idd ook veel over gelezen, maar wil 'm nu wel zelf horen. Maar ben op zoek geweest, is nog bijna nergens binnen (feedback rotterdam niet, studio de dijk in Alkmaar niet... Nergens!!) =(

Dan moet je wel bij een echte Kurzweil dealer zijn, mijn maat heeft die van hem bij Mtec Music in Den Haag gekocht, wat een mazzelaar weer....en ze hebben ook een demo-model staan als het goed is. Heb je daar gekeken?

Ik heb em gehoord, en die klinkt best wel ok 8~

ben eigenlijk alleen geinteresseerd in de Rack versie. Naar ik via sonikmatter begreep is het nog niet zeker dat er een Rack komt. Afwachten dus....

Ik zou idd eerst op een Kurzweil spelen voordat je hem koopt. Bij mij was het Fatar-toetsenbord de reden om de kurz de deur uit te doen.
Ik dacht dat er maar één of twee toetsenfabrikanten waren,roland maakt zijn eigen toetsen.

Het hammer klavier is altijd al een probleem geweest bij Kurzweil
maar dat heeft me niet weerhouden om er een aantal te kopen.
Verder spelen ze toch prima vind ik zelf, tevens weet ik wat
de problemen zijn en daar hou ik dan rekening mee.
Het geluid geeft toch de doorslag om voor een Kurzweil te gaan ondanks
de minpuntjes :)

Ok cool, dank je wel, ga ik maar snel even bij Mtec in Den Haag langs, ben benieuwd! :D

Mtec

Mtec

Ik ben vandaag langsgeweest bij mtec na een afspraak gemaakt te hebben. Ik moet zeggen dat die pc3x heel mooi klinkt. Geen toeters en bellen, gewoon heel mooi geluid, fijne toetsen, degelijk gebouwd, aardige sequencer (heb even 1 track opgenomen), geen groot scherm, geen sampling (i don't care) Met in het achterhoofd dat de synthese (VAST en VA1) dieper gaat dan in andere vergelijkbare workstations is dit volgens mij echt een winner. De prijs is erg concurrend. Zodra ik mijn synth heb verkocht, zal ik in ieder geval voor de pc3x gaan. (goed geholpen ook bij mtec).

Ik ben vandaag langsgeweest bij mtec na een afspraak gemaakt te hebben. Ik moet zeggen dat die pc3x heel mooi klinkt. Geen toeters en bellen, gewoon heel mooi geluid, fijne toetsen, degelijk gebouwd, aardige sequencer (heb even 1 track opgenomen), geen groot scherm, geen sampling (i don't care) Met in het achterhoofd dat de synthese (VAST en VA1) dieper gaat dan in andere vergelijkbare workstations is dit volgens mij echt een winner. De prijs is erg concurrend. Zodra ik mijn synth heb verkocht, zal ik in ieder geval voor de pc3x gaan. (goed geholpen ook bij mtec).

Gaaf! Ik kan eigenlijk ook niet wachten om de PC3X te proberen....Als ik het qua geld kan, waarschijnlijk zo tegen het einde van 2008, zal het spannen om de PC3X, eventueel de Yamaha S90XS (mocht die eindelijk eens aangekondigd worden) of een combinatie van een leuke stagepiano met compacte synthesizer...

Overigens vind ik het ontzettend gaaf om te zien hoe de mensen van Kurzweil zich inzetten voor de gebruikers! Bijvoorbeeld op het forum van Sonikmatter, bij de Kurzweil afdeling. Die mensen van Kurzweil (stuk of 3 lui daar) vragen advies aan de gebruikers over bijvoorbeeld mogelijke ROM-boards, suggesties voor komende updates, patch-requests en ook bij problemen...Eén van die kerels van kurzweil geeft zelfs z'n persoonlijk nummer en alles voor problemen (idioot :+) .: dat is toch wel erg sterk van Kurzweil hoor :)

In mindere mate zie je dit ook bij Yamaha, Roland en Korg, op hun forums, maar dan telt de mening van een gebruiker toch niet zo zwaar mee...Aan de andere kant hebben Yamaha/Roland/Korg een grotere gebruikersgroep en zijn er dus meer tutorials/user-patches/tips&tricks.

pc3x

pc3x

Yep, dat klopt. Volg die forum ook wel eens. Als je vind dat er bepaalde dingen missen of beter kunnen vraag je Dave Weiser gewoon of hij dat kan regelen bij een nieuwe firmware. Meestal belooft die Dave ook echt naar de mogelijkheden te kijken. O ja, mellotrons waren gaaf. Trouwens erg veel goede geluiden voor Progrock. En orkestgeluiden !!! Volgens mij zijn de orkestgeluiden ze zelfs beter dan de ook erg mooie Korg Oasys prkestgeluiden (die van de pc3x hebben meer expressie).VA1 nog niet heel goed kunnen beoordelen. De geluiden die erin zaten waren goed, maar van mij mogen er nog meer VA1 sounds in.

Back