Otlen
Lid
De procedure van saven staat in de manual, is duidelijk. Alleen wat saved hij dan, het actuele pattern of alle patterns?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik zou zeggen probeer het eens,
ik heb zelf een tr727 met cartridge maar heb dat nog nooit gebruikt
Ik doe altijd factory reset en ga dat zitten verbouwen![]()
Ok, gelukkig.Je kunt een bank, dus alle patronen tegelijk wegschrijven, maar geen losse patronen.
Overigens kan de 707 ook mididata dumpen, maar daarvoor moet hij wel eerst een "handshake protocol" (hoe vertaal je dat?) ontvangen. Staat nergens is de handleiding van de 707, maar wel in die van de mididatadumpsoftware van de MC-500. Ik heb het een keer geprobeerd en het werkte. Als je maar het juiste commando zendt, werkt het ook met andere merken dan Roland, maar ik vind het omslachtiger dan de cartridge.....
Opslagprocedure van TR-707 naar Cartridge
Track play
Shift + Cartridge + Enter Telkens wanneer je de Cartridge- toets indrukt, verander je van bank.
Protectschakelaar Cartridge = off
Shift + Copy, dan Hoofdttoets 1 + Enter. Nadat je Copy hebt ingedrukt, verschijnt in het display het nummer van het nummer van de gekozen bestemmingsbank 2 of 3. Na het indrukken van de Hoofdttoets 1 lees je in het display 1-2 of 1-3 af, wat aangeeft dat de data uit TR-707 bank 1 worden opgeslagen in Cartridge-bank 2 of 3. Door op Enter te drukken verschijnt in het display het eerste patroon van de opgeslagen data. Daarmee is de opslagprocedure voltooid.
Het is typisch Roland, dus zeer omslachtig, maar het werkt wel.