TR707/727 memory cartridge save vaag

Otlen

Lid
De procedure van saven staat in de manual, is duidelijk. Alleen wat saved hij dan, het actuele pattern of alle patterns?

Niemand?

ik zou zeggen probeer het eens,
ik heb zelf een tr727 met cartridge maar heb dat nog nooit gebruikt
Ik doe altijd factory reset en ga dat zitten verbouwen :P

Ja maar in de manual praten ze over (3) geheugen banken en dat je zelfs van bank 2 naar 3 kunt kopieren etc. Dit lijkt me dan toch meer dan 1 pattern. Logischerwijs zou ik ook zeggen patterns per stuk (op moderne synths is dat zo) maar ja, dat ding is al wat ouder...

Punt is dat ik alle interne banken (of hoe het ook heet) vol heb met leuke patterns en ik deze graag zou willen saven zodat ik weer wat verse patterns kan maken. Tape(pc) vind ik zo omslachtig en aangezien ik die cartridge toch heb...

ik zou zeggen probeer het eens,
ik heb zelf een tr727 met cartridge maar heb dat nog nooit gebruikt
Ik doe altijd factory reset en ga dat zitten verbouwen :P

Huh, zit ie na een factory reset vol random patterns? Ik wil echter mijn huidige patterns even opslaan. Daarna verbouw ik wel weer verder.

Volgens mij bedoelen ze dat anders.

Op de cartridge heb je tweemaal zoveel ruimte als in de 707/727 zelf. Je kunt bij het saven van de patterns dus kiezen of je op de cartridge in bank 2 of 3 (bank 1 is je 707 zelf) wilt opslaan.

Zie stukje uit de manual. De laatste 2 zinnen van punt 3

Ik kan het zelf niet testen want op mijn cartridge staan alpha juno patches.

Attachments

• 707mem.jpg
    707mem.jpg
    157,8 KB · Bekeken: 103
Je kunt een bank, dus alle patronen tegelijk wegschrijven, maar geen losse patronen.
De TR-707 en de cartridge zijn overigens eventueel te koop.
Overigens kan de 707 ook mididata dumpen, maar daarvoor moet hij wel eerst een "handshake protocol" (hoe vertaal je dat?) ontvangen. Staat nergens is de handleiding van de 707, maar wel in die van de mididatadumpsoftware van de MC-500. Ik heb het een keer geprobeerd en het werkte. Als je maar het juiste commando zendt, werkt het ook met andere merken dan Roland, maar ik vind het omslachtiger dan de cartridge.....

Je kunt een bank, dus alle patronen tegelijk wegschrijven, maar geen losse patronen.
Ok, gelukkig.

Overigens kan de 707 ook mididata dumpen, maar daarvoor moet hij wel eerst een "handshake protocol" (hoe vertaal je dat?) ontvangen. Staat nergens is de handleiding van de 707, maar wel in die van de mididatadumpsoftware van de MC-500. Ik heb het een keer geprobeerd en het werkte. Als je maar het juiste commando zendt, werkt het ook met andere merken dan Roland, maar ik vind het omslachtiger dan de cartridge.....

Dat hij dat überhaupt kan vind ik wel ok.

Laatst gewijzigd:
Opslagprocedure van TR-707 naar Cartridge

Track play
Shift + Cartridge + Enter Telkens wanneer je de Cartridge- toets indrukt, verander je van bank.
Protectschakelaar Cartridge = off
Shift + Copy, dan Hoofdttoets 1 + Enter. Nadat je Copy hebt ingedrukt, verschijnt in het display het nummer van het nummer van de gekozen bestemmingsbank 2 of 3. Na het indrukken van de Hoofdttoets 1 lees je in het display 1-2 of 1-3 af, wat aangeeft dat de data uit TR-707 bank 1 worden opgeslagen in Cartridge-bank 2 of 3. Door op Enter te drukken verschijnt in het display het eerste patroon van de opgeslagen data. Daarmee is de opslagprocedure voltooid.

Het is typisch Roland, dus zeer omslachtig, maar het werkt wel.

Opslagprocedure van TR-707 naar Cartridge

Track play
Shift + Cartridge + Enter Telkens wanneer je de Cartridge- toets indrukt, verander je van bank.
Protectschakelaar Cartridge = off
Shift + Copy, dan Hoofdttoets 1 + Enter. Nadat je Copy hebt ingedrukt, verschijnt in het display het nummer van het nummer van de gekozen bestemmingsbank 2 of 3. Na het indrukken van de Hoofdttoets 1 lees je in het display 1-2 of 1-3 af, wat aangeeft dat de data uit TR-707 bank 1 worden opgeslagen in Cartridge-bank 2 of 3. Door op Enter te drukken verschijnt in het display het eerste patroon van de opgeslagen data. Daarmee is de opslagprocedure voltooid.

Het is typisch Roland, dus zeer omslachtig, maar het werkt wel.

Bedankt voor je moeite maar de vraag was niet hoe ik patterns kon saven maar zie TS... en de latere vraag hoe ging over die midi dump.

Niemand verder over die midi dump?

Ja die site doet het wel maar de links naar de software niet...

:stupid

Ik kom er binnenkort nog wel op terug, als ik mijn oude TR-707 bestanden ga archiveren. Daarna verkoop ik mijn MC-500, als ik er een goede prijs voor krijg.

Back