Perfectionisme?

Perfectionisme?

• Nee. Als mijn gevoel (intuitie) me zegt dat een track af is dan verander ik er niets meer aan.

Stemmen: 24 16,6%
  • Er tussenin. Ik probeer constant, bij het maken van een track, een balans te vinden tussen mijn gev

Stemmen: 76 52,4%
  • Ja. Ik spendeer weken, soms maanden, aan het afwegen van mogelijkheden, het zoeken naar het 'juiste'

Stemmen: 45 31,0%

• Totaal aantal stemmers
    145
Ik kan me aansluiten bij Olaf :)
Inderdaad bakken met loops waar ik tevreden over ben en voor de rest maar probeerseltjes.
Ik ben te kritisch op mezelf moet ik eigenlijk niet doen maar ja het zit erin!
Maar ja,ik heb er nog steeds lol in dus........................:kroon:

opzich ben ik redelijk perfectionischtisch maar het moet wel makelijk gaan zo niet stop ik er mee en pak ik later de draad weer op. daarom ben ik soms maanden bezig

TE perfectionistisch in alles, niet alleen in muziek.. soms best vermoeiend voor de omgeving en mezelf.. ze vinden je vaak een zeikerd..

:kont:

ik ben wel perfectionistisch bij andere zaken maar bij muziek valt 't wel mee omdat ik gewoon geen zin heb om weken of maanden aan 1 track te werken... ik doe liever gelijk weer wat nieuws... als ik iets maak dan komt het er spontaan uit en als je dan alsmaar eraan gaat zitten prutsen wordt meestal slechter (bij mij dan)

Origineel geplaatst door olafmol
ja ik wel...maar op een gegeven moment stop ik maar met een track..tis toch nooit af voor mijn gevoel...kan altijd beter, is nooit goed genoeg ed...... maar ik ben al heel blij dat ik nu tracks afmaak ipv alleen maar probeersels op de plank heb liggen...liever 5 tracks waar ik 90% tevreden over ben dan 100 loops ..

Olaf

Idem. Maar voor elke 5 tracks waar ik 90% tevreden over ben heb ik inderdaad ook nog 100 loops op de plank liggen!

jep..altijd heel kritisch..

ik spendeer meer aan onderzoek van geluid dan muziek.. zou ik ook vaker moeten doen

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik denk dat perfectionisme niet bestaat.
waarom niet.. het woord zelf " perfect" niet..maar perfectionisme is alleen het streven.. het echte wilt nog niets zeggen

perfectionisme is subjectief ook :z *D 8P :engel: :bekdicht:

Inderdaad, ik geloof ook niet dat perfecte dingen bestaan, GELUKKIG niet. 'k probeer te realiseren wat ik hoor in m'n hoofd [of erbuiten?] en het duurt heeeel erg lang voordat ik het gevoel heb dat ik dat heb gerealiseerd. ..ik bedoel dat een beetje met 'perfectionisme'...

het streven naar iets kan op den duur erg frusterend worden. Een idee is alleen van belang in het begin. Ik laat waar ik mee bezig ben eigenlijk gewoon rijpen in m'n hoofd [of erbuiten?] dus eigenlijk een zelfstandig proces..klinkt raar, maar zelf ben ik er niet altijd meer bij betrokken. daarom duurt alles verschrikkelijk lang en soms wel jaren..

Origineel geplaatst door olafmol
ja ik wel...maar op een gegeven moment stop ik maar met een track..tis toch nooit af voor mijn gevoel...kan altijd beter, is nooit goed genoeg ed...... maar ik ben al heel blij dat ik nu tracks afmaak ipv alleen maar probeersels op de plank heb liggen...liever 5 tracks waar ik 90% tevreden over ben dan 100 loops ..

Olaf

Dat is nu bij mij ook een serieus probleem, verschillende patterns op mijn RS7000 die goed klinken, maar deze omvormen tot een track met afwisseling is een ander paar mouwen :stupid
But we keep on :walker: :)

ik zeg steeds ooit...

Re: Perfectionisme?

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ben jij een perfectionist op het gebied van het produceren van je eigen tracks?

In een zekere zin wel maar eigenlijk niet. :-)

Muziek is in de eerste plaats een momentsopname voor mij.
Ik zet een paar patronen klaar in een 5 tal minuten en dan maak ik live het nummer.
En dan is het voor mij af.

En zo zal ik altijd proberen mijn grenzen verleggen.

Muziek is een gevoel, een ervaring, muziek is het raam op je ziel....

Dat is het belangerijkste voor mij.

:walker:
Greetz.

TimeFly

Project : Analog Madness Live

Back