Juno-G en midi in cubase

bart1986

Stamgast
Vandaag een Juno-G opgepikt. Erg blij mee, máár ik krijg het maar niet voor elkaar om meerdere midi tracks op te nemen. Track 2 switched namelijk telkens terug naar hetzelfde instrument als wat er in Track 1 zit. Etc.

Wat doe ik:

-Ik selecteer midi track in cubase, druk op het geluid wat ik wil in me juno en druk op enter.

Schijnbaar is dat dus niet genoeg want als ik track 2 open wil het niet echt lukken om bijv in track 1 drums, track 2 piano te hebben. De piano verandert dan naar drums. Wat zie ik over het hoofd?

Laatst gewijzigd:
Juno-9 :confused:
Is dat weer iest nieuws ofzo van Roland

Kzag pas ergens een TR-929.. de latin versie van de 909?

Heel simpel. 16 Midi tracks aanmaken in cubase, en per track het instrument instellen met bijbehorend midikanaal.
Succes!

Heel simpel. 16 Midi tracks aanmaken in cubase, en per track het instrument instellen met bijbehorend midikanaal.
Succes!
Voor zover ik weet heb ik dat in mijn synth al gedaan, of moet ik nog wat meer aanklikken? Maar hoe doe ik dat dan in cubase?

OK. In Cubase maak je 16 MIDI tracks aan (staat ergens een tooltje "new miditrack"). Kijk even hier: http://www.rolandus.com/support/news/?ObjectId=25 voor een patch-script. Dat is een bestandje waar alle geluiden van de Juno in staan. Dat .txt bestandje knal je vervolgens in de patch script map in van Cubase (in program files op je pc). Daarna dubbelklik je op je midi tracks, selecteer "add patch script" en kies die van de Juno G. Zorg wel dat alle tracks een verschillend midi kanaal hebben. 1 t/m 16 dus. Nu kan je dus in Cubase per kanaal een klank van je Juno selecteren!

OK. In Cubase maak je 16 MIDI tracks aan (staat ergens een tooltje "new miditrack"). Kijk even hier: http://www.rolandus.com/support/news/?ObjectId=25 voor een patch-script. Dat is een bestandje waar alle geluiden van de Juno in staan. Dat .txt bestandje knal je vervolgens in de patch script map in van Cubase (in program files op je pc). Daarna dubbelklik je op je midi tracks, selecteer "add patch script" en kies die van de Juno G. Zorg wel dat alle tracks een verschillend midi kanaal hebben. 1 t/m 16 dus. Nu kan je dus in Cubase per kanaal een klank van je Juno selecteren!
werkt! dankje! :)

Laatst gewijzigd:
Back