een trakje van mij

Joozt

Just music...
Als eerst wil ik me even voorstellen, ik ben dus Joozt, en nieuw op dit forum :D

Ik maak ook af en toe wat muziek, en wilde jullie 1 van me eerste creaties laten horen, want ik kan wel wat kritiek gebruiken.

Klik hier voor de mp3

tis geen compleet nummer, maar een gedeelte (niet afmaken is me grootste kwaal, moet aangewerkt worden :))

Ik heb voornamelijk met mijn nummers dat ze bij andere te dof klinken, of juist weer te schel. Maargoed, ik heb geen monitor boxen om het is even allemaal goed mee te kunnen maken (heb ik me laten vertellen, don't slap me, if that aint true :P)

Maaruh, wat vinden jullie ervan?

Stel je meteen ook even voor joost en vertel wat je doet en met wat voor gear!
Ik heb trouwens ook dezelfde kwaal! Maar zo gaat dat als je het doet voor het plezier hé, je staat dan steeds te trappellen om met iets nieuws te beginnen... alléé ik toch.

Nou ik maak dus over het algemene, gewoon een beetje melodieuze doorsnee trance :P

Ik ben vroeger ooit eens begonnen met FastTracker, en wilde daar nooit van afwijken, maargoed, toen ik een synth kocht, Novation Nova, toen ben ik me dus met midi bezig gaan houden, maar ik heb nog niet echt de tijd gehad om echt al wat te kunnen.

Dit nummer bijvoorbeeld, heb ik alle gedeeltes deze zelf gespeeld, opgenomen, en uiteindelijk met "madtracker" in elkaar gezet. Drums Beats hihats enz, zijn allemaal nog oude 8bit sampeltjes uit me Fast Tracker Verleden.

OP dit moment werk ik dus kwa software met Cubase (ik begin het langzaam te snappen :P), maar meestal record ik gewoon weer me samples, en gooi ik ze in madtracker, en doe ik daar alles in. En me hardware is dus een Novation Nova.

Van me Nova weet ik nog laaaaaaang niet alles. Ik moet de manual ook nog doorlezen. Zo wil ik bijv. m'n midi door me nova laten lopen, zodat ik die effecten er op los kan laten, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad om me er in te verdiepen.

Deze maand ga ik voor een drumcomputer kijken, en volgende maand moet de 2 synthesizer werkelijkheid worden.

Hallo! ik vind het goed klinken hoor, misschien alleen een beetje verzadigd door de constante zelfde ritmische harmonieen. Leuk als daar wat variatie in zou zijn.

Hey,,,

leuk leuk, zelfs al is het totaal m'n stijl van muziek niet.. zweeft lekker en de drums komen er op een zo wat industrial manier uit.... wat ik dan wel weer lekker vind.....

Groeten

Lekker hoor, ik zal al aan de Wave-vorm dat er een "lijn" in het verhaal zat. Lekker geluid, ooh bassies zijn lekker hoor! Het aanzwellen met alleen bas is wat druk, en voordat het "echt" begint zat er effe "niks" waar je misschien een geluidje in kwijt kunt. En auto-deur die dichtvalt of zo (Mercedes klinkt lekker :) ).

Lekker akkoordenschema, geberut niet vaak dat ik het niet meteen herken, goed verborgen. Heb je het schema gemaakt of gejat? Daar valt en staat een nummer mee. En deze is retegoed (prima clichés gebruikt), De uitvoering van het arrangement kan nog meer hebben denk ik, dan bouwt het nog meer op en gaat ie helemaal los. En geen compressie gedaan denk ik, daar krijg je nog meer power van.

Pet af. Weer een lekker trekkie erbij :okdan:

Thx for de feedback all! :D

@Naton.Rozenburg

Mjah het ritmische, is in deze track, zeeeeeeeeeeeer simpel. Ik ben ook echt op zoek naar een goeie, sampler/sequencer/drumcomputer, om met ECHTE samples te werk te gaan. Nu zijn het me oude 8bit sampletjes nog.

@wesko

Het akkoordenschema is echt puur iets van mezelf. In principe draait mijn nummer ook om dit alles heen. Ik ga meestal zitten, pak me keyboard, zet een mooi stringetje op me Nova, en ga gewoon eerst spelen.

En als het op effects aankomt, tja, dat ontbreekt helemaal in mijn nummers. Precies wat je zegt, dat het even stilvalt, en dat er idd "iets" op die plaats mag. Iets waar ik me ook wel eens in mag gaan verdiepen :)

Nogmaals thx for the feedback :D

Over effect... Niet dat ik zo goed ben hoor. Maar akkoordenschema's weet ik alles van af... vanaf mijn tiende (reken maar uit) bezig met naspelen van de radio. En CD. Het gaat soms net om dat ene dingetje, zoals ik De Miami Vice tune goed gecomponeerd vind. Die strings vallen precies goed, grappig dat je telkens maar 1 vinger of 2 verzet waardoor het akkoord steeds wegwandelt. Dat hoorde ik bij jou ook, ook al heb ik ze niet helemaal herkend. Meestal luister ik heel lang en dan achter de piano speel ik hem zo.

o nee, ik bedoelde niet het ritmische aspect, maar de 'dichtheid' van het ritmische accoorden 'motiefje' ('k hoop dat je begrijpt welke ik bedoel) in het nummer vrijwel, qua klankkleur, hetzelfde blijft:) Maar nogmaals, 't maar een klein puntje.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door wesko
Die strings vallen precies goed, grappig dat je telkens maar 1 vinger of 2 verzet waardoor het akkoord steeds wegwandelt. Dat hoorde ik bij jou ook, ook al heb ik ze niet helemaal herkend. Meestal luister ik heel lang en dan achter de piano speel ik hem zo.

GRappig dat je dat zegt, want ik was - toen ik zomaar wat aan het spelen was, en dus deze melodie kreeg - daar ook een beetje mee aan het experimenteren. Ik vind de overgang zeer mooi worden door maar 1 vinger te verzetten.

En ik heb dat vroeger heeeeeel veeeeeel gedaan. Gewoon me oude keyboardje, naar de Radio luisteren, en gewoon na spelen, daar leer je ook een hoop van, vind ik persoonlijk. Natuurlijk zijn er altijd nummers die echt gecompliceerd in elkaar zitten, waar ik zelf geen touw aan vast kan knopen, maar langzamerhand leer je overal weer wat van. :D

@Naton.Rozenburg

Bedoel je dat het steeds maar: "Beat - hihat - beat+clap - hihat - Beat - hihat - beat+clap - hihat - enz." is? en dat het vrij statisch klinkt?

Want dat vind ik zelf namelijk, het is niet gegenereerd uit een sequencer ofzo, rzijn gewoon 3 sampletjes, dus alles is dezelfde aanslag, zelfde hoogte, en dus gewoon een hele statisch herhaling.

Origineel geplaatst door Joozt
GRappig dat je dat zegt, want ik was - toen ik zomaar wat aan het spelen was, en dus deze melodie kreeg - daar ook een beetje mee aan het experimenteren. Ik vind de overgang zeer mooi worden door maar 1 vinger te verzetten.

En ik heb dat vroeger heeeeeel veeeeeel gedaan. Gewoon me oude keyboardje, naar de Radio luisteren, en gewoon na spelen, daar leer je ook een hoop van, vind ik persoonlijk. Natuurlijk zijn er altijd nummers die echt gecompliceerd in elkaar zitten, waar ik zelf geen touw aan vast kan knopen, maar langzamerhand leer je overal weer wat van. :D

Wel erg leuk om te doen en ik heb geleerd dat je er enorm van leert. Wel wat moeilijker om iets nieuws te bedenken want je bent toch in de bekende stijlen gegroeid. Maar voor alles is er een oplossing. Ik zal wat ideetjes hebben uitgewerkt waarvan iemand anders zei: hee The Weather Girls, hee ABBA, hee Oldfield, hee Jarre :eureka: Bleek onbewust...

Klinkt lekker hoor ! echt te dof klinkt t niet ofzo, hou je daar niet te veel mee bezig... das toch de mastering ! al t af is moet je t ff pre-masteren als je een demo maakt en dan gewoon op verschillende speakers en ruimtes uitproberen ! of gewoon goede monitors kopen, dat scheelt !

je track klinkt erg lekker en in alle lagen is wat te beleven, ook in de diepte een beetje! hier en daar een sweep effectje op de achtergrond zou leuk zijn maar hoeft niet op zich ! dit nummer is trouwens bijna af voor een leuk radio edit mixje.
het is wat je vaak hoort in trance maar ik moet zeggen dat het weer 1 van de weinige goed doordachte mixen die je op internet of zelfs dit forum hoort. misschien kun je een B-part maken of het 2e melodietje/ basje terug laten komen zonder de 1e stringsmelodie erbij ! dan er een eindje aan breien en klaar is joost ! ik heb echt geen super op of aanmerkingen op je nummer of mix, behalve dat ik bij trance altijd probeer te zeggen dat men moet proberen om juist de standaard te doorbreken !

@Thaizer

Ik ben al bezig :D

Origineel geplaatst door wesko
Ik zal wat ideetjes hebben uitgewerkt waarvan iemand anders zei: hee The Weather Girls, hee ABBA, hee Oldfield, hee Jarre :eureka: Bleek onbewust...

Dat heb ik dus meestal als ik zelf gewoon wat aan het spelen ben, dat ik denk: "waar ken ik dit toch van" en dan blijkt het dus deels al een nummer te zijn, wat je gewoon hebt opgepikt.

Maar soms dan denk ik dat ook, maar dan klinkt het gewoon lekker, maar dan ga je twijfelen :P

@Mstudio1

Thx voor de feedback :D

Ik ben gelijk al bezig met een 2e melodie, want daar heb je helemaal gelijk in, daarnaast vind ik zelf persoonlijk dat er wel een effectje meer in mag, maar ik heb nog niet echt de mogelijkheid daartoe. Maar zoals je al zei, het hoeft niet persee :)

En dat van die mastering, is idd een goed ID, gewoon ff hier en daar afspelen om te luisteren hoe of wat.

Nogmaals bedankt voor de feedback! :D

Hey joozt, welkom op het forum.

Ok niet mijn muziekstijl, maar klink wel echt goed trancey.
Volgens mij is het wel wat het moet zijn!

Ik ben dus weer ff verder gegaan.

Ik heb het stuk wat ik had ff zo gelaten voor wat het was, alleen heb ik de hihats en claps wat versterkt (en een ietsie pietsie ander patroontje, wat bijna niet te merken is)

Ik heb er een "intro" voor gedaan van 1 minuut, met de opbouw van het ritmisch, en een soort van keiharde opbouw, die opeens wordt doodgegooid met zachte ingefilterde strings en melodie.

Ook heb ik hem ditmaal netjes laten eindigen, door nog een afbouwend stuk te maken met het ritmische aspect.

De bedoeling straks is, dat ik een tweede melodie er tegenaan ga gooien, alleen ben ik nog een beetje aan experimeteren van hoe wat en waar. (tzal wel een extended stuk worden)

Klik hier voor de MP3 :) :dj:

Feedback is welkom :D

netjes hoor. is wel grappig heb ook nog een tijdje zo gewerkt toen ik wel al synthezisers had en met fastracker werkte. en de sequencers niet echt snapte. gewoon lekker samples of korte loops maken.

en dat werkt prima zo te horen

klinkt lekker :ok dan:

OK, dit gaat leuk worden.
Was hier even mee aan't masteren en verdraaid als het niet waar is. Hij klinkt behoorlijk lekker als je hem wat opfokt.

De muziek is op zich wel grappig en redelijk rechttoe rechtaan. En als je de mix zo hoort is hij nou niet zo strak gemixed. Maar dat kun je wel oplossen. (lees maar wat tips of het forum) Luister maar eens naar deze aangepaste versie.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Joozt2_mastered_by_fuse.mp3
(hij ruist nog wel op stille stukken en je hoort de mp3 encoding ook wel wat)

Origineel geplaatst door fuse
(hij ruist nog wel op stille stukken en je hoort de mp3 encoding ook wel wat)

Had ik ook last van toen ik net mijn trekkie terugluisterde. Tijd voor space&bandwidth, WAV rulez.

Back