een trakje van mij

@Fuse

Tja met mastering kan ik zelf nog weinig. Hetgeen dat ik maak, is echt nog op deze configuratie (zoals ik het hier thuis heb) gemaakt.

Ik heb vanmiddag gemerkt, toen ik hem in de auto afspeelde, dat alleen m'n Hihats maar naar voren kwamen, maar me bass en beats absoluut niet (terwijl bij de andere nummers die ik afspeelde, het wel gewoon goed klonk). En hier thuis dreun ik bijna weg :P

Maargoed, langzamerhand hoop ik, aan gear en kennis, wat rijker te worden :D

@Mikemix

Klinkt lekker :D vooral de bongo's/Toms/percussions klinken heel lekker!

PS. Again, Thx for the feedback all :)

Hehe, ok.

Maar eh, wat was er allemaal in je auto aan de gang? Welke was je daar aan't afspelen. Die van jouw of mijn aangepaste versie?

Ik luister nl ook vaak in de auto. (en is nog gezellig ook, lekkere trance blazen als je in de file staat :D )

DIt was nog m'n oude, is een goed ID, strax ff allebei op 1 CD zetten, en ff het verschil luisteren! :D

Ken ik je anders niet ff de Wav Kwaliteit toe sturen :P

En in de file is het zeker relaxed! Ik moet zeggen dat ik soms de nummers in de auto nog wel het lekkerst vind, maar dat ook mede door de installatie :P

Dat kan wel kloppen ja.

Als ik iets record vanaf me Synth, dan is het (in dit geval) geen 135 bpm, maar 135,01 ofzo, ten opzichte van het programma wat ik er toen voor gebruikte (madtracker, waarin ik alles heb geplakt)

Nu is het bij dit nummer goed te horen, bij het einde van het uitfilteren van de melodie, maar voor de rest valt het mee. (nu si het nummer al weer een jaar oud, maar ben sinds kort alles weer aan het oppakken :D en dit forum geeft me flink wat motivatie :D)

Nu ben ik een nummer in Cubase aan het maken, dus hopelijk gebeurt dat nu niet :)

Ik heb nu wel in Cubase, dat ik als ik een sample er in wil gooien die ik heb gerecord (op bijv 135 bpm), dat ie in CUbase veel sneller wordt afgespeeld! Heeeeeeeeeel frustrerend! :(

Iemand die weet hoe dat kan?

Re: een trakje van mij

Origineel geplaatst door Joozt
Als eerst wil ik me even voorstellen, ik ben dus Joozt, en nieuw op dit forum :D

Ik maak ook af en toe wat muziek, en wilde jullie 1 van me eerste creaties laten horen, want ik kan wel wat kritiek gebruiken.

Klik hier voor de mp3

tis geen compleet nummer, maar een gedeelte (niet afmaken is me grootste kwaal, moet aangewerkt worden :))

Ik heb voornamelijk met mijn nummers dat ze bij andere te dof klinken, of juist weer te schel. Maargoed, ik heb geen monitor boxen om het is even allemaal goed mee te kunnen maken (heb ik me laten vertellen, don't slap me, if that aint true :P)

Maaruh, wat vinden jullie ervan?

Heb hier ook het probleem dat alles perfect klinkt in mijn koptelefoon en tamelijk goed op de stereo, maar als ik het op een andere stereo beluister klinkt het ook doffer.Monitor boxen is dit echt de oplossing? Ik werk met een RS7000 en deze bak bied toch wel wat afmixopties zowel in de mixer alsook het apparte Master Effect, vraag me eigenlijk af of je hiermee perfect een nummer kan masteren. Ik denk het wel maar ik weet nooit wanneer het nu perfect klinkt.

BTW Joozt doe zo verder...!!!

Thx for the feedback :D

Yamaha RS7000! Dat wordt mijn volgende aanschaf waarschijnlijk :D

Fuse had me trouwens even laten horen hoe een gemasterde versie klonk, en dat is echt 10x beter (nog bedankt Fuse). Alles komt meer tot zijn recht enz. enz. :D

Maaruh ben ahrd bezig met nieuwe tracks, dus binnekort weer wat nieuws van mij te verwachten :D

Origineel geplaatst door Joozt

Ik heb nu wel in Cubase, dat ik als ik een sample er in wil gooien die ik heb gerecord (op bijv 135 bpm), dat ie in CUbase veel sneller wordt afgespeeld! Heeeeeeeeeel frustrerend! :(

Iemand die weet hoe dat kan?

He dat heb ik ook en dat is echt super irritant, heb je het al opgelost?Wat voor geluidskaart heb je trouwens?

Nog een gewone live :(

Is het eerste wat ik moet veranderen, aangezien ik ook midi delay heb (of hoe dat ook mag heten).

En ik heb het nog niet opgelost :(

Wat is een beetje een goeie geluidskaart?

Aha dan denk ik dat daar het probleem zit want ik heb ook een sb live. Gebruik je de drivers van kx? Voor betaalbare goeie geluidskaarten moet je eens kijken naar de Delta 44 of 66 van M-audio of de kaartjes van Audiotrak.

Origineel geplaatst door djdeon
Aha dan denk ik dat daar het probleem zit want ik heb ook een sb live. Gebruik je de drivers van kx? Voor betaalbare goeie geluidskaarten moet je eens kijken naar de Delta 44 of 66 van M-audio of de kaartjes van Audiotrak.

mjah, dat zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Daarnaast gebruik ik de drivers van windows XP, aangezien ik sinds ik XP heb nooit meer voor drivers gezocht heb voor me Geluidskaart.

Tijd om te shoppen voor echte geluidskaartjes :D

[EDIT]

Ik heb het gevonden! :D Heeeeel logisch eigenlijk, want het had met de sample rate te maken!

Die stond op 48.000, terwijl ik samples had die op 44.100 stonden. Dus ff Options -=> Audio Setup -=> System
En daar zie je vanzelf de sample rate wel staan :)

[/EDIT]

Laatst gewijzigd:
Ja dat dacht ik al maar die samplereet kan ik dus niet veranderen, dat zal wel door die kx drivers komen denk ik. Nou zag ik al hier op het forum voorbij komen dat Sb kaarten zowiezo op 48k werken. Hoog tijd voor een nieuwe geluidskaart

Back