Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
totaal offtopic, maar zo'n griet met schakelbare smerigheid, dat zou ook vet zijn
Ja hoor, dat kan , maar is erg instabiel en zelfs erg grote potmeters [1meg en hoger] hebben nog invloed op het geluid, misschien met een schakelaartje er tussen?1. Zou je bij dit filter extreme feedback kunnen creëren door de output via een pot naar de input te sturen?
Het is meer de curve van de condensator wie invloed heeft dan het type. Normaal heeft de waarde van de condensator invloed op het geluid dus een 1u is baslastiger dan een 0.1u [deze klinkt dus hoger] , maar je wilt dus de waarden tussen 0 en de waarde beinvloeden....probeer het eens, elke condensator klinkt anders.2. Heeft het zin om veel verschillende soorten smerigheidscondensators te gebruiken (mica, keramisch, elco, bipolaire elco, mkt, greenie, orange drop, etc)? Verschillen deze in klank?
Eigenlijk dus hetzelfde verhaal als hierboven.3. Zijn verschillende smerigheidscondensators apart schakelbaar te maken? D.w.z. 1 aan, of 1 en 3 aan, of geen aan bijvoorbeeld. Dit kan niet zomaar want parallelle condensatoren werken als een grote (waarden optellen).
]
Deze methode gebruik ik dus ook.Alleen waardes rond de 1nF en eentje eronder ,voor de coole ringmodulator achtige geluidjes gebruik ik dan weerDe methode die ik gebruikt heb is een draaischakelaar met 12 standen vol condensatoren solderen, van 10nF tot 4,7uF. Dit komt vrij dicht bij een volwaardige pot voor de 'smerigheid'.
Klein beginnersvraagje: als ik de Fuzz en filter zou combineren in één kast en met 1 enkele batterij, wat verandert er dan? Ik heb de veranderingen aangeduid die nodig zouden zijn (rood = stroom, groen = audio). Is dit voldoende?
Ja. Alleen hoef je de massa maar 1 keer door te verbinden, want die is overal massa.

Ik zal het voorlopig maar laten voor wat het is. Zo'n Vactrol is me ook iets te duur. Toch goed om te weten![]()

Ik zie een vreemde vierpolige voedingsconnector, is dit het schema van een Mutron III?p.s: ik heb het orginele gitaar-pedaal-effect al jaren in mijn bezit.