[GZ] fm synth "solid bass" samples

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Hey,

Ik ben op zoek naar een paar octaven gesamplede solidbassjes uit een yamaha fm synth (dx 100, dx 21, fb01 etc.) dus alle losse toetsen. En als het even kan ook verschillende hardheden.

Uiteindelijk wil ik er een prg van maken voor de Akai S6000 die ik dan weer kan delen. Mocht iemand weten of iemand dit al heeft gedaan dan hoor ik dat ook graag! Zoniet, dan maak ik hem zelf :)

ik kan wel even kijken met mun nord mod versie?
is geen dx offcourse....

thnxs, maar ik ben echt op zoek naar de yamaha dx 4op sound :)
Heb zelf een dx 100 dx 21 en fb01 gehad (2x) maar heb er nooit aan gedacht om het te samplen ... hoogstens 1 noot ofzo, ipv een heel keyboard.

ja, de fb01 had verschillende tembres bij verschillende velocities, iets wat de dxen niet hadden volgens mij. (of dat kwam omdat ik die nooit echt aanslaggevoelig aanstuurde via midi ...)

Te horen in

89 .... toen was NWA al een jaar uit hoor, wel gangsta, nog niet zoveel bling.
Ja, duurde nog twee jaar voordat mescalinum united we have arrived uitkwam inderdaad :D

Lees dat heavy D een half jaar geleden is overleden aan een longembolie :(

89 .... toen was NWA al een jaar uit hoor
daarom zei ik ook "niet geheel"...
tegenwoordig zijn die beroemde gangstas ook bijna allemaal van het verkeerde handtasje nutuulk maar dat ff ter(achter)zijde nutuulk :D
Lees dat heavy D een half jaar geleden is overleden aan een longembolie :(
da's wel vokken idd :erm:

ga ze checken. was nog van plan om mn fb-01 te samplen, maar misschien hoeft het niet meer.

De lately bass is een pracht van een basispatch om dikke bassen mee te maken. Koop gewoon een TX81Z! Blijft de rauwste fm-bak van het stel, heb er ooit bijna een heel album mee gemaakt.

waarom koop je niet gewoon voor 2 tientjes een FB01??

ik vind het ook niet erg als ik het zelf moet samplen, mits ik iemand zijn machine mag lenen .... (misschien kan ik dan beter een fb01 goedkoop scoren via mp ofzo ..)

Werk nu in the box en ben inmiddels op zoek naar solid bass in een fm app voor ios.
Heb in een ander topic gevraagd of iemand de patch na kan maken in dxi fm.
http://synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1501786&postcount=1273

Enne, de originele post van dit topic is al 4 jaar oud he 8o)

ja, de fb01 had verschillende tembres bij verschillende velocities, iets wat de dxen niet hadden volgens mij. (of dat kwam omdat ik die nooit echt aanslaggevoelig aanstuurde via midi ...)
Het interessante aan FM-klanken is juist het dynamische timbre m.a.w. het gebruik van velocity.... dat hadden al die dx-en.
Soit.

Er bestaat ook nog FM8.

Back