[GZ] fm synth "solid bass" samples

Er staat een DX-11 op marktplaats die je voor 100 euro mag komen ophalen (ik heb me kunnen inhouden)

Da's geen verkeerde prijs. Top ding :okdan: De TX81z in synthvorm maar dan goed te editen zonder computer.. :)
Heb mijn DX11 heel lang geleden weggedaan maar 3 jaar terug weer opnieuw gekocht.. :luv:

Nee klopt maar ik moet op vakantie en ik heb al een DX-27. Het is gewoon zo'n bak die ik niet persé nodig heb maar een keer koop als ik er tegenaan loop. CZ-1's houd ik ook altijd in de gaten.

Ik denk dat je er voor €150 nog geen slechte koop aan zou hebben. Fijn keyboard, krachtigste 4-opper, prettiger te bedienen dan de TX81z.

Prima. Het klankje komt me echter zo bekend voor, terwijl ik geen enkele DX of afgeleide in huis heb...
Ik meen zelfs dat ik ooit eenzelfde synthbass heb geprogrammeerd op een Roland D-20, met de analoge golfvormen ervan.

j.baars schreef:
een d20 heeft geen analoge golfvormen...

:peukie:
Was dat humor? Of gewoon (weer eens) een bijdehandse opmerking?

Als iemand het heeft over "analoge golfvormen" binnen de context van een PCM synth als de D20 (jaja, LAS, dus minstens gedeeltelijk PCM), dan doelt ie op PCM samples van analoge golfvormen.

Klein kind...

zoek je ruzie ofzo?
en hoe je het ook wend of keert, het is dus niet analoog....

en dus ook geen humor om te lachen ofzo...

en dus ook niet bijdehand,... ofzo....

up yours dus...

:mega:

Laatst gewijzigd:
j.baars schreef:
zoek je ruzie ofzo?
en hoe je het ook wend of keert, het is dus niet analoog....
Hiermee geef je dus gewoon toe dat je aan het trollen bent.

Mark-T weet heus wel dat de D-20 een digitale (en bijgevolg geen analoge) synth is.
Zijn opmerking hield steek.
Er wordt dikwijls op die manier verwezen naar sine, rectangle en saw waves in een digitale context, naast alle andere bijzondere waves die mogelijk worden gemaakt via PCM.

Loop elders wat de kenner uit te hangen. We zijn nl. niet onder de indruk.

hoe weet jij zo goed wat mt bedoelt?

en als ik aan het trollen ben, wat dat dan ook mag zijn, dan roep ik eerst wel even, dan kan je vast onder tafel gaan zitten met je vingers in je oren...
en een kenner?
ik weet dat zo net nog niet, en je hoeft dus ook niet onder de indruk te zijn, echt niet , hoor...

nee natuurlijk niet, met je oneliners in iedere thread vorm je natuurlijk een enorme bijdrage. Bedankt daarvoor ! :gaap:

Zal ik je anders nog wat url's PB'en van threads over digitale synths. Kan je ze in de gaten houden op verwijzingen naar analoge golfvormen. ;)

En als je echt wil mierenneuken:
een D-20 heeft theoretisch gezien wel analoge golfvormen. De vormen zijn analoog, hun opwekking niet. :peukie:

j.baars schreef:
ow ja, en de meeste digitale meuk klinkt als stront op een ouwe krant...:D
zo zo, met die uitspraak neemt minstens de helft van SF het nu van mij over.

My job here is done :W

niet je account opzeggen he... (onderonsje...)

nee, doe dat maar niet, anders gaan we die oudholandsche gesjelligheid nog missen....

Back