[GZ] fm synth "solid bass" samples

ja okey,,
Meestal is de ruis ook niet hinderlk eens de sound in een track staat,
of toch zo ook hier bij de MSX Philips Music Module die ook ongeveer DX manier van engine heeft denk 'k

Soit, mss dat ik die samples eens ga masteren met een noise remover, zeker de Laagste noten,
maar 'k ga zelf ook is eerst proberen een DX21 te scoren...

WOW COOL !!! Net een FB-01 binnen gekregen,,,

De Bass patchen zijn idd erg goed !!
Een goede opvolger voor de MSX Philips Music Module,,

De komende dagen eens verder integreren in m'n Setup !!

Soit, merci voor de tip !!

Idd, maar mega veel ruis vind 'k !!???
Ruis is normaal bij de patches vanuit deze bakken. Als je dat niet wil, moet je een FS1R, DX200 of FM8(vsti) scoren.

Het lijkt wel de Solid Bass patch zelf,, die zoveel noise maakt,, mss noise van de osc's zelf,,????
Bij andere patchen valt het niet zo op

Soit, K' Heb eindelk de Solid-Bass patch in m'n FB-01 gekregen, via atari prog converters.
Erg omslachtig, en kweet ni meer hoe ik't juist voor elkaar heb gekregen om het in SoundDiver te krijgen.

Laatst gewijzigd:
Ik had al 100 geprobeerd bij de verkoper, startprijs is 150,-, dat wordt me te duur: de TX81Z blijft lastig te programmeren, en zit vol cheesy presets. Overigens lijkt de synth engine met b.v Midiquest toch nog wel overzichtelijk (maar dit zal wel optisch bedrog zijn...).

Ik heb ook al een sample cd met FM bass voor mijn Akai cd3000xl, ik zoek dus een TX81Z voor een leuk prijsje. Ik ben vooral benieuwd of ie nu echt zo een rauwe (fm) bass sound geeft.

Laatst gewijzigd:
Geen TX-7, gewoon de TX81Z, sorry voor de verwarring, stoeien met 6 operators gaat me niet lukken... Alhoewel ik ook denk dat je met een FM bak gewoon 1500 patches moet downloaden en daar dan op een zondagmiddag door heen moet, en dan proberen een stuk of 20 echte goede over te houden. Die goede patches kan je dan met hele kleine stapjes aanpassen naar eigen smaak. Ik begrijp dat het bij FM al snel digitale noise wordt als je gaat tweaken met parameters.

Dit is stuk sneller dan proberen FM te snappen. Overigens lijkt een Korg DS-8 me ook wel wat, schijnt een beter te tweaken vorm van FM te zijn.

Ik begrijp dat het bij FM al snel digitale noise wordt als je gaat tweaken met parameters.
dan kan idd vrij snel gebeuren wanneer voornamelijk de LEVELs van modulators te ver worden opengeschroeft...
level heeft in dat geval dus niets met het volume te maken maar met de envelope depth...

Toch maar een TX-7 gekocht, komt binnenkort binnen. Ik wil hem volstoppen met dikke FM bass patches, en het daar verder bij laten. 12 bit, droog en mono, perfect als bass synth lijkt me.

Experiment wordt mijn Roland EF303 er achter zetten, zit wel een aardig cutoff filter op. Effectenbak is stereo, even checken of ik deze ook mono kan gebruiken zonder het signaal of output volume aan te tasten.

Laatst gewijzigd:
Ik had al 100 geprobeerd bij de verkoper, startprijs is 150,-, dat wordt me te duur: de TX81Z blijft lastig te programmeren, en zit vol cheesy presets. Overigens lijkt de synth engine met b.v Midiquest toch nog wel overzichtelijk (maar dit zal wel optisch bedrog zijn...).

De TX81z is denk ik wel een van de beste 4-oppers die je kunt vinden, maar de interface is echt beroerd.

De TX81z pisst over een DX7 ik heb er sinds deze week eindelijk eentje....programmeren is echt super simpel via de TX81Z programmer op de PC, toch net even anders als de normale 4 op bakken met die extra waveforms

Wel jammer dat die maar 32 patch memory heeft want die zit nu al vol :D

Ja die TX81z en de DX100 zijn toch wel de luidruchtigste van de familie. Vond hem eigenlijk ook wel te doen via het lcd-scherm, Ops, waveforms, adsr en dat was het wel. De galm was leuk, meer een soort rare decay-setting en voicestealing deed ie zo slecht dat het eigenlijk weer meteen feest werd. Random portamento's en fm-glitches, gekkenhuis.

Dat vind ik nu jammer om te horen, dat de TX81Z over de DX7 heen pisst....

Ik moet de TX7 eerst maar eens op de pijnbank leggen om te kijken wat ie voor dikke FM bass waard is. Anders wordt de TX in mijn setup een pad synth en zoek ik door naar een TX81Z voor bass.

Nuja het is maar waar je van houd de TX7/D7 heeft wat cleanere bassen met meer detail enzo ik had het niet eens zo over bassen ik gebruik die TX81z voornamelijk voor spacey ambieert synths etc.
Een TX7/DX7 is een prima synth hoor met hele dikke bassen :okdan:

Kijk ook eens naar de YS100 en YS200.. Hij is een beetje ugly.. maar dat hoor niet als je met je ogen dicht luisterd :erm:

$(KGrHqRHJFUE-k0+f(YyBP0I,WuRkw~~48_72.JPG

Zelfde engine als de TX81z en net zo lastig te editen :D maar is te doen via een computer :okdan:
Zie ze regelmatig, en erg lang te koop staan en wordt amper op geboden.
Zit als xtra leuke fx in.. reverb/delay/distortion

Back