Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Geef het kind een naam...
L/A is voor mij bullshit: je hebt gewoon een PCM- en een 'analoge' sectie die je op diverse manieren kunt combineren. Roland heeft daarvoor destijds algoritmes bedacht om met de fameuze Yamaha DX-7 te willen concurreren. Maar uiteindelijk zijn het gewoon een paar presets om de PCM- en de 'analoge' elementen al dan niet met ringmodulatie te combineren.
Dat kan ook zonder presets.
Feit blijft dat de D-20 niet digitaler is dan een JX-8P. Ja, de filter wordt ook digitaler gecontroleerd dan de voltage-gecontroleerde filter van de JX. Maar is dat een nadeel? Roland heeft lange tijd een flinke voorsprong op de concurrentie gehad met zijn digitale TVF-filters.
Dat een D-20 niet zo klinkt als een JX-8P ligt meer aan het gebrek van een chorus-effect, dan aan de vorm van klankopwekking.

,

Auwch... je slaat de bal hier echt radicaal mis. Kerstmis of niet.Mark-T schreef:Feit blijft dat de D-20 niet digitaler is dan een JX-8P. Ja, de filter wordt ook digitaler gecontroleerd dan de voltage-gecontroleerde filter van de JX. Maar is dat een nadeel? Roland heeft lange tijd een flinke voorsprong op de concurrentie gehad met zijn digitale TVF-filters.
Dat een D-20 niet zo klinkt als een JX-8P ligt meer aan het gebrek van een chorus-effect, dan aan de vorm van klankopwekking.
Ja, dat denk ik nu ook welIk heb nog steeds een Jx8p en heb een D-20 gehad. Die 2 klinken echt radicaal verschillend.

Ik heb nog steeds een Jx8p en heb een D-20 gehad. Die 2 klinken echt radicaal verschillend.
Alles onder voorbehoudt, want de TX81z preset is echt wel de originele
maar die kan ik precies niet in FM8 importeren ...