[GZ] fm synth "solid bass" samples

Hmmm, vind 'm ni direct terug bij de DX21.zip patches
maar 'k heb van ergens een Library van al Yamaha presets. "Factory Presets From Yamaha Synths"

In de TX81z 3 staat ie in, en kan die geimporteerd worden in phatom..
http://www.stephenm.be/sf/LatelyBass-Preset.zip

EDIT
OEPS,is't nu Solid Bass of Lately Bass in deze threat ??? 8o)

Laatst gewijzigd:
Hmmm, ni echt ..

SolidBass.png

LatelyBass.png

Soit,
Door zo zuiver de TX81z te horen, geeft ie wel wat artifacts, wat bv een VST DX synth emu niet zal hebben denk 'k...

hier een goudmijn aan 4-op patches:

http://nuxmicromedia.tripod.com/cgi-bin/dx4op.cgi?mode=patch

Ik zie geen verschil tussen die 2 plaatjes, of ik moet echt photo play gaan spelen, maar dat nu liever even niet....

edit: toch een paar, een w5 ipv w1, en andere output waardes...

In die Phantom VST moet je handmatig alles uitzetten wat een DX ook niet heeft, effecten, filter, dan zal het er meer op lijken. Patch moet zo droog mogelijk klinken.

Idd, de 3de wave form, en ook de output settings, links..
Daar kun je wel wat variaties op de originele patchen mee maken,, die ook goed klinken,,

en idd, Thanks,, deze site kende ik nog niet :)

Laatst gewijzigd:
Mark-T schreef:
Weet ik wel, maar het ging om het principe. Met PCM-oscillatoren kun je geen PWM doen, met de oscillatoren van de D-20 kun je het zowel op de puls- als op de zaagtand-golven.
Dat maakt de osc's nog steeds niet analoog, laat staan in dezelfde zin als een Jx8p.
Het zijn gesynthetiseerde golfvormen maar 100% digitaal.
De Jx8p heeft DCO's (analoge opwekking, digitale aansturing), de D-20 niet. Punt. Over en uit.

Analoog, digitaal, virtueel, biologisch....
Het gaat mij om de klanken die met een synth te maken zijn.
En ja: de Solid Bass is met een D-20 te maken. Daar ging het om.

Wow, ik snap de ophef niet, iedere FM synth heeft toch wel diverse presets die hier extreem veel mee overeen komen? Anders zitten er ook nog legio DX basjes in romplers als halion, nexus etc

De solid bass patch is i.i.g. Soundwise totaal niet spannend, wat is de hype hier? De identieke waardes in de editor? Een track waar hij vroeger in gebruikt is? Ik snap de ophef niet, is gewoon een van de vele DX basjes?

Vanuit synth historisch oogpunt en het conserveren van classic klanken is de topic voor mij interessant.

Je moet die patch zien in de context dat ie net nieuw was. Ik heb begrepen dat zeer veel presets in de dx21/27/100 en tx81z compleet ruk waren, behalve dit basje. En deze patch komt voor in aardige tracks en tunes.

In 2012/13 is deze patch inderdaad inwisselbaar door tig andere DX bass patches, uit tig andere synths.

Kan me voorstellen dat een TX81Z deze patch net even wat rauwer of laat klinken dan andere soft/hard synths.

Ik vond hem altijd pas echt lekker worden met een beetje fingered constant time portamento, iets meer venijn bij velocity en dan de BC naar de modulatiediepte routen zodat hij tegen het maximum een beetje metalig over zijn nek gaat. Soort van digitale 303.

Back