Ableton live 7 als slave in Cubase

Fideelski

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb een probleem, ik wil Ableton live 7 via rewire als slave gebruiken in Cubase... Dat lukt perfect, ik kan zo met mijn midikeyboard opnemen in Cubase... Enig probleem.... Als ik de velocity of het volume aanpas hoor je dat simpelweg niet...

Om een concreet voorbeeld te geven... Ik wil via markers (weet niet of ik de juiste term gebruik) een bepaald geluid laten infaden, maar dat lukt gewoon niet...

Heeft er iemand een idee wat het probleem is en hoe ik dat kan oplossen? Als ik niet duidelijk genoeg was, aarzel niet om me vragen te stellen...

groeten,
Fideelki

Werkt velocity niet in cubase of een geslave'de live?

Ik heb de velocity eigenlijk nog niet getest in Ableton, zal dat vanavond eens proberen

Ik denk dat, zelfs wanneer de velocity in het geslavede ableton niet werkt, de velocity in cubase wel moet werken...

De velocity en de automation werken zowel in cubase als in de geslavede ableton live niet...

Ik heb trouwens eens de test gedaan met reason, maar daarmee werkt alles perfect... Ik vraag me af of ik beide toestellen misschien verkeerd rewire...

Moet je in Ableton misschien iets aanklikken als je hem in rewire gebruikt... midi-keyboard enzo werken perfect... Het is enkel die automation en de velocity die je niet kan instellen...

Iemand een idee?

Je kan het nog los proberen.
Als dat niet werkt zou ik ableton manual ff goed doorspitten.

Wanneer ik ableton opstart, niet in rewire, dan werkt de velocity wel... Het is enkel als rewire slave dat ik niets aan de velocity kan veranderen...

Ik neem aan dat je de programma's wel in de juiste volgorde opstart? Dus eerst Cubase en dan pas Ableton. En heb je goed gecheckt dat je Ableton idd via een Cubase midi track aanstuurt? (dus een midi track in cubase met als input je keyboard en als output ableton...)

Ik heb inderdaad de programma's juist opgestart, eerst cubase, dan ableton kanalen activeren, dan ableton opstarten... In cubase een midi-track creƫren en als input keyboard en output ableton... Allemaal juist opgestart

Dan is het misschien iets voor Ableton support?
Want velocity hoort gewoon te werken via rewired midi.

Voor onderstaande problemen heb ik zo min of meer een oplossing gevonden.... Ik gebruik mijn midi-instrumenten en sampler enzovoort in ableton zelf... Ik neem dan ook mijn midisequentie op in ableton... Het is gemakkelijker om die te bewerken + wanneer ik mijn nummer exporteer vanuit cubase, dan staat het ableton geluid ook in het wav-bestand... Bon, het is niet ideaal, maar het werkt wel...

Ik heb nog een extra vraagje: Als je Ableton live 7 als slave gebruikt in Cubase, is het dan nog mogelijk om geluid (bijvoorbeeld een gitaarlijn) op te nemen met Ableton?

dank,
Fideelski

Back