Wat is een goede prijs voor een Emu Vintage Keys?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Deze module zie je niet echt veel meer, maar wat is de gemiddelde richtprijs tegenwoordig in Nederland van de Emu Vintage Keys???

En zijn er eventueel nog [goedkopere] alternatieven voor dezelfde sounds???

Thanxxx..

De Orbit(1-2) en de Planet Phatt modules worden vaak voor rond de 350 € aangeboden max.
Oudere Proteus-modellen voor 150 tot 200. Ik schat dat de Vintage Keys daartussenin zit
dus 2 tot 300.
Er is overigens wel een nieuwe Vintage Pro uit. Op de Emu-site staat dat die zo'n 600$
moet gaan doen.

http://www.emu.com

http://www.emu.com/products/vintagePro/vintagePro.html

Re: Wat is een goede prijs voor een Emu Vintage Keys?

Origineel geplaatst door Bass
Hallo,

Deze module zie je niet echt veel meer, maar wat is de gemiddelde richtprijs tegenwoordig in Nederland van de Emu Vintage Keys???

En zijn er eventueel nog [goedkopere] alternatieven voor dezelfde sounds???

Thanxxx..

rond de 180 tot 250 Euro kanje ze vinden.
vooral bij ebay duitsland zijn regelmatig tekrijgen, let wel op de versie
en het display (vraag het ff) want die willen wel een donker worden en dan is editten een crime.

Origineel geplaatst door Vizion
De Orbit(1-2) en de Planet Phatt modules worden vaak voor rond de 350 € aangeboden max.
Oudere Proteus-modellen voor 150 tot 200. Ik schat dat de Vintage Keys daartussenin zit
dus 2 tot 300.
Er is overigens wel een nieuwe Vintage Pro uit. Op de Emu-site staat dat die zo'n 600$
moet gaan doen.

http://www.emu.com

http://www.emu.com/products/vintagePro/vintagePro.html

Stomme is dat hij in europa 799 Euro moet kosten (music store en Thoman)
dus ik heb de mijne mooi in de US via een maatje gekocht :-)

$ 535 8) ik krijg hem volgende week binnen

Re: Re: Wat is een goede prijs voor een Emu Vintage Keys?

Re: Re: Wat is een goede prijs voor een Emu Vintage Keys?

Origineel geplaatst door Grooveron
rond de 180 tot 250 Euro kanje ze vinden.
.

Nou eeehhh laat mij maar eens zien 1tje voor 250 Euro...!
Dan koop ik m zo!!!

Re: Re: Re: Wat is een goede prijs voor een Emu Vintage Keys?

Re: Re: Re: Wat is een goede prijs voor een Emu Vintage Keys?

Nou eeehhh laat mij maar eens zien 1tje voor 250 Euro...!
Dan koop ik m zo!!!

als ik mijn pro binnen heb en ik kan de sounds overzetten mag je de mijne hebben voor 250 euro,
deal?

Origineel geplaatst door Vizion
@Grooveron:

Zo te horen ben je een heel tevreden gebruiker van die module..
Gebruik zelf ook e.e.a. van Emu. Is dus wel een aanradertje?

Ik vind van wel van de eerste generatie, het is zelfs zo dat als ik mijn sounds niet kan overzetten ik hem niet verkoop.
Ik heb zeker 100 super sounds voor de module lopent van CS80 achtige dingen tot weirde fx en vette analoge sounds
Ik heb het altijd de beste source ook gevonden voor Mellotron en fendersounds (stukken beter dan de Roland Vintage board) en de Hammonds zijn ook overtuigend alhoewel wat glimiteerd in regelbaarheid.

Ik heb het altijd samen met de Ultra Proteus de beste EMU gevonden voor Synth sounds.

ik heb die van mij voor 225 euro weten te scoren, en met een effectbakje erbij voor een delaytje/reverbje zit je gebakken. in faithless - salva mea is het eerste 'viool'-achtige geluid een mellotron (tronstrng) preset op de vintage keys. klinkt heerlijk melancholiek.

ook een topper : de fairlight preset! (te horen in jarre's "zoolook"). ik vraag me alleen af of 'ie bij de fairlight ook zo hoorbaar "loopt". het is net zo'n raadsel als de tr-909 hihat, je weet gewoon dat er geen drums zijn die zo klinken maar ze hebben 't toch ergens van gesampled. misschien moet iemand met een hartmann neuron de fairlight gewoon eens resamplen en kijken hoe 't gemaakt is.

schop***

Is 325 Euro teveel voor een Vintage Keys??

schop***

Is 325 Euro teveel voor een Vintage Keys??

jupz. oude 2e handsprijs was hoogstens 500/550 piek.

Origineel geplaatst door Yoozer
jupz. oude 2e handsprijs was hoogstens 500/550 piek.

250 Euro zou genoeg moeten zijn.

Oh??

Nou als iemand R 1 langsbrengt voor 250 Euro..., betaal ik de benzinekosten wel...:D

Oh??

Nou als iemand R 1 langsbrengt voor 250 Euro..., betaal ik de benzinekosten wel...:D

zoals gezegd als ik mijn sounds kan overzetten is de mijn tekoop voor 250 euro.

Back