Prophet VS

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Veel mensen vertellen me dat een prophet VS erg vet is. Nu zie ik dat bijvoorbeeld EDP er eentje heeft. Kan iemand mij iets meer over die machine vertellen dan wat ze allemaal op synthmuseum en dergelijke vertellen?

Alvast bedankt..

Re: Prophet VS

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ola!

Veel mensen vertellen me dat een prophet VS erg vet is. Nu zie ik dat bijvoorbeeld EDP er eentje heeft. Kan iemand mij iets meer over die machine vertellen dan wat ze allemaal op synthmuseum en dergelijke vertellen?

Alvast bedankt..

Ik wil er absoluut eentje :) .hier een interresante link over het ontstaan van de VS.

Re: Prophet VS

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ola!

Alvast bedankt..

Ik had er een :stupid :stupid en verkocht aan EDP =( =(
ik heb er dagelijks nog spijt van dus EDP mocht je hem terug willen geven graag!!!!
ik betaal 100 Euro bij

hmm grooveron. ik ben bang dat ik hem verloopig nog ff hou(sorry)

ding is echt bizar hoe zal ik hem omschrijven? wavetable met echte prophet sound, zo ervaar ik het tenminste.
ik heb eigenlijk nog nooit een synth gehoord die zo veelzijdig kan klinken, en niet zo moeilijk is te programmeren als fm.
daarbij klinkt alles echt mooi stereo

bijna alle geluiden passen vaak moeiteloos in de mix(hierendaar wel wat eq en compressie nodig) en echt effecten als galm en delay kan je ook weglaten.

bijna alles is aantesturen via midi.

heeft ook wel zijn tekortkomingen voornamelijk in de enveloppes je hebt er drie. per parameter heb je 5 knoppen die je met de data slider kunt veranderen. ik had hier liever in plaats van knoppen ook sliders gezien. bij de rest van de parameters is het goed te doen.

al met al gewoon een bizare bak!

Een beetje offtopic, maar goed, is er een VSTi synth die ongeveer het zelfde kan?

Ik vind de PPG Wave plugin niet echt fantastisch moet ik zeggen....

Origineel geplaatst door bikkel
Een beetje offtopic, maar goed, is er een VSTi synth die ongeveer het zelfde kan?

Ik vind de PPG Wave plugin niet echt fantastisch moet ik zeggen....

tja dat is eigenlijk de enigste plug in die dat een beetje doet, ik ben er idd ook niet kapot van van die ppg plug

Hebben jullie dan ooit wel eens een echte PPG bespeeld dan?

En als je een Korg wavestation scoort dan kom je ook best wel dicht in de buurt van een Prophet. Je mist dan wel de fijne analoge filters, maar je krijgt dan nog meer controle over je geluiden. Dat is ook een veelzijdige bak waar je eng van wordt.

Origineel geplaatst door fuse
Hebben jullie dan ooit wel eens een echte PPG bespeeld dan?

En als je een Korg wavestation scoort dan kom je ook best wel dicht in de buurt van een Prophet. Je mist dan wel de fijne analoge filters, maar je krijgt dan nog meer controle over je geluiden. Dat is ook een veelzijdige bak waar je eng van wordt.

ppg heb ik nooit bespeeld maar de plugin is gewoon kut. tja een wavestation heb ik wel bespeeld maar haald het qua klank echt niet bij een prophet. (is wel geloof ik door de zelfde mensen gemaakt)

Ik heb een Wavestation A/D en daar zitten alle originele waves in van de Prophet VS. De gast die de Prophet VS ontwikkeld had heeft volgens mij ook de Wavestation gebouwd.
Ik moet zeggen dat ik nog niet echt diep in de Wavestation gedoken ben maar het is inderdaad een gigantische uitgebreide synth. De filters zijn niet heel goed ofzo maar daar gaat zo'n synth niet echt over. Het gaat over lange complexe geluiden met uitgebreide modulatie.

Ik ga nog eens een sessie plannen om nieuwe sounds te bouwen met die VS waveforms

Origineel geplaatst door nick nova
Heeft de VS snelle envelopes?
Hoe zijn de bassen? En de leads? Is ie daarvoor ook geschikt (naast de evolving pads)?

redelijk snel, heb snellere gehoord maar zeker niet zo langzaam als de prophet 600. bassen zijn vet, voor leads is ie zeker geschikt alhoewel ik daar toch eerder een andere bak voor zou pakken. zatten wel een paar hele koele lead presets in toen ik hem kreeg

Bij het ter ziele gaan van SCI is Dave Smith naar Yamaha/Korg overgestapt. De Korg Wavestation is van zijn hand, en zou bijna als Yamaha zijn uitgebracht. Het toetsenbord is hetzelfde als op de DX7 zit. Als je een Prophet VS op de kop tikt, zorg er voor dat het EL display nog goed is, aangezien dit een zeer gezocht onderdeel is dat zelfs Wine Country niet meer kan leveren. Er is geen generiek onderdeel voor te krijgen, dus als het kapot is zul je of op zoek moeten naar een andere overleden Prophet VS om het daar uit te slopen, of kijken of je kunt leven met de ontbrekende dode segmentjes. En ja, de Wavestation is een krachtige en ondergewaardeerede synth, kun je tegenwoordig voor absolutre bodemprijzen kopen. Tenminste tot een ventje als Tiesto hem in een track gebruikt en dat in een interview vermeldt, dan wil iedereen hem natuurlijk wel hebben... absolute trancebak voor pads en atmosferische textures.

Origineel geplaatst door Rambotics2000
tot een ventje als Tiesto hem in een track gebruikt en dat in een interview vermeldt, dan wil iedereen hem natuurlijk wel hebben... absolute trancebak voor pads en atmosferische textures.

Volgens mij is de Wavestation A/D bij film en televisie producenten al jaren een standaard. Tenminste dat zij de SOS....
Toen ik dat ding net had en de presets hoorde dacht ik....ja....10000 Discovery Channel documentaires....een paar krimi's.......een hoop foute SF series........uhmmm....Ja en veel bombastische momenten in Amerikaanse sopfilms...

Dit alleen als compliment overigens....

Voor bassen gebruik ik hem bijna nooit, de bassen zijn nogal wollig en gekleurd. Enevelopes zijn niet heel erg snel, dus daar zou ik hem niet voor kopen. En de lead sounds zijn de shit, daar gebruik ik hem ook voor.

Als je er eentje kan kopen voor niet al te veel geld, zou ik dat zeker doen, alleen beginnen de synthinstruments zoals ES2 de vs op de hielen te lopen.

Waarom is er trouwens geen softsynth van de VS?? Moet toch makkelijk te maken zijn???

Origineel geplaatst door Rambotics2000
Bij het ter ziele gaan van SCI is Dave Smith naar Yamaha/Korg overgestapt. De Korg Wavestation is van zijn hand, en zou bijna als Yamaha zijn uitgebracht. Het toetsenbord is hetzelfde als op de DX7 zit. Als je een Prophet VS op de kop tikt, zorg er voor dat het EL display nog goed is, aangezien dit een zeer gezocht onderdeel is dat zelfs Wine Country niet meer kan leveren. Er is geen generiek onderdeel voor te krijgen, dus als het kapot is zul je of op zoek moeten naar een andere overleden Prophet VS om het daar uit te slopen, of kijken of je kunt leven met de ontbrekende dode segmentjes. En ja, de Wavestation is een krachtige en ondergewaardeerede synth, kun je tegenwoordig voor absolutre bodemprijzen kopen. Tenminste tot een ventje als Tiesto hem in een track gebruikt en dat in een interview vermeldt, dan wil iedereen hem natuurlijk wel hebben... absolute trancebak voor pads en atmosferische textures.

Er zijn diverse firma's die vervangingen hebben mocht je ze ooit zoeken kan ik je de URL wel sturen

Back