[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nah nah

Nah nah

Ten eerste vind ik ik de MD niet te duur. Tis inderdaad aan jezelf om dat te bepalen, ik bedoel als je een MD koopt en je hebt nix aan die sound, dan is het wel duur jah, of je vind het heerlijk om te kraken en piepen met dit bakkie, en nog op synthese basis ook i.p.v sempeltjes, dan vind ik hem zeer redelijk geprijst!

Ik vind hem overigens erg vet klinken maar ook een tikkeltje eigenwijs in de bediening, maar goed, daar bijt ik me wel doorheen. Fijn ding...........

Later

Kenny Harder

Origineel geplaatst door D-mike-E
Nou, wat dacht je van een vergelijk met producten uit de markt of een combinatie daarvan?
wat ik bedoel is dat jij of niemand anders kan bepalen wat te duur is of niet voor mij. dat bepaal ik zelf adhv. wat ik nodig heb, wat het ding biedt, en wat de al dan niet goedkopere concurrentie biedt. en nog iets: ik ben de enigste die weet hoeveel er in mn spaarvarken zit...

the point being: sommigen hebben het ervoor over, anderen niet. da s persoonlijk. einde discussie?

Het gaat er ook een stuk om;
Voor wie al lang wachtte op zulks een drumbak met zoveel mogelijkheden qua sound is dat een "must have" en dat hebben de makers ervan verdomme goed geweten en dik van geprofiteerd ook. (ze zouden zot zijn van niet)(gat in de markt+eigenheid...)
Maar langs de andere kant is het wel veel geld. Maar alles kost geld, heb je al eens uitgerekend wat je al staan hebt en wat het al kost?
Vergeet niet dat je bij deze bak alle outputs krijgt die je bij bvb een AKAI Z4 en zelfs Z8 sampler (indien je hem gebruikt als drumbak zoals ik bvb) nog moet bijkopen? OK dan heb je wel meer, maar nooit hetzelfde qua klank.(omgekeerd ook niet)

Ik zou alvast "beide" willen, maar ik zou nooit mijn sampler inruilen voor drums voor een MD.
Heb em al rot gedemo-luisterd op elektron en hij is gewoon de MAX, punto final.

Nogmaals voor wie dan zegt; "dat is nu waar ik van gedroomt heb voor mijn muziek", die koopt hem. (zelfs voor meer)
Muziek is een amalgaam van klankkleuren en de MD is een droompallet.

(ik wil er ook èèn ooit, ben niet jaloers op de huidige bezitters ervan en voorlopig kan ik altijd dingen samplen van de MP3 demo's van elektron hun website indien ik wat MD touch nodig acht! ;) )

:doei:

Origineel geplaatst door divi
wat ik bedoel is dat jij of niemand anders kan bepalen wat te duur is of niet voor mij.

Goh, kan mij niet herinneren dat ik jouw vermogen in dit verhaal betrokken heb. Maar goed, het woordje "relatief" zou mijn verhaal misschien wat begrijpelijker gemaakt hebben. Hoe dom van mij.

Origineel geplaatst door divi
einde discussie?

Is goed. :bekdicht:

Laatst gewijzigd:
Ik heb een dik jaar geleden een MD gekocht voor 1350 harde eurootjes, en ik ben er nog elke dag blij mee.
Hij klinkt goed, ziet er geweldig uit en het is 1 van de meest besproken drumbakken ooit, na de 909 op dit forum.

Ik heb 'm op het podium gebruikt, en dat klinkt zo vreselijk vet, dat ik me niet kan voorstellen wat er vetter zou klinken, of waarom dat nog zou moeten.

Elke keer als ik 'm aanraak kom ik op iets, wat zo hands on is, dat ik dat met een software drummachine niet zou hebben kunnen verzinnen, en ook niet had kunnen maken met een 909, hoe te gek dat ding dan ook is.

Ik ben niet van plan om de twee te gaan vergelijken als is een wedstrijd, maar laten we zeggen dat hij verrot dichtbij een 909 komt met meer features, maar wel nieuw en dan dus goedkoper.
De vergelijking is ook eigenlijk te dom. Maar goed, ik hoor het steeds weer.

het gelul over duur......
Ik ben het helemaal eens met het feit dat dat relatief is, en ik heb het er erg graag voor over gehad.
Jullie lijken te vergeten dat we hier te maken hebben met een fabrikant die het ding helemaal ontwikkeld heeft, heeft laten beta testen, en dat het ontwikkelen ervan vanwege het feit dat het een unieke machine is, een hoop tijd kost.
DAT inclusief de kleine oplage betaal je ook.

De kleinere groep die dat ding dus graag wil hebben vanwege zijn uniekheid, geeft er graag wat meer geld aan uit. De rest moet niet zeiken. Bestel allemaal tegelijk zo'n ding, dan kan ie misschien voor wat goedkoper.
dan kan Elektron de winst besteden aan weer iets nieuws.

ok, de Mono was misschien niet zo heel gaaf, maar ook niet alle platen van je favo artiest zijn even goed.
De andere weer briljant.

ik vind die gasten van elektron te gek, met hun t-shirts en posters die er allemal even te gek en hip uitzien.

De MD is zowiezo tijdloos, dus hij gaat ook heeeel lang mee.

Ach wat, ik heb er 1.
Ik ben blij
:)

@ kokos:okdan:
heb die van mij nog niet zolang maar hij is echt zijn geld waard kan me nu haast niet voorstellen dat ik zo lang gewacht heb met het kopen van een :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid
en verder lach ik iedereen in zijn gezicht uit die roept dat de M.D. waardeloos is :dubbel: en overpriced is

denk er hard overna dat als ik ooit dood ga dat ik hem met me mee wil nemen naar de eeuwige jachtvelden

Hey Kokos ik was net ff aan het luisteren naar je muziek, op je site....
Echt heeeeeeeeel erg relax. Vooral: Au bord de la nuite met dat geluid wat erg lijkt op krekels ?
Wat is dit voor geluid ? het lijkt ook wel een beetje op een geluidje uit de MD met lo-fi aan :)
Ik wou ff zeggen dat ik deze track heel relax vindt, net of je ergens in een groot gras veld, onder de maan lekker ligt weg te dromen, met krekels om je heen :) (of slaat mn fantasie nu op hol ? :))

Origineel geplaatst door Bass
Het spijt me wel maar ik vind +/- 1000 Euro voor een drumbak toch echt :stupid

Origineel geplaatst door chielos
en dat gaat naar mijn mening helemaal op voor de 909
wat denken julie trouwens dat de md uiteindelijk zal gaan opbrengen tweedehands...
zo'n 700/750?

Ik denk dat het maar tijdelijk is dat je een 2de hands MD < 800€ kan kopen.
Zodra Elektron stopt met ze te maken, speelt de exclusiviteits factor een grotere rol
en zou de prijs wel eens boven de huidige nieuwprijs kunnen stijgen.

:eureka:

De 909 kost nu ook een veelvoud van toen hij pas op de markt kwam.

Ik heb m pas een week geleden 2e hands gekocht ... Ik kon er 1 voor 800/850 krijgen, maar dit vertrouwde ik niet helemaal en ik wist dat ie zoiezo al 2 eigenaren had gehad. Terwijl de 2e eigenaar m voor nog goedkoper als 800 had gekocht zou ik niet gek opkijken als ie zelfs nog meer eigenaren heeft gehad. Heb hem toen 2e hands gekocht voor 1000 Bij een (pandjes)winkel die 2e hands spullen verkoopt. Alles zat nog keurig in doos, er zat zelfs nog plastic om de MD heen en ik kreeg er kabels + een sample cd bij met MD sounds, Volgens mij was ie echt zo goed als nieuw nog en amper gebruikt, maar gedumpt bij de pandjes winkel ivm geld nood ofzo. Dus ik heb denk ik erg veel mazzel gehad en ben er erg blij mee. En heb absoluut nog geen spijt gehad dat ik er 1000 voor betaald heb. En ik heb m nog maar een week dus t kan allemaal alleen maar beter worden :)

nog steeds een leuke bak hoor....sommige functies vind ik wat omslachtig geplaatst ( o.a. de uitgangen toewijzen,de engine kiezen...),maar ik gebruik 'm met veel plezier in al m'n producties,al zijn het maar 1 of 2 geluidjes per track...

erg fijn dat je niet vastzit aan voorgebakken drumsounds,maar dat je dus ook ECHT vanaf nul een sound kan verbouwen....

ook 1 van de weinige apparaten die fx ingebouwd heeft die ook daadwerkelijk bruikbaar zijn en niet klinken alsof er nog maar ff wat fx bijmoesten...

ik begrijp ook niet dat mensen 'm nu al wegdoen,er is gewoon geen betere/uitgebreidenere drumbak te krijgen ( los van het feit dat 909 en 808 van zichzelf al vetter klinken )..

de totale sound van het ding komt wat iel (digitaal ) over,maar dat blijkt in een mix goed te werken......de sounds 'hangen' ook lekker in de mix en blijven overstuurd ook nog karakter houden...

ik doe 'm niet weg....

:halleluja

Ik vindt juist de fx wat minder, reverb, delay vindt ik matig maar toch kun je hiermee leuke effecten bereiken maar absoluut geen realistische reverb (niet negatief bedoeld), de distortion is ook een beetje zwak....
Denk toch dat je beter nog een effecten bak achter de MD moet plaatsen Maar dit zal wel een kwestie van smaak zijn.
Als je een MD gaat kopen en je heb geen effecten bak en ben wel van plan veel effecten als delay / reverb te gaan gebruiken zou ik niet uitgaan van de onboard fx.

ik wil er 1 en ik wil er 1 nu... hoe langer die discussie duurt, hoe meer ik wil dat het zomer is zodat ik kan werken en dan in 1 dag alles weer uitgeven aan mijn droomdrumbak :)
tleven van een student is hard[ware].. :L

tjongejonge wat wordt er hier toch gezeikt in die thread van mensen die nog nooit een machinedrum vast gehad hebben. gebruik maar jullie grooveboxjes en laat deze schitterende uitvinding met rust!
Ik wilde een drumsynth en begon vroeger met de Korg ER-1.. maar spijtig genoeg is het geluids(en frequentie) spectrum zeer beperkt bij deze machine.. Bij de machinedrum is dit niet het geval.. De machinedrum heerst. ik zie het als een manusje-van-alles..

OK ik heb een sampler gekocht met het gedacht van: o ik sample gewoon mijn percussiesounds/. Maar ik heb beseft dat dat bijlange niet zo leuk is, vooral omdat het handson gevoel ontbreekt en dat het omslachtig en tijdsabsorberend is..
Ik wil ook geen preset bak met ingebouwde geluiden.. Zo zijn er genoeg uitgekomen de laatste 10 jaar. Geef mij een palet en ik meng de verf.. ik wil geen voorgemengde verf gebruiken want dan kan ik niet natuurgetrouw schilderen. 8)

[einde van de onsamenhangende samenzet van 0,02€ statements - :z]

Origineel geplaatst door rvooh
OK ik heb een sampler gekocht met het gedacht van: o ik sample gewoon mijn percussiesounds/. Maar ik heb beseft dat dat bijlange niet zo leuk is, vooral omdat het handson gevoel ontbreekt en dat het omslachtig en tijdsabsorberend is..
Ik wil ook geen preset bak met ingebouwde geluiden.. Zo zijn er genoeg uitgekomen de laatste 10 jaar. Geef mij een palet en ik meng de verf.. ik wil geen voorgemengde verf gebruiken want dan kan ik niet natuurgetrouw schilderen. 8)

:halleluja Jij slaat hier zo maar eventjes de nagel op de kop :halleluja
Dit is echt hèt MD gevoel (en je hebt er zelfs no eens geen)!
Ik ben er zeker van dat jij je nog veel plezier met je MD zal beleven.

Was van een andere mening, vond de MD helemaal niet zo geweldig maar ja........ ieder zijn ding toch!

gr. Mario

Dank je Resonance.
Eigenlijk is die krekelsound gewoon een ambientsound die ik eens een keer ergens gevonden heb. Het lijkt op een snelweg in de verte, en inderdaad wat wind, krekels en een open veld.
Ik heb er precies hetzelfde bij.
Leuk dat je het mooi vond, en er is ook nog een part 2 en 3, die zal ik er ook nog een keer opzetten.

Thanx
Kokos

Origineel geplaatst door rvooh
ik wil er 1 en ik wil er 1 nu... hoe langer die discussie duurt, hoe meer ik wil dat het zomer is zodat ik kan werken en dan in 1 dag alles weer uitgeven aan mijn droomdrumbak :)
tleven van een student is hard[ware].. :L

tjongejonge wat wordt er hier toch gezeikt in die thread van mensen die nog nooit een machinedrum vast gehad hebben. gebruik maar jullie grooveboxjes en laat deze schitterende uitvinding met rust!
Ik wilde een drumsynth en begon vroeger met de Korg ER-1.. maar spijtig genoeg is het geluids(en frequentie) spectrum zeer beperkt bij deze machine.. Bij de machinedrum is dit niet het geval.. De machinedrum heerst. ik zie het als een manusje-van-alles..

[einde van de onsamenhangende samenzet van 0,02€ statements - :z]
de MD cultus begint angstwekkende vormen aan te nemen...:D

Wat hier denk ik duidelijk naar voren komt uit deze thread is dat een echte drumbak met tweak-mogelijkheden toch wel erg fijn werkt. Ik zelf heb een drum-station en ben er ook erg tevreden mee. Ik denk dat de machinedrum op dit moment gewoon de meest uitgebreide synthese voor drum-sounds heeft, en dat dus ook hetgene is wat het apparaat erg waardevol maakt.

Zo te horen had je beter een mpc kunnen kopen. Maar ja.., dat is achteraf gelul.
Blijf erbij, mpc bied veel meer als een MD!

Origineel geplaatst door mario
Zo te horen had je beter een mpc kunnen kopen. Maar ja.., dat is achteraf gelul.
Blijf erbij, mpc bied veel meer als een MD!

Natuurlijk, maar je kan toch niet hetzelfde klinken met de inspiratie van drumsynths tweaksessies met een eigen geluid? Ze zullen je resultaten geven die je nooit zo snel uit een sampler kan halen. Als je het allemaal al in je hoofd hebt dan kan je alles met die MPC ook natuurlijk. Zelfs met een cheapo S95O!!
Maar als fun factor en dus ook in nieuwe sound ontdekken in drumsecties, is de MD wel een supermachine en een crazy tool.
De MPC heeft dan weer deftige drumpadjes op standaard, geeft ook iets extra...en sampling natuurlijk en ... en ...
Het hangt er gewoon vanaf wat je van de klank vind van de MD en ik kan er zeker inkomen dat er zijn die hem buitengooien omdat ze die klank niet echt moeten en zich dik vergist hebben. Luister daarom altijd bvb 1000X naar demo's op het web alvorens je een apparaat koopt en dan nog eens in de shop ofzo of bij een vriend.

Op een gegeven moment kom je toch waar je zegt; "dit hier kan je niet met dat vergelijken en andersom ook niet" en wat je dan niet nodig vind dat koop je dan niet. ( alhoewel er bestaat ook zoiets als synthverslaafdheid. Ik ben er èèn van maar ben zeker niet de enige denk ik hier). Er waard hier op het DSF zelfs ergens een topic over rond ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back