piano / keyboard /MIDI

rooz

Stamgast
Hoi,

Ik zoek een piano-like keyboard en wil ook met MIDI kunnen werken. HEt zou mooi zijn als de aanslag zoveel mogelijk op die van een piano lijkt. Ik willen 'm kunnen aansluiten aan de pc. Min 61 toetsen.
Probleem is een beetje dat ik weinig geld heb... daarnaast hebben we een akoestische piano in de woonkamer staan... dus daar kan ik het echte werk doen, maar wil ook iets voor mn 'kamerstudio'...

Nu kan een bv een maudio keystation 61 es kopen, maar ik heb een beetje het gevoel dat dat prullaria is...
Verder zoek ik iets met niet teveel sounds en toeters en bellen..

Zijn er bijv. wat oudere modellen die rond de 150 a 200 euro op de kop te tikken zijn op marktplaats? Wat zijn merken/ modellen waar ik naar zou kunnen zoeken?

Vriendelijk bedankt,

Hoi,

Ik zoek een piano-like keyboard en wil ook met MIDI kunnen werken. HEt zou mooi zijn als de aanslag zoveel mogelijk op die van een piano lijkt. Ik willen 'm kunnen aansluiten aan de pc. Min 61 toetsen.
Probleem is een beetje dat ik weinig geld heb... daarnaast hebben we een akoestische piano in de woonkamer staan... dus daar kan ik het echte werk doen, maar wil ook iets voor mn 'kamerstudio'...

Nu kan een bv een maudio keystation 61 es kopen, maar ik heb een beetje het gevoel dat dat prullaria is...
Verder zoek ik iets met niet teveel sounds en toeters en bellen..

Zijn er bijv. wat oudere modellen die rond de 150 a 200 euro op de kop te tikken zijn op marktplaats? Wat zijn merken/ modellen waar ik naar zou kunnen zoeken?

Vriendelijk bedankt,
Wel een M-Audio midisport 4*4,werk zeer goed,in protools 7.4.
Ik gebruik de kurzweil SP2X en edirol pcr-m50 om m'n soft synth's aan te sturen zonden problemen.vooral native en digi synth's zelfve!.En die zijn de max.

Die twee die jij noemt zijn vrij prijzig. Zijn er niet wat oudere types keyboards die een piano touch hebben en tegen 200 euro tweedehands te krijgen zijn?

Met andere woorden, welke types van Roland, Yamaha of whatever moet ik zoeken op marktplaats? Die wellicht wat ouder zijn, maar desalniettemin van goede kwaliteit zijn? En die ik ook kan aansluiten op de computer om met softsynths te werken...

Meehelpen zoeken op marktplaats, speurders.nl of ebay, mag uiteraard ook, kan best leuk zijn ;)

BVD

Back