[namm] plaatjes!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door OnAcid

He, een afbeelding van die Openlab's Opensynth die Absynth draait
Dit vind ik echt lelijk.
22.jpg

Nee van jouw maken ze posters! ;)

Origineel geplaatst door fuse
Nee van jouw maken ze posters! ;)
jblive.jpg

Niet zo'n goed idee, inderdaad.

ff weer ontopic.

Maar goed. Wel leuke dingen te zien. Wat voor oude Korg is dat eigenlijk?

Een speciale uitvoering voor het onderwijs van één der MS-en (20?).

Origineel geplaatst door OnAcid
Die ION ziet er mooi uit zeg. Strak en ingetogen, heel wat anders de A6.

Interface lijkt me ook een eitje...

He, een afbeelding van die Openlab's Opensynth die Absynth draait
'

ja het ziet er idd wel strak uit, veel beter dan dat eerdere prototype wat ik op fotos zag........MAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrr..........het lijkt wel alsof de kunst van het UI maken voor synths een beetje verloren is gegaan...moet je eens kijken hoeveel ruimte op de ION onbenut is gelaten! en ze hebben alleen maar rotaries gebruikt, geen sliders....terwijl sliders vooral voor envelopes instant visuele feedback geven...erg jammer...had echt beter gekund....... nu nog ff checken hoe ie klinkt.....

Olaf

Jip.. onderwijs MS-20

Jip.. onderwijs MS-20

Klopt ja.. van die Foto's dat ie aan een heras-hek hangt :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Maar goed. Wel leuke dingen te zien. Wat voor oude Korg is dat eigenlijk?

Da's 'n "educational" MS-20. Dus gewoon 'n MS-20, maar dan heeeeel groot en plat, met haken om 'm aan 'n schoolbord te hangen. Om hun vertegenwoordigers 'n cursus "MS-20 uitleggen" te geven. Je kan ongeveer wel zien hoe groot ie is door te kijken naar de toetsen en die jacks: dat zijn dus gewoon 1/4" jacks, niet die kleintjes.

Er zijn er niet veel van gemaakt, maar als je er een kan vinden ben je wel de man: da's nog eens wat anders dan 'n poster van 'n synth aan je muur: een hele platte synth aan je muur!

[edit] Oh, ik was dus de derde met dit antwoord.... Ben nog niet helemaal wakker. [/edit]

Dit vind ik echt lelijk.
22.jpg

Maar dit is dus echt wel de toekomst in synthesizer land. Over een paar jaar zul je veel van dit soort apparaten zien. Check hun site maar eens voor wat meer info!

nouja.. t zal wel aan mijn leggen.. maar ik moet toch echt zeggen dat t me toch wel een verdomd nifty apperaatje lijk.. :)

Origineel geplaatst door omiel
Maar dit is dus echt wel de toekomst in synthesizer land. Over een paar jaar zul je veel van dit soort apparaten zien. Check hun site maar eens voor wat meer info!

Het "instant on" idee is wel aantrekkelijk.. Maar wat ik niet snap is de sequencing.. is Cubase/Logic ook erop te draaien? Dat maakt het wel fijn, maar dan is het scherm *weer* te klein. Hmm door die kleinen dingen heb ik zo mijn twijfels over het nut van zo'n ding die geloof ik al snel 5000E zal kosten

Dit vind ik echt lelijk.
22.jpg

Dit ding heeft ook een directe verbinding met het forum?

Een quote uit de Telegraaf van morgen: "Balkenende schaft megatypemachines aan voor Staatsecretarissen" 8o)

Dit moet echt niet gekker worden hiero, Synthesizers met qwerty toetsenbord. Straks krijgen een VA synth met automatische versnellingsbak en lederen bekleding :confused:

En hoe zou ik zo'n megading nou ooit door m'n deur kunnen krijgen?!

Zonder klavier en TFT zou dit ding rechtstreeks uit een Russische ruimtevaartcapsule kunnen komen, wat een design.

Dat ene ding is idd wel erg lelijk. Hij is ook veel te groot om praktisch te zijn. Ik vraag me ook af op welke standaard hij moet passen, en hoeveel kilo zal zoiets wel niet wegen.

Maar effe de gave dingen. Die Ion en die Neuron zien er wel heel erg gaaf uit. Die Neuron zal wel onbetaalbaar zijn, maar ik wordt toch echt nieuwschierig wat die Ion moet gaan kosten, want ziet er zeer bruikbaar uit.

Als je hem van bovenaf bekijkt lijkt het net een VST plugin.
Pas toen ik de volgende image klikte kwam er ook echt een hardware softsynth(?)
Maar ik heb de indruk dat het om een prototype gaat; zoiets ga je toch niet uitbrengen??? :confused:

Origineel geplaatst door BananaWorld
echt nieuwschierig wat die Ion moet gaan kosten

De prijs van de ION zou rond 1260 USD liggen. Maar aangezien het op de Namm voorgestelde toestel nog altijd om een prototype ging, zou ik nog niet te veel aandacht geven aan die prijs.

ion.jpg

ION – Analog Modeling Synthesizer

_512 Preset Programs, All User Re-Writeable
_8 Voice Polyphony, 4 Parts Multi-timbral
_3 Oscillators per Voice, With Continuously Variable wave shapes, Sync and FM
_2 Multimode Filters per Voice, 16 Filter types to choose from
_2 LFOs, Sample and Hold and Arpeggiator - all Sync to MIDI Clock
_4 Individual Mono/Stereo Insert Effects and Stereo Master Multi-FX Processor
_Fully Featured Vocoder with up to 40 bands
_Performance friendly interface with 31 knobs, 69 buttons, sustain and expression pedal inputs, pitch bend wheel and 2 assignable mod wheels
_High Resolution Graphic LCD
_49 Velocity Sensitive Keys
_4 Analog Outputs and Stereo Analog Inputs - all balanced 24-bit
_Internal Universal Power Supply

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back