Ik vroeg me eigenlijk af of jullie toevallig weten hoe Justice van die scheursounds maken?
Nee, dat niet, maar wel hoe je ze kunt benaderen.
Download :
http://www.kvraudio.com/get/2709.html
en laad vervolgens de patch die bij deze post zit als bijlage. Da's een leuke starter.
Daar kun je dan vervolgens met een beetje creativiteit, WordPerfect house software (Ableton Live) en een hoop sidechain dit uithalen:
http://theheartcore.com/music/gerecht.mp3
Eerst: basgeluid van Helix met 909 op sidechain, vervolgens vocalen erbij, vervolgens standaard Vengeance House loopje, vervolgens een wat dikkere 909 met wat effectjes. Stapelen, pletten, EQen, pletten, stapelen.
Optie 2:
- pak een eind jaren '80/begin jaren '90 gitaartrack met powerchords
- sample daar een klein stukje uit
- loop dat stukje
Klaar!
Heb gelezen dat Justice Garageband gebruikt voor hun nummers te maken.
Dan heb je niet alles gelezen.
Garageband is erg nuttig als je zonder hardware snel wat zooi in elkaar wil smijten, op dezelfde manier dat Reason dat is (en dat daarom ook veel gebruikt wordt op reis).
Lijkt me heel straf want ik kan dus nix met dat programma ^^
Het is de kok, niet de keuken.
Hopelijk kunnen jullie me helpen
Ja, maar niet zo:
En hoe ze bijvoorbeeld bij Phantom die synth-achtige string maken met precies een voice erdoor. Vocoder??
Link naar een stukje mp3 met de exacte tijd erbij wanneer je het geluid hoort, of link naar een hoge-kwaliteits Youtube video met ook de exacte tijd erbij wanneer je het hoort. Men kan nog geen gedachten lezen dus voor de mensen die Justice niet kennen (geloof het of niet, ze bestaan) is het een goed idee om het erbij te zetten.
Ben ook benieuwd hoe ze aan die mega-dikke kicks komen!
Een kick kan dik zijn als de rest van de track dat niet is. De oorspronkelijke sample kan als een tampon op een natte krant klinken, maar met genoeg effecten erover wordt 't een diamanten drilboor. Dit soort dingen is niet ergens standaard ingebouwd, dat heeft met nabewerken en afmixen te doen.