[Trakkie] - Deep Space

Hij 's even offline wegens quota bereikt, kan ik er ondertussen nog even aan sleutelen.. :D

Hee.. thanks voor je feedback.

Die hihats zijn idd misschien iets te schel, 'ns kijken of ik daar wat aan kan doen, een lead krijg ik hier op een of andere manier niet bij verzonnen, maar ik heb wel even alvast een baspartijtje voor je geregeld.. :W

Track moet nog wel iets in de lengte worden uitgesponnen, een update zal nog volgen.

Zo. Ik heb toch nog flink lopen sleutelen aan deze track, ik beschouw hem voorlopig even als 'af'.

Ik heb verschillende ingredienten toegevoegd en het arrangement een stuk uitgebouwd.

Graag zou ik nog wat opbouwende feedback krijgen mbt tot mix en de compositie. :W

Hij is lekker spacy in ieder geval. 't is voor mij wat te zweverig en "new age" maar 't zit verder wel ok in elkaar qua arrangement en geluiden.

Damian,

Qua flow erg lekker, arrangement is ook goed
vind high hats net iets te schel/metaal misschien iets knijpen rond de 10kz
daarnaast zou ik een gate op je bassline gooien, hij is erg funky, maar nu vind ik hem als eerste iets te zacht in de mix en als 2e iets te veel "legato"
ik zou hem niet scherper maken want qua patchkeuze past het we mooi, alleen iets puntiger dus.

Tevens zou ik met je hats misschien nog iets minder reverb. voor mijn gevoel ligt er nu een klein beetje een hiss sausje over het hoog.
dus of een wat warmere verb of je send een stapje terug.

Als laatste tip, luister eens naar de diverse Budha Bar en Supperclub CD's (dan vooral vaak de CD1's van deze compilaties) ik denk dat je daar qua arrangement al heel dicht tegenaan zit, maar ik zou je productietechnisch nog wel iets meer in die richting willen horen, maakt het denk ik net wat spannerder.

Maar overall toch wel impressive!

Wauw.. mooi dit, demian!

'k Voel me niet echt in de positie om iets qua kritiek te hebben.. (en niet alleen vanwege t zware weekend :D )

Lekkere diepe mix.

Die hihats zijn wel wat scherp. Maar dan meer in het 8k 10k regio. Draai de master maar eens naar -40dB en je hoort voornamelijk hihats. En als ik echt heel kritisch ben dan is die fluit met hakkerige timestretching niet helemaal lekker zeg maar. (Ja ik ben een enorme zeikerd.)
Je hele mix heeft een smilie karakteristiek en dan wordt veel van de melodieen en tegenmelodieen wel erg veel naar de achtergrond gedrukt. Iets wat je na 100x luisteren niet zo snel meer op zal vallen.
Probeer je mix dus zoveel mogelijk hetzelfde te laten klinken op 0dB als op -40dB. (zonder er een multiband overheen te ketsen)

Bedankt allemaal voor de complimenten en goede kritieken!

Ik kan hier zeker wat mee, die hihats ga ik nog onder handen nemen, 't is inderdaad iets te schel nu.

De baslijn is inderdaad iets te veel legato, ik had de release wat open gezet gisteren, maar dat is too much inderdaad, eerst viel het niet zo op omdat ie een beetje wegviel in de padsound, maar na die pad aangepakt te hebben werd die bas erg nadrukkelijk legato.

De fluit sample klinkt inderdaad een wat vreemd zo halvewege in de track, ik snap niet goed waarom dat is, ik ga daar nog even naar kijken. Desnoods gooi ik er een andere sample in of laat ik iemand iets inspelen.

Ik ga met jullie tips aan de slag!

Nogmaals, bedankt! :okdan:

Jongens, ik heb alle feedback ter harte genomen en een nieuwe mix gemaakt, tevens heb ik het arrangement wat verfijnd, d'r staat een nieuwe superdiepe versie van deze track op jullie te wachten, vind hem zelf zwaar ok nu, hehe, ok, zelfde link nog steeds!

Damian,
vind high hats net iets te schel/metaal misschien iets knijpen rond de 10kz
Check!
daarnaast zou ik een gate op je bassline gooien, hij is erg funky
Check!
Tevens zou ik met je hats misschien nog iets minder reverb
Check!
Die hihats zijn wel wat scherp. Maar dan meer in het 8k 10k regio. Draai de master maar eens naar -40dB en je hoort voornamelijk hihats.
Check!
En als ik echt heel kritisch ben dan is die fluit met hakkerige timestretching niet helemaal lekker zeg maar. (Ja ik ben een enorme zeikerd.)
Check!
Je hele mix heeft een smilie karakteristiek en dan wordt veel van de melodieen en tegenmelodieen wel erg veel naar de achtergrond gedrukt.
hehe.. check!

vind hem erg goed!
luisterd lekker op de achtergrond.
Ik als projectleider zoek nog een dergelijk stukje muziek voor de lancering van een website. Je stijl past prima bij wat we beoogen. Interesse om iets in elkaar te draaien?

He-le-maal top!!! (op 2 puntjes na dan...:dubbel: )

1. schroef de basline qua volume nog 1 tandje terug (hij speelt nou perfect qua klank) en je hebt een super gebalanceerde mix.

2. Indien nog niet gedaan, zet een high pass op 25hz het spectrum aldaar hoor je niet en vreet enorm veel energie van de weergever. je zal merken dat zonder dat je druk/punch verliest (dit zit namelijk tussen de 60hz < 120hz) je mix wel meer begint te ademen en gemakkelijker klinkt.

Verder niks meer aan doen!

vind hem erg goed!
luisterd lekker op de achtergrond.
Ik als projectleider zoek nog een dergelijk stukje muziek voor de lancering van een website. Je stijl past prima bij wat we beoogen. Interesse om iets in elkaar te draaien?
.
Dank je!
Ik stuur je even een pb'tje. :)

ik ben trots op je :halleluja
.
hehe.. Ik ook op jou!
He-le-maal top!!! (op 2 puntjes na dan...:dubbel: )

1. schroef de basline qua volume nog 1 tandje terug (hij speelt nou perfect qua klank) en je hebt een super gebalanceerde mix.

2. Indien nog niet gedaan, zet een high pass op 25hz het spectrum aldaar hoor je niet en vreet enorm veel energie van de weergever. je zal merken dat zonder dat je druk/punch verliest (dit zit namelijk tussen de 60hz < 120hz) je mix wel meer begint te ademen en gemakkelijker klinkt.

Verder niks meer aan doen!
.
Dank je voor de goede tips, 'k heb 't gedaan! :okdan:

:okdan:

Deze track is trouwens gemaakt met een NordLead 3 voor de 'drone',
effecten uit de Synthi AKS, verder komt alles uit de JP8000, alles opgenomen in Ableton Live 7, oja, en 1 sample gebruikt voor die fluit natuurlijk, gedownload van : www.freesound.org

btw.. als deze track via deze link niet meer af te luisteren is is ie terug te vinden door op mijn handtekening te klikken, daar zijn dan ook mijn andere tracks te beluisteren voor wie wil.

Back