Pleegde Tiësto plagiaat?

:verkoght:

ehhh
:slotje:

Als ik het zou moeten beoordelen zou ik zeggen:

Ze hebben absoluut wel geluisterd naar Michiel's track, kan haast niet anders, maar heel slim er een paar andere akkoorden onder gespeeld en de melodie enigszins aangepast, zodat het absoluut niet meer aangerekend mag worden als plagiaat!

Dus helaas voor Michiel... deze ga je niet winnen!

Volkomen mee eens, kijk die jongen is uit z'n ogen kijken.. kvind 't sneu.. Hebben ze geen inspiratie meer doen ze het zo.. bah..

Ik zou zeggen tegen die michiel vat het op als compliment en ga door met waar je mee bezig was alleen nog harder dan gaat het zeker lukken! :okdan:

michiel slechte publishiteit is goeie publischiteit als het maar publischiteit opleverd ..zoals gun & rozes vroeger bekent door zijn geraakt. bijvoorbeeld omaadjes in mekaar stampen of zo. dan kom je in de nor nou dan ben je bekent hoor. suc6. maar ehh geen plagiaat als je dat zo wilt weten.

wat ik zou doen.. gewoon zijn nummer met jou naam op youtube zetten. altijd leuk :kont:

Heb ook eens het filmpje bekeken en beluisterd en naar mijn mening komt het toch dicht in de buurt van plagiaat. In ieder geval als Michiel zijn nummer heeft laten copyrighten, dan kan hij gerust met zijn advocaat naar een rechtbank stappen. Indien Michiel geen pattent heeft genomen op zijn nummer in 2003 dan heeft Michiel geen enkel verhaal meer. En is er wettelijk gezien ook geen sprake meer van plagiaat.

Een merkrecht op een track laten zetten lijkt me vrij lastig. Bovendien ontstaat het auteursrecht al van rechtswege op het moment dat je iets gecreëerd hebt. Je hoeft een auteursrecht niet te laten registreren. Alleen kun je wel in allerlei lastige bewijsproblematiek komen.

feit blijft dat het absoluut geen plagiaat is en dat die gast zich lekker helemaal kapot moet gaan schamen in een donker diep en ver hoekje

:slotje:

nee nog niet op slot...
wil ook even een puntje inbrengen.

alles eerder geschreven is duidelijk er is veel verschil.
maar wat mij opvalt is het volgende:

is het niet raar dat zo'n persoon na ruim een jaar pas met dit op de proppen komt?

als iets van mij zo zijn en het zou in een enorme hit komen sta ik binnen een paar dagen al aan de bel te trekken. nu is er tijdens heel de periode dat de plaat wereldwijd tot irritatie toe werd gedraaid niet gezegd en kom je na zo'n tijd de pers opzoeken?

wat klopt daar niet? of komt er "toevallig" ook een release aan van betreffend persoon? of op zoek naar snelle bekendheid?

michiel slechte publishiteit is goeie publischiteit als het maar publischiteit opleverd ..zoals gun & rozes vroeger bekent door zijn geraakt. bijvoorbeeld omaadjes in mekaar stampen of zo. dan kom je in de nor nou dan ben je bekent hoor. suc6. maar ehh geen plagiaat als je dat zo wilt weten.

Guns N Roses is bekend geworden omdat ze liedjes van Rose Tattoo hebben gekocht en in een eigen versie gespeeld hebben.
Beetje het zelfde als Tiesto zeg maar.

Trouwens waarschijnlijk hebben ze geen moer betaald (net zoals tiesto)

http://www.sendspace.com/file/63knq6

Laatst gewijzigd:
Inderdaad GEEN SLOTJE

Dit is gewoon een algemeen onderwerp. En niet zozeer dat het gaat over TRANCE of TIËSTO.

Het gaat gewoon om het feit dat iemand claimed eerder een liedje verzonnen te hebben. Hier kunnen we toch gewoon over discusseren? Over hoe groot dat verschil dan moet wezen, met de track van Michiel als voorbeeld.

Ik ben helemaal voor om deze kwestie te continueren,
helaas bevat pagina 2-4 slechts ongezouten meningen
over trance met een sumiere uitzondering daargelaten.

Naar mijn mening is het overduidelijk gejat (de eerste 8 bars)
daarna dacht Geert, deze zooi kan beter en plakte er iets
moois achteraan. Als je 100 mensen beide stukken laat horen
vinden naar waarschijnlijkheid 100 mensen dat de melodie
grotendeels identiek is en dat het 2 versies van hetzelfde
nummer zijn.

Ik begrijp zeer goed dat ie er niet van kan slapen omdat
iemand anders over zijn rug zijn zakken zit te vullen en
bovenal zijn credits gestolen heeft. Het is daarom ook
onbegrijpelijk dat zoveel mensen em een huilbaby vinden.
Hopelijk overkomt dit deze zelfde mensen ook een keer,
want zo'n overduidelijke en ongegeneerde jatkwestie
lach je niet zomaar weg.

Geplukt van auteursrecht.nl
Uw compositie hoeft nog niet af te zijn om al auteursrecht te hebben. Kladjes
die u schrijft, een slechts gedeeltelijk gereed zijnde partituur… op alle stadia
(als ze maar origineel en waarneembaar zijn, dus niet een melodietje in uw
hoofd) rust auteursrecht.

Een emmer met centen en een excuusbriefje is wel op zijn plaats. Hopelijk
kan Michiel in dit geval bewijzen dat hij zijn track eerder gemaakt had
dan Geert.

Laatst gewijzigd:
over plagiaat in het algemeen kan gediscusseerd worden natuurlijk, maar ik heb geen zin om in die marketingtruuk mee te gaan.

ik hoor echt totaal geen overeenkomst behalve dat het allebei geluid is, dance moet voor stellen en in een cubase scherm onder mekaar staat percies zo (gestretched?) om te matchen.

Ik vind die gozer maar krokedillentranen huilen en daar heb ik geen compassie mee.

Plagiaat is helemaal niet aan de orde hiero, hype wel

Waarom heeft die gast die track in 2003 niet naar meerdere labels gestuurd?

90% van de trance cd's staat vol met veel saaiere tracks dan deze, dus ik denk dat hij bij andere labels wel een goede kans had gemaakt.

Dan had ie nu tenminste een poot gehad om op te staan.

Even bumpen:

link

Collega sleept dj Tiësto voor rechter
Uitgegeven: 30 oktober 2008 09:22
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2008 11:53

UTRECHT - Dj Michiel de Jong sleept Tiësto voor de rechter. Hij beschuldigt de wereldberoemde dj van plagiaat, aldus Yehudi Moszkowicz van Moszkowicz Juridisch Adviseurs in Utrecht donderdag.

De dj produceerde in 2003 het nummer Swiwal en stuurde de demo twee jaar later naar Black Hole Recordings, de platenmaatschappij van Tijs Verwest, ofwel Tiësto.

Black Hole Recordings bracht in 2007 Elements of Life uit en volgens Moszkowicz is de belangrijkste melodie daaruit zestien maten lang vrijwel identiek aan dat van Swiwal.

De Jong heeft woensdag aangifte gedaan in Amsterdam. Moszkowicz zei donderdag namens zijn cliënt "over harde bewijzen te beschikken dat er sprake is van een inbreuk op het auteursrecht".

Kennelijk had hij de track niet in 2003 toegezonden, maar pas in 2005.

Ik zag net hetzelfde staan op nu.nl, maar wat ik mij nu afvraag is hoe ze zoiets in behandeling nemen, hebben ze in het Nederlandse rechtssysteem strikte regels wat wel en niet onder plagiaat valt en zijn er speciale rechters die 'verstand' van muziek hebben?

Zo creatief is die jongen zelf ook niet, hij wou een paar jaar geleden met alle geweld de hele vengeance sound set uit m'n virus kopieeren die er nog in zat van quifster :D

Dus misschien heeft hij die sounds wel gebruikt die hij niet eens betaalt heeft 8o)

Zo creatief is die jongen zelf ook niet, hij wou een paar jaar geleden met alle geweld de hele vengeance sound set uit m'n virus kopieeren die er nog in zat van quifster :D
Dus misschien heeft hij die sounds wel gebruikt die hij niet eens betaalt heeft 8o)
Hij is dus zelf schuldig :dubbel:

Guns N Roses is bekend geworden omdat ze liedjes van Rose Tattoo hebben gekocht en in een eigen versie gespeeld hebben.
Beetje het zelfde als Tiesto zeg maar.

Trouwens waarschijnlijk hebben ze geen moer betaald (net zoals tiesto)

http://www.sendspace.com/file/63knq6

is Guns & Roses geen combi van de bands Rose tattoo en L.A. guns? dan is het al snel minder gek lijkt mij... dus om het nou te vergelijken...

of je gebruikt een onbekende als inspiratie
of je gebruikt je eigen werk....

[EDIT] SORRY, guns and roses is een combi van hollywood rose en LA guns... mijn fout!!

Back