IWOM versus Synthforum

teluur

Te|
Weet niet of dit hier al ter sprake is gekomen (kon het in ieder geval niet vinden via de zoekfunctie), maar in hoeverre is IWOM (internet word of mouth marketing*) een 'issue' op het synthforum. Voor de (mogelijke) aanschaf kijk ik (en anderen vast ook) naar de voors en tegens/gebruikers ervaringen/etc. die ik op het forum kan vinden. Door iwom kan de neutraliteit van het forum in het gedrang komen...

*Stond een artikel over iwom in de intermediair van vorige week en het komt er op neer dat er bedrijven zijn (wellicht geen verassing) die de discussies op fora proberen te beïnvloeden
door berichten te posten (bv. door de concurrent af te kraken).

als die bedrijven het niet zelf doen maar gewone leden wel
wtf is dan het verschil
je wordt toch beinvloed door of ik vanochtend lekker gegeten heb als ik iets post bv

Weet niet of dit hier al ter sprake is gekomen (kon het in ieder geval niet vinden via de zoekfunctie), maar in hoeverre is IWOM (internet word of mouth marketing*) een 'issue' op het synthforum. Voor de (mogelijke) aanschaf kijk ik (en anderen vast ook) naar de voors en tegens/gebruikers ervaringen/etc. die ik op het forum kan vinden. Door iwom kan de neutraliteit van het forum in het gedrang komen...

*Stond een artikel over iwom in de intermediair van vorige week en het komt er op neer dat er bedrijven zijn (wellicht geen verassing) die de discussies op fora proberen te beïnvloeden

dus....opheffendanmaar...
Ik snap je punt niet helemaal....iedereen bekijkt het vanuit zijn gekleurde perspectief. Eigenaren zullen hun aankoop willen verantwoorden, non-eigenaren zullen eerder geneigd zijn af te kraken en ex-eignearen al helemaal.

Je kan het niet uitsluiten nu eenmaal, en iemand die zelf een synth ontwkkkeld mag best een mening hebben op een andere synth imho. Zolang als dat het maar onderstuend wordt met feiten oid zonder persoonlijk mensen aan te vallen.

De enigste failproof method is je modem doior het raam te smijten denk ik en alleen op je eigen af te gaan :)

Dat artikel in de intermediair is waarschijnlijk geschreven door een bedrijf dat veel wordt afgezeken op internet forums =)

...iedereen bekijkt het vanuit zijn gekleurde perspectief. Je kan het niet uitsluiten nu eenmaal, en iemand die zelf een synth ontwkkkeld mag best een mening hebben op een andere synth imho. Zolang als dat het maar onderstuend wordt met feiten oid zonder persoonlijk mensen aan te vallen

Natuurlijk mag iedereen een mening hebben, maar het ondersteunen met feiten lijkt me nu juist het heikele punt. Stel een nieuwe synth heeft veel bugs en daar wordt (natuurlijk) over geklaagd, dan lijkt het me niet helemaal fair als een iwom-er zegt dat hij nergens nooit last van heeft...
Nu denk ik niet dat elke synthfabrikant een forum lid inhuurt om de discussie te sturen
, maar van bv. een importeur kan ik het me voorstellen dat de verleiding groot is om even een berichtje te plaatsen...

wie bullshit verkondigd valt vanzelf door de mand. Wie zijn product wil promoten door een user aan te maken en subtiel zijn gang gaat, doet maar, is toch niet te controleren.

Ja, lijkt mij ook (dat door-de-mand-vallen). Hier op SF is men niet zo subtiel dat promotiegezever onbestraft blijft; kletst iemand uit z'n nek, dan wordt dat er echt wel ingewreven! :P

(niet dat het in het algemeen geen relevant punt is (vooral ook mensen die hun eigen wikipediapagina aanpassen), maar ik denk niet dat het op SF van toepassing is)

koop gewoon 20 jaar oud spul. daar is geen inpoteur in ge intereseert als er dan een mening komt van een forum lid weet je dat dat het wel waar zou zijn (zou kunnen). (btw niet naar mij luisteren want alles wat ik uit kraam is kolder).:frons:

Back