Juno 60 Midi converter

Julest

Stamgast
Beste Mensen,

Ik heb al heel wat discussies doorgelezen maar heb toch nog wat vragen over het aansturen van de Juno 60 met een midi converter. Ik wil heel graag mijn Juno polyfoon kunnen aansturen met mijn sequencer en dat de arpeggio clock sync loopt met de bpm van mn sequencer. Nou is het me wel duidelijk dat dat met een midi converter kan. Mijn vraag is welke midi converter hier voor geschikt is zodat ik de Juno polyfoon met een gesyncte arpeggio kan besturen. Alvast bedankt!

Groeten Julest

Je moet inderdaad een midi to dcb converter hebben. Die worden gemaakt door Kenton (is waarschijnlijk de beste maar zeker niet de goedkoopste) en een bedrijf in Tjechië, CHD Elektroservis. Ook Roland had er eentje, de MD-8 (voor de jupiter 8 en de Juno 60) maar die zijn niet makkelijk te vinden, en ook minder uitgebreid dan voorgenoemde converters. Ook niet uitgebreid maar zeker noemenswaardig: de inbouw kit van dtronics: http://www.dtronics.net

Thanks! Ik zat ook al aan Kenton te denken, is helaas wel duur maar dan weet ik wel zeker dat het allemaal gaat werken.

Met de Kenton Pro DCB werkt het inderdaad geweldig. Het is misschien wat prijzig maar geeft de Juno-60 een behoorlijke meerwaarde. :)
Je kunt er ook nog de filter cutoff mee aansturen.

Hee Julest, ik vroeg me af of je je bestelling bij CHD ELEKTROSERVIS ook daadwerkelijk hebt ontvangen... en zo ja, hoe het bevalt.
Ik zit er ook over te denken om hier spullen te bestellen (voor juno-60 en korg polysix), maar ik hoorde wat negatieve berichten over dit bedrijf. Mensen die niks ontvingen en ook geen antwoord op e-mails kregen etc.

Ben benieuwd......

ook kijken naar de datum en verloop van die geruchten
gewoon bestellen dus.

Hee dat waren geen geruchten hoor, maar harde waarheid!
Maar ik zou er best wel weer op durven gokken als ze tenminste wel email beantwoorden.

en die werkt prima, ik heb versie 1, nu is er een nieuwe versie.

Wat overigens veel leuker is om bijv ook een 707 op de kop te tikken en daarmee de arpegiator van de juno te triggeren. Dat is echt 100% creatiever dan midi sync, ervanuit gaande dat je dan bedoeld dat die constant getriggert wordt.
De noten stuur je wel gewoon aan met je Midi-DCB converter.
De 707 synct dus aan midi, de triggers programmeer je op de 707, kan je ook constant lekker live aanpassen en met je master keyboard bespeel je de noten van de juno of je gebruikt de juno zelf want de converter zet ook de toetsaanslagen van de juno in midi om. Leuk om met de arp andere midi synths aan te sturen.

harde waarheid of niet..
ik heb ook meegedaan aan die "geruchten"
maar kreeg uiteindelijk toch antwoord, een excuus en mijn pakje toegeleverd

het blijft Tsjechië hé!!
ik kan me moeilijk inbeelden dat mensen die dergelijke producten maken bedriegers zouden zijn.

Ik heb echt meerdere malen gemaild met bijv vragen over mijn DCB converter en nooit een antwoord gekregen. Ze waren toen echt een tijd niet te bereiken en volgens mij leek de site wel geupdate te worden. Maar goed das misschien allemaal verholpen.

ik ga trouwens binnenkort nog eens bestellen daar: 25 euro voor hun V2 upgrade..

http://www.chd-el.cz/index.php?id=423

nieuwe functies:
-------------------
Change of working status indication by LEDs
Different MIDI channels can be chosen for data receiving and transmitting
Type of transmitted commands "Note-Off" can be chosen
Number of user presets of MDCB-2 is expanded to 64
User presets of MDCB-2 can be selected via MIDI commands "Program Change"
New DCO working mode - CHORD - is added
Simple editing of chord via MIDI notes
Number of waveforms of internal LFO of MDCB-2 is expanded to 90
Possibility of repeated launching of internal LFO - "Retrigger" function
Possibility of setting of VCF realignment range if "Pitch Wheel" is used for VCF control
VCF can be driven in accordance with last received value or average value of "Key Aftertouch"
Enhanced possibilities of MIDI System Exclusive communication
Setting of all parameters and controlling of all functions via MIDI control changes

Ik heb de oude MCDB-1 waarvoor geen update beschikbaar is.

Wat bedoelen ze met:

Lijkt me geen chord hold anders schreven ze dat wel. En zowiezo id de DCB al polyphonisch. Wat zou het dan zijn?

Ik heb de oude MCDB-1 waarvoor geen update beschikbaar is.

Wat bedoelen ze met:

Lijkt me geen chord hold anders schreven ze dat wel. En zowiezo id de DCB al polyphonisch. Wat zou het dan zijn?

volgens mij hetzelfde als Chord memory op de alpha juno?

als je zo nog es stemmen kan stapelen zou het ook leuk zijn (zoals op de alpha)

Back