Juno 60 Midi converter

die extra LFO's kun je bijv. gebruiken om de Filter Cutoff te moduleren.

Enne.. die Kenton is idd zeker niet goedkoop maar wel de allerbeste en meest complete oplossing met hoge kwaliteit hard- en software. ik kan me herinneren dat die Kenton interface mij toendertijd meer kostte dan de Juno-60 maar het was zijn geld dubbel en dwars waard.

als ik me goed herinner was het ook de enige interface die zowel Midi-to-DCB als DCB-to-Midi ondersteunde en dat was toen belangrijk voor me

Oke jonges, dank voor de reacties.
Ik ga het maar proberen bij die Tjechische gasten.

Als het misgaat weet ik jullie te vinden:maffia:

Hee dat waren geen geruchten hoor, maar harde waarheid!
Maar ik zou er best wel weer op durven gokken als ze tenminste wel email beantwoorden.

en die werkt prima, ik heb versie 1, nu is er een nieuwe versie.

Wat overigens veel leuker is om bijv ook een 707 op de kop te tikken en daarmee de arpegiator van de juno te triggeren. Dat is echt 100% creatiever dan midi sync, ervanuit gaande dat je dan bedoeld dat die constant getriggert wordt.
De noten stuur je wel gewoon aan met je Midi-DCB converter.
De 707 synct dus aan midi, de triggers programmeer je op de 707, kan je ook constant lekker live aanpassen en met je master keyboard bespeel je de noten van de juno of je gebruikt de juno zelf want de converter zet ook de toetsaanslagen van de juno in midi om. Leuk om met de arp andere midi synths aan te sturen.
Of een 606 toch? Maar dit is idd de truuk om het ritme van de arp nog extra funky te maken. Kan je met een 101 ook doen maar dan ben je afhankelijk van de seq./arp in de 101 ipv veranderen arps die je dmv een dcb maakt.

Heb mijn pakje binnen van Kenton en de mail service was ook vlot. Idd kost het wat centjes maar ik ben er erg blij mee en tevreden over de service.

ik zoek ook een midi-dcb voor mijn juno60 en twijfel tussen de Kenton pro dcb mk3 en de CHD mdcd2.

Door de lage pond is het prijsverschil te verwaarlozen. Wie helpt met met het op een rij zetten van wat plussen en minnen? Ik geef een voorzet:

kenton nadeel: kleine jack uitgangen, noodzaak tot aankopen kabeltjes
kenton voordeel: stevige metalen behuizing
kenton voordeel: instellen van apparaat via frontpaneel

CHD nadeel: instellen van apparaat via sysex
CHD nadeel: geen creditcard betaling dus moet vooruit betalen

Zijn er functioneel nog (grote) verschillen? beide zijn bi-directioneel en kunnen filter aansturen alsmede LFO en Arp aan midi clocken, toch?

dank!

Ik heb die tjechische ook en kon via paypal betalen. Indirect kun je dat dus ook via je creditcard laten lopen.
Ik ben dik tevreden over die tjechische. Meteen reactie op de bestelling en na de betaling ook een zeer snelle en correcte levering.
Ik heb nooit de Kenton gehad dus vergelijken kan ik niet, maar die tjechische CHD mdcd2 doet alles wat er beloofd wordt. Geen problemen mee.

wat is het probleem met bankoverschrijving?

gaat toch perfect en kosteloos?

ik heb ondertussen ook de upgrade chip besteld..

ik heb ze vanmorgen vroeg gemaild om de order te plaatsen maar heb nu 12 uur later nog niks terug gehoord. Ik neem toch aan dat maandag een werkdag is voor ze en dat ze geen honderden mails krijgen... dat wekt weinig vertrouwen bij mij.

ik heb ze vanmorgen vroeg gemaild om de order te plaatsen maar heb nu 12 uur later nog niks terug gehoord. Ik neem toch aan dat maandag een werkdag is voor ze en dat ze geen honderden mails krijgen... dat wekt weinig vertrouwen bij mij.

damn is dit serieus? :stupid

wat een verwende tijd leven we in zeg.. 12 uur later :?

nuja, ongeacht het feit of je bericht serieus was, voor degelijke service kan je natuurlijk bij de importeur terecht: http://www.touched-by-sound.com/en/

hun prijs en verzending ligt wel iets hoger meen ik me te herinneren.

damn is dit serieus? :stupid

wat een verwende tijd leven we in zeg.. 12 uur later :?

nuja, ongeacht het feit of je bericht serieus was, voor degelijke service kan je natuurlijk bij de importeur terecht: http://www.touched-by-sound.com/en/

hun prijs en verzending ligt wel iets hoger meen ik me te herinneren.

bedankt voor de link. Had em al gezien maar prijsverschil is me iets te groot.

mijn eigen mail op werk beantwoord ik nog sneller dan 12 uur, doorgaans binnen het uur zelfs. En zeker als een bedrijf gewoon haar brood verdient met het verkopen van (fysieke) producten verwacht je dat ze gewoon de mail zo snel beantwoorden als dat men (bij wijze van spreken) een telefoon kan opnemen. Als er ook geen telefoonnummer op de site staat verwacht ik dat men mail zeer snel beantwoord, anders kunnen we net zo goed weer pen, papier en postzegels gaan gebruiken.

Snelle reactie op mail is naar mijn mening anno 2010 essentieel, al helemaal als het een 'sales' kanaal betreft maar voor support natuurlijk net zo. En ik ben nou eenmaal gewend aan 'voor vijf uur besteld, diezelfde dag nog op de post mits voorradig'. Genoeg firma's die zo werken.

denk dat je toch wel een erg fout beeld hebt... misschien in jouw sector dat het zo is.

die gasten hebben beter te doen dan heel de dag voor hun pc zitten mails beantwoorden van elke persoon die een mailtje stuurt (de laagdrempeligheid van email, een ware kwaal)

mail = niet dringend
dringend? pak de telefoon.

dat je na 2 dagen wel een antwoord verwacht kan ik begrijpen, maar 12 uur?
maybe is hun sales afhandel dag de dinsdag en de donderdag bvb.. is een bedrijfje met hooguit 2 werknemers waarschijnlijk...

ah, zojuist reactie gehad! mooi! Ik ken verder de achtergrond van het bedrijfje niet, maar zelf inderdaad ben ik al gedurende mijn hele werkende leven gewend zsm op mail te reageren. Misschien is het daarom dat vakantie zo lekker is... geen laptop en mail:)

Ze reageerden dus nog binnen een dag? :okdan:

heb em inmiddels al een paar dagen in huis en werkt als een tierelier. Helemaal de studioware panel voor cakewalk die bijgeleverd is is erg handig aangezien ik met Sonar werk. Gewoon de hele interface configureren vanuit een vst achtig scherm.
die interne lfo op de vcf is echt te gek met al die waveforms, compleet nieuwe klanken uit de juno!

dus prima service en goed apparaat!

Back