Aanvullende modules voor een Red Square

pjoris

Ouwe rot
Hallo,

Ik heb een Analog Solutions Red Square patchable synth maar dat ding mist enkel modules om echt nuttig te zijn. Minstens: 1 LFO, en een of meerder CV-mixers. Ook nuttig zouden zijn een 3de envelope en een VCO met pulse width modulation. Een zaak is dat de Red Square standaard jacks gebruikt ipv van de mini-jacks die courant zijn op vele moderne modulaire synths.

Dus de vraag: hoe kan ik deze modules toevoegen aan de red-square op een redelijk economische manier. Ik dacht aan een Moog CP-251, maar goedkoop is dat niet meteen en een tweede S&H module heb ik niet direct nodig. Handig is wel dat ik die gewoon aan een effectpedalenvoeding kan hangen en geen kastje e.d bij moet kopen. Maar als ik dan een derde VCO wil ben ik weer 300 euro kwijt ... En aan die Red Square heb ik niet veel meer betaald. Wat zijn andere mogelijkheden? Of verkoop ik de Red Square beter en begin met een Doepfer of AS systeem? Of koop ik er daar gewoon modules van bij en patch dan met kabeltjes van mini-jack naar jack.

Swat, tips graag?

Joris

Als aanvulling aan mijn Red Square heb ik nu het begin van een synthesizers.com systeem (gekocht van een vriendelijk formumlid). Op termijn wil ik in het dotcom systeem een sequencer, waarbij de Q119 qua plaats en budget de enige optie lijkt, maar nu wil ik de dotcom uitbouwen tot een bruikbare synth op zichzelf en die samen met de RS de mogelijkheden van pakweg een ARP 2600 heeft. Op de RS zitten: 2 VCOs, 1 VCF (24db low-pass), 1 ADSR envelope, 1 Noise source, 1 S&H, 1 ringmodulator, 1 LFO & 3 multiples) - allen patchbaar met enige beperkingen. Al deze modules zijn qualitatief niet van hetzelfde niveau als de dotcom maar zeker bruikbaar. Op de dotcom zit nu: 1 midi-interface, 1 slew-limiter, 2 VCOs, 1 VCA. De midi-interface kan naar de achterzijde van de kast. Ik heb dan 6 plaatsen van de 22 gevuld + ik moet er 8 overhouden voor een sequencer, dus heb ik er 8 over.

Ik dacht die te vullen met:
1 Multiple
2 ADSR envelope generators
1 4 channel mixer
1 state-variable VCF
1 signal processor
Voor de laatste plaats twijfel ik tussen 1 extra mixer (dus de 8 channel ipv de 4 channel), 1 extra VCA of de pan-fade module. Het standaard system heeft 2 VCAs. Waarom heb je echter een 2de VCA nodig en is 1 mixer echt genoeg (de meeste modules hebben wel attenuators en meerdere inputs) ? Enige andere ideeën ? Op dit moment dacht ik geen modules van andere fabrikanten te gebruiken. De enige uitzondering zijn mogelijk volledig compatibele modules van bv STG soundlabs. In principe zouden voltage controlled ADSRs handiger zijn, maar welke producent maakt die? Want denken jullie overigens van die STG soundlabs filters (ARP en EMS clonen) - met wat moeite (multiple ook naar achterkant) krijg ik die er misschien nog bij in ...

Joris

mixers heb je nooit genoeg ihmo.
2e vca kan ook handig zijn voor stereo sounds bv....

Mono, geef deze gast even wat tips.....:D

Heb alles al besteld met de 8-kanaals mixer. Een mixer is nu wat ik meeste mis, dus 2 zal wel beter zijn dan 1. En dus nu besef ik dat die kast, hoe groot ze ook mag lijken niet genoeg zal zijn. Waarom ben ik niet met doepfer begonnen ? Ik hoop dat de dollar nog lang laag blijft en Obama de amerikaanse niet al teveel er bovenop helpt ... Joris

Back