Da-Vince
Ingeburgerd
Beste mede-forummers.
Hierbij mijn 1ste vraag op het forum. Momenteel bezit ik een drive-in show.(mobiele discotheek)
Deze show bestaat uit;
3 x Mixers (dateq apollo/xtc en behringer ddm-4000 (midipaneel)
1 x denon hd-n2500 hd speler
2 x gemini pt 240 draaitafels
2 x Das Factor 8 (monitors)
1 x numark total control
1 x zelfbouw geluidsset (2 x sub/2 x top)
Nu beleef ik de afgelopen jaren, steeds minder plezier aan een show. Vroeger kon je me er voor wakker maken en was ik bereid er veel moeite voor te doen, dit is (het laatste jaar vooral) sterk afgenomen. Dit had ik 5 jaar geleden ook (heb toen ook een kleine pauze genomen). Toen ben ik er bij gaan draaien (dus ipv drive-in muziek, alleen maar hardstyle/hardcore en leren beatmixen. Ook dit begint een beetje te vervelen en ben dus toe aan wat nieuws. Dit gaat dan ook gebeuren in de vorm van produceren.
Produceren is echter iets waar ik me (tot nu toe) nooit in verdiept heb en toen ik daar vorige week over begon te lezen (goed forum trouwens!
)lag ik in 1 keer in het diepe. Nu weet ik er al wel wat meer vanaf, echter zoek ik nog wat informatie waar ik zo niet wijzer uit wordt:
Wat kan ik het beste doen met m'n huidige apparatuur?
welke hardware (synth) kan ik het beste gebruiken om hardstyle/hardcore te produceren? Of misschien toch beter via software (en een midi controller)
Is een MPC een leuke gaget voor erbij of beter niet?
Naast produceren wil ik wel blijven draaien. Echter is bv afmixen met een apollo nou niet het makkelijkst denk ik. hoop dat alles nog beetje duidelijk is en beetje te beantwoorden is.
Ik duik weer het forum op, om nog wat wijzer te worden..
IIG bedankt alvast voor de reacties;
MVG Vincent
Hierbij mijn 1ste vraag op het forum. Momenteel bezit ik een drive-in show.(mobiele discotheek)
Deze show bestaat uit;
3 x Mixers (dateq apollo/xtc en behringer ddm-4000 (midipaneel)
1 x denon hd-n2500 hd speler
2 x gemini pt 240 draaitafels
2 x Das Factor 8 (monitors)
1 x numark total control
1 x zelfbouw geluidsset (2 x sub/2 x top)
Nu beleef ik de afgelopen jaren, steeds minder plezier aan een show. Vroeger kon je me er voor wakker maken en was ik bereid er veel moeite voor te doen, dit is (het laatste jaar vooral) sterk afgenomen. Dit had ik 5 jaar geleden ook (heb toen ook een kleine pauze genomen). Toen ben ik er bij gaan draaien (dus ipv drive-in muziek, alleen maar hardstyle/hardcore en leren beatmixen. Ook dit begint een beetje te vervelen en ben dus toe aan wat nieuws. Dit gaat dan ook gebeuren in de vorm van produceren.
Produceren is echter iets waar ik me (tot nu toe) nooit in verdiept heb en toen ik daar vorige week over begon te lezen (goed forum trouwens!
)lag ik in 1 keer in het diepe. Nu weet ik er al wel wat meer vanaf, echter zoek ik nog wat informatie waar ik zo niet wijzer uit wordt:Wat kan ik het beste doen met m'n huidige apparatuur?
welke hardware (synth) kan ik het beste gebruiken om hardstyle/hardcore te produceren? Of misschien toch beter via software (en een midi controller)
Is een MPC een leuke gaget voor erbij of beter niet?
Naast produceren wil ik wel blijven draaien. Echter is bv afmixen met een apollo nou niet het makkelijkst denk ik. hoop dat alles nog beetje duidelijk is en beetje te beantwoorden is.
Ik duik weer het forum op, om nog wat wijzer te worden..
IIG bedankt alvast voor de reacties;
MVG Vincent