Ik draai met ableton en ik zou graag eens live een dj-set opnemen.
Ik vraag me nu af of het effect op draaikunsten als er ondertussen op een ander spoor loopt op te nemen?
Weet iemand hier meer over?
Ok ik zal het nog eens proberen.
Ik draai dus met ableton en ik zou dus terwijl ik live aan het draaien ben voor publiek die set willen opnemen door de master naar een ander spoor te sturen. De vraag is nu of hierdoor meer cpu wordt gebruikt en of er daardoor meer kans is dat ableton vastloopt ofzo.
Ik hoob dat je nu een beetje begrijpt wat ik bedoel.
Alvast bedankt,
Wat vooral het punt is is dat opnemen audio op schijf moet schrijven. Nou moet je bij samples en audiotracks dat ook weer van schijf afhalen. Je harddisk blijft dus de hele tijd heen en weer springen tussen lezen en schrijven, en als je een laptop hebt is een harddisk sowieso vaak wat langzamer. Op het moment dat je schijf het niet meer bij kan houden ga je haperingen krijgen.
Ik zou in jouw geval gewoon een kleine, portable Flash-based recorder halen voor de master of misschien een 2ehands harddiskrecorder.
Ok dus toch best extern opnemen.
Aangezien we met 2 draaien hebben we allebei een laptop en dan kan ik de ene gebruiken voor het mixwerk en de andere voor het opnemen.
Heel erg bedankt voor de informatie!!
Je kan ook gewoon je set rechtstreeks opnemen hoor... Je hoeft helemaal geen extra spoor aan te maken... Of wil je effecten buiten Ableton gebruiken?
Ik neem mijn set's gewoon met ableton zelf op... als je het rondje van record(boven naast de stop button) indrukt neemt hij gewoon je set op incl. de handelingen die je maakt... Zo kun je die later nog editten(om bijvoorbeeld de foutjes eruit te halen en er een mix cd van te maken hehehehe)..
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.