Wat is nu synthesizer gerelateerd?

Ik ben dus op zoek naar een leuk mini mixertje.
Dit wordt in de regel als DJ mixer aangeduid. Omdat ik er platenspelers op aan wil sluiten is dit ineens DJ gerelateerd. Wanneer ik er synthesizers op aan wil sluiten. "Is het dan wel synthesizer gerelateerd?" Nu is mijn thread gesloten door een moderator van dit forum. Zie:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=102513&page=2

Ik vind dit echt kolder. Ben al lid sinds 2002. Ik wil me niet aanmelden voor 1 berichtje op een deejay forum.

Wanneer jullie die scheidslijn echt duidelijk willen maken, houd dan echt alle zaken synthesizer gerelateerd. Kunnen alle vragen omtrent mikrofoons, compressors, IKEA meubels, Akoestiek, etc. ook wel opgedoekt worden.

En er werd aardig leuk gereageerd op mijn thread, dus waarom "sluiten?"

Wanneer mijn topic zogezegd niet op de voorpagina mag verschijnen. Uit angst voor de komst van `deejays`, plaats mijn topic dan maar in het discussieforum.

Of is mijn nieuwe avatar aanstootgevend? :doei:

Ik snap 'm niet helemaal - je thread gaat toch gewoon 100% over een dj-mixer, die je ook alleen maar op platenspelers wilt aansluiten? :confused: Je zou je kunnen afvragen in hoeverre dj-discussie toch moeten kunnen (ik ben niet voor, maar ik ben dan ook geen dj), en waar de scheidlijn ligt bij minder duidelijke kwesties, maar zo lang het forumbeleid is dat ze níet kunnen, dan valt jouw desbetreffende thread toch duidelijk in die 'verboden' categorie?

(en het is natuurlijk mooi dat je al sinds 2002 lid bent, maar je kunt toch moeilijk stellen dat jij daarom wel threads over dj-gear mag opstarten, en iemand met 47 posts die zich in februari 2008 heeft aangemeld niet... :) )

Ik bedacht net hetzelfde toen ik merkte dat jouw topic gesloten was. Enerzijds vind ik de discussie zeer interessant, anderzijds gaat het idd echt wel over dj materiaal dat je gaat gebruiken als dj...

Ik kocht me een dj mixer omdat er kill eq (komt voor mij overeen met een soort van filter) en ingebouwde effecten (kaoss pad - met flangers, beat loopers, ...) op zitten, ik kon me ook een eenvoudig klein xenyxje kopen, maar opteerde voor de dj mixer omdat die met zijn kill-eq meer live mogelijkheden heeft.

Heeft in mijngeval niks maar dan ook niks meer met dj-en te maken. Daarom vind ik dit sorrt topics waardevol...

Wàt is synth-gerelateerd?

Ik snap 'm niet helemaal
(en het is natuurlijk mooi dat je al sinds 2002 lid bent, maar je kunt toch moeilijk stellen dat jij daarom wel threads over dj-gear mag opstarten, en iemand met 47 posts die zich in februari 2008 heeft aangemeld niet... :) )

Het gaat over een mixer (die ook gewoon LINE ingangen heeft)
Mijn vraag is niet "hoe je plaatjes mixed", maar kwaliteitsverschillen tussen mixers.

Vragen over een studiomixer mag wel (misschien zelfs geplaatst door een gitarist die er misschien geen synth op aan gaat sluiten) Daar raak ik nou confused van.

Ik bedoel met "sinds 2002" lid. Dat ik hier in die 6 jaar niemand bombardeer met Deejay gerelateerde vragen.

Het is gewoon de afkorting "DJ" die kwaad bloed zet op dit forum. Meer kan ik er niet van maken.

Denk niet dat het zo zeer om jouwe vraag ging, als wel om de "DJ ervaringsdeskundige" antwoorden van andere members. hierdoor wrd het topic ongemerkt een DJ Mixer discussie topic.

Nogmaals de Mackie D.4 Pro is de beste productiemixer die je je kan wensen:okdan:

Denk niet dat het zo zeer om jouwe vraag ging, als wel om de "DJ ervaringsdeskundige" antwoorden van andere members. hierdoor wrd het topic ongemerkt een DJ Mixer discussie topic.

Nogmaals de Mackie D.4 Pro is de beste productiemixer die je je kan wensen:okdan:

Een mixer discussie was juist de opzet.

Een topic over een MACKIE D4 deejay mixer mag niet
Een topic over een MACKIE VLZ 1604 mixer mag weer wel

het synthforum dient met zijn tijd mee te gaan.

Er is toch al een algemene 'welke mixer moet ik kiezen?'-thread? Misschien had je je vraag beter daarin kunnen stellen.

Ik begrijp je punt wel, aan de andere kant snap ik de SF mods ook wel als ze een discussie dichtgooien die alleen over DJ gear gaat.

Ik bedoel met "sinds 2002" lid. Dat ik hier in die 6 jaar niemand bombardeer met Deejay gerelateerde vragen.

Los van de rest: ik bedoelde dus dat ik dit geen geldig argument vind. Voor het moderatiebeleid zou het niet uit moeten maken of iemand al 32 jaar lid is of pas drie maanden, en of diegene regelmatig threads opstart die niet bij SF passen of niet. Anders zouden ze met twee maten meten...

Op zich ben ik het er trouwens ook mee eens dat het nuttig kan zijn om dj-mixers te bespreken, omdat dat gewoon ook mixers zijn en je daar ook synths op kunt aansluiten (wat sommigen ook doen). Alleen is in jouw thread het woord 'synth' welgeteld twee keer gevallen (en dat dan nog vanwege Stabby's vraag). Misschien had je het, mede ook om het de mods gemakkelijker te maken, dan wat minder dj-gericht kunnen formuleren in je openingspost?

1. Op zich ben ik het er trouwens ook mee eens dat het nuttig kan zijn om dj-mixers te bespreken, omdat dat gewoon ook mixers zijn en je daar ook synths op kunt aansluiten (wat sommigen ook doen).
2. Alleen is in jouw thread het woord 'synth' welgeteld twee keer gevallen (en dat dan nog vanwege Stabby's vraag). Misschien had je het, mede ook om het de mods gemakkelijker te maken, dan wat minder dj-gericht kunnen formuleren in je openingspost?

Nu meet jij met 2 maten :frons:

Goed, je bent lid sinds 2002, dan wist je dus toen je die thread maakte dat je je al op glad ijs bevond. Dan moet je blij zijn dat je nog zoveel feedback hebt gekregen. ;)

Dit los van de discussie of het nou wel of niet terrecht is dat er over DJ gear gesproken mag worden hier. Ik vind het iig geen probleem.

1. Op zich ben ik het er trouwens ook mee eens dat het nuttig kan zijn om dj-mixers te bespreken, omdat dat gewoon ook mixers zijn en je daar ook synths op kunt aansluiten (wat sommigen ook doen).
2. Alleen is in jouw thread het woord 'synth' welgeteld twee keer gevallen (en dat dan nog vanwege Stabby's vraag). Misschien had je het, mede ook om het de mods gemakkelijker te maken, dan wat minder dj-gericht kunnen formuleren in je openingspost?

Nu meet jij met 2 maten :frons:

Niet toch? :confused: Ik zeg dat dat discussies van dj-mixers nuttig kunnen zijn, maar dan het dan, om het de moderators gemakkelijker te maken (d.w.z., zodat zij kunnen werken met het beleid van geen dj-discussies), handig zou zijn als duidelijk gemaakt wordt, dat het in de desbetreffende thread toch minstens ook over synthesizers gaat (als niet alleen over synthesizers). En dat was in jouw thread dus nauwelijks het geval.

Ik wil een plaat samplen. Mijn studiotafel heeft geen phono ingangen met RIAA correctie. Ik zit er aan te denken hiervoor een simpel DJ mixertje aan te schaffen. Mag dat hier? Of mag dat alleen met een HiFi versterker? Mag ik m'n synths wel met een microfoon opnemen en m'n gitaar niet?

Laat ik ook eens reageren.

Ik heb je (inmiddels gesloten) thread even bekeken, en dat is 'n 100% DJ-onderwerp. Dus terecht gesloten. Heel simpel: voor zulke draadjes zijn er andere (goede) forums.

Anderzijds: als je nou om te beginnen de letters D en J uit je berichtkop had weggelaten, en de nadruk had gelegd op het meer algemene een kleine/simpele mixer om mee te pielen/klooien dan had je thread misschien niet eens opgevallen, en had je "ermee weggekomen" bij wijze van spreken. (Regels worden over het algemeen redelijk coulant toegepast, maar dit was zo overduidelijk een DJ-onderwerp, dat besloten werd die te sluiten.)

Stomme vraag misschien, maar samplers hebben toch evenveel met synthesizers van doen als draaitafels.... (Beide spelen opgenomen geluid af waar je mee kan klooien.) En voor samplers is zelfs een aparte afdeling .............. krom :erm:

Stomme vraag misschien, maar samplers hebben toch evenveel met synthesizers van doen als draaitafels.... (Beide spelen opgenomen geluid af waar je mee kan klooien.) En voor samplers is zelfs een aparte afdeling .............. krom :erm:

Ja, als je het ZOver gaat doorvoeren, moet je ook romplers verbieden.. :stupid

jeuz..

Is toch simpel: er wordt een DJ-mixer gezocht om platenspelers op aan te sluiten. Lijkt me toch 100% DJ-gerelateerd.
Ja maar je kan er ook synths op aansluiten.. Ja, op een stereotoren van bijv. Philips ook.
Zelfs op sommige TV's (als ze een audio in hebben).
Wat is de beste TV voor DVD's te kijken? (is synth gerelateerd, want er zit een audio-in op.... :gaap:)

Okee......... Ook geen romplers... Ik bedoel; trek een lijn of trek hem niet, maar trek hem niet krom. :dj:

Hm, een rechte lijn... Aan welke kant ligt dan een D-50? En een DX7? :P

Back