Modularday in Eindhoven.

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Gisteren was het eventjes Modularday in Eindhoven. CraZ, Maxdox en Bambam waren bij mij op bezoek en we hebben flink staan te patchen.

We zijn begonnen met de Bohm. Een simpele patch met een VCO naar een filter naar een VCA en 1 ADSR.
Daarna een VCO erbij. Daarna, geinspireerd door een SH-2 van roland wilden we een patch maken, waarbij je een delayed vibrato op je VCOs krijgt, die er langzaam infade. Een twee delay ADSR die als stuurspanning een VCA ingaat die vervolgens het amount van de LFO regelt die naar de CV2 van je VCOs gaat. :)
We moesten telkens een witte of zwarte toets indrukken om te triggeren en dat is vervelend. Dus eventjes een doepfer analogue sequencer (A-155) erbij.
Toen zijn we naar de Doepfer gegaan en hebben daar verschillende dingen gedaan. Van een simpele, volle sound van een bliepje tot wicked sequences met de TR-606 als sequencer trigger. LT als clock en HT als sequencer reset. Door dan in WRITE-mode de LT en HT te programmeren, krijg je super sequences. Verder het nodig cross-moduleren, super snel switchen tussen de multiple outputs van 1 filter of van meerder filters, LFOs in audiorange die PWM en daardoor een soort AM modulatie veroorzaken, sherpardtones, Enzovoort.
Verder ook nog eventjes met een lieve MFB-synth gespeeld. Wat een sound! :)

Later op de avond zijn matt second en izmar ook nog eventjes langs gekomen.

Al met al erg gezellig, met bier, chips en kip piri!

Klinkt gezellig! :)

Had Maxdox z'n Formant niet achter op de fiets genomen? ;)

Mooi is dat.

Diezelfde dag ging bij mij alles fout. En heb ik me weer vol afgrijzing zitten afvragen waarom er zoveel domme systeembeheerders er in Nederland rondlopen. Waarom Java zo waanzinnig klote is en waarom er zo ontzettend veel gore koffie is.

En dan nog lezen dat het kei gezellig was daar. Pffffff.........8o)

En ik zat thuis maar een beet je duimen te draaien...

Ik begon met rechts over links, om daarna via een modulatie over te gaan naar links over rechts met enige haperingen in de pinken...
't lijkt heel simpel maar probeer 't maar 'ns!

Geweldig initiatief van johnny om een modular demo te houden. Ow wat hebben die doepfer modules toch een hoop modulatie-mogelijkheden. Geweldig freaken geblazen was het.
Ik heb de sessie opgenomen, en zal wat sampletjes plaatsen voor de gein. Helaas heb ik het nu ff erg druk op mijn werk.....
Bewaar ik dus voor een latere post.

PS: Johnny: het was voor mij toch nog een duur ritje geworden: Ik had de laatste trein naar Maastricht gepakt, maar was in slaap gevallen en mijn overstap gemist. Zat ik om 1.00u stuck in Heerlen (a place not to be! :[> ) 40E voor de taxi .. *damn* :stupid :stupid :stupid

Dan had je ook maar moeten blijven pitten. Ik woon pratisch naast je werk! :)

Volgende keer dan maar! :)

Origineel geplaatst door bambamstudio
het was iid erg top!

ben nu echt over stag...er komt zeker een doepfer in bambam studio binnenkort :)

Johhny, wat heb je met BamBam gedaan :?

Origineel geplaatst door bikkel
Johhny, wat heb je met BamBam gedaan :?
Durf jij langs te komen?

:p

Oh Johnny mag ik me hierbij opgeven voor de volgende sessie?

Lijkt me tof eens een echte modular te checken :)

\\8~

Johhny.. ik hoeft toch niet bang te zijn he? anders vraag ik of mijn vader me brengt en haalt.

:D

haha volgende keer wordt t een mini-meeting

kom ik ook wel :D

Origineel geplaatst door Knaller
Oh Johnny mag ik me hierbij opgeven voor de volgende sessie?

Lijkt me tof eens een echte modular te checken :)

\\8~

Johhny.. ik hoeft toch niet bang te zijn he? anders vraag ik of mijn vader me brengt en haalt.

:D
Je moet wel zwemspullen meenemen. Ik zeg niet wat we gaan doen.

Pjotr en Knaller staan genoteerd.

Met de doepfer in hun handen, draaiend aan een knopje dat de VCO regelt, en uiteraard staande op de rand van het zwembad in hun mooie blauwe zwembroek met geel opgedrukte paardebloemen staan Pjotr en Knaller te freaken als de wolf in schaapskledij, Johnny Busca, gniffelend controleert of de stekker wel goed inhet stopcontact vastzit.

Dan sluipt hij langzaam naar de nietsvermoedende zieltjes toe om vervolgens met een gierende lach, de twee nietsvermoedende zieltjes met Doepfer en al het zwembad te keilen. Maar daar dan komt het uit de lucht aangzweven: een vliegtuig, een vuilnisbak, een, een... Het is SUPERMUFFIN!!! En de zieltjes zijn weer gered... :D

Mag deze Muffin met z'n mooie verhaal ook een keer komen kijken in zwembroek? :D

Hehe, kratje bier (palm of zo?) als jullie zo op de foto gaan. :)

Origineel geplaatst door fuse
Hehe, kratje bier (palm of zo?) als jullie zo op de foto gaan. :)
Okee, thegreatmuffin en fuse als fotograaf op de lijst... Nog 2 en we zijn er..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Okee, thegreatmuffin en fuse als fotograaf op de lijst... Nog 2 en we zijn er..

Gaaf, gaaf, gaaf!!! Was namelijk al even bang dat ik met hun saampjes ook in blauwe zwembroek met geel opgedrukte paardebloemen moest staan, langs de badrand >:|

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Durf jij langs te komen?

:p

Dat wel, maar hoe denk jij mij weer uit te krijgen?

Analoog speelgoed met veel knopjes en draadjes heeft een hypnotiserende werking op mij :D

--------------

Serieus, ik heb nu die close-up van de Serge op mijn desktop gezet op het werk en ik heb steeds zoiets van "hebben hebben" bij het minimaliseren.

Back