vraag ivbm analoge toestellen

Mathieu

Ingeburgerd
Hallo, ik ben nogal een beginner in dit vak, en ik vroeg me iets af.
ik zag nu toevallig een filmpje van de studio van soulwax ( http://discosluts.blogspot.com/2008/02/soulwax.html ) en ik vroeg me al een tijdje het volgende af:
als het bijna allemaal analoge toestellen zijn.. hoe gaat die overgang van hun analoge toestellen naar hun pro tools software dan (als dat is da ik zag op dat computerscherm)?

dank!

mathieu

Als het alleen analoge toestellen zijn dan zal de audio gewoon opgenomen worden in Pro Tools al dan niet met een lading effecten enz. ertussen.

Zo te zien gebruiken ze een oude analoge tafel dus daar zal alles ingeprikt zijn, wel een mooi ding om te zien zeg! en al die synths en racks... wow...

en van dat dan naar je uitwendige geluidskaart ofzo?
damn analoog is me een boeltje :p

wat ik me dan nog afvraag is.. wat kun je nog op een digitaal werkstation aansluiten buiten verschillende midi controllers?

Bericht door een moderator:
Meuk over nivo, niveau, toef en foef weggehaald.

en van dat dan naar je uitwendige geluidskaart ofzo?

Apparaat > Digidesign input > computer > Digidesign output > mengtafel.

damn analoog is me een boeltje :p
Vooral niet Google image search doen op "modular synthesizer".

wat ik me dan nog afvraag is.. wat kun je nog op een digitaal werkstation aansluiten buiten verschillende midi controllers?
Audio interfaces; d.w.z. geluidskaarten van alle soorten en maten en prijzen.

Interne DSP-kaarten zoals Creamware Pulsar en UAD - deze steek je in de computer. Hierop kunnen effecten en plugins die speciaal voor deze kaart geschreven zijn draaien. Het voordeel is dat dit soort synths je computer zelf niet belasten (er zit natuurlijk wel een limiet aan de kaart zelf, want da's ook gewoon een processor. Vroeger had dit wat meer voordelen).

Externe DSP-dozen zoals de TC Powercore, die in feite hetzelfde doen maar dan via Firewire.

Back