IDM/Acid track... feedback erg welkom!

heb zelf maar geluisterd op creative pcspeakers,
vind het wel een super track, heb hem opgeslaan.
eerst dacht ik van ow nee gaat het heeltijd een aphex twin-ripoff zijn, maar na een eindje krijgt het een hele andere wending die ik wel ok vond.

PS.

De geluiden komen uit of zijn van:
Tr-808
Tr-909
Tr-101... *SH-101* *D
Minimoog
PolySynth
Arp 2600

FX:
Korg MS 20
Waves Tverb
Waves L2
Vintage warmer

Ik vind de variatie in sounds nogal beperkt ondanks al deze gear..
:confused:

maar klinkt OK hoor :biertje:

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat Raphie zeker een punt heeft, alleen snap ik nog steeds niet helemaal waar het aan ligt.
Het lijkt wat diepte te missen?
Wat zou je er aan kunnen doen?

Zelf gebruik ik voornamelijk nog maar de 3x osc in fl, maar ik kan mezelf er niet tot zetten om de overstap te nemen.

Ik vind de variatie in sounds nogal beperkt ondanks al deze gear..
:confused:
Maar die instrumenten worden in feite toch helemaal niet gebruikt? Of in ieder geval, dat is wat ik uit deze opmerking opmaak:
Ik mix idd ITB en gebruik nog al wat compressie. Heb je misschien enig advies hoe ik mijn geluid kan verbeteren (zonder een echte Arp 2600 uit de kast te moeten halen).
En 'PolySynth' is ook niet zo'n duidelijke gearomschrijving. Dus behalve als ik me vergis, ben ik er wel nieuwsgierig naar waar het nou écht mee gemaakt. ;)

Los daarvan vind ik het wel een vette track trouwens. Ook hier laptopspeakers momenteel, dus over de sound kan ik niets zeggen, maar cool klinkt het sowieso. :)

Als ik naar de muziek luister, hoor ik gewoon een vet nummer!

Vind alleen dat filtersweepje op de drums helemaal aan het begin een beetje te cheesy klinken. Verder is de sound misschien niet mega analoog (wat het helemaal af zou kunnen maken) maar kut klinkt het zeker ook niet...Ik hoor persoonlijk (!) liever deze muziek met iets mindere geluiden dan een zoveelste Jarre/Vangelis rip-off met een CS80.

Kortom: Coole track! :okdan:

sounds en beats klinken te cliche.

zit wel werk in de track,maar hij springt dus niet uit.

Back