Stabby
Ouwe rot
Ik ben al even aan het experimenteren met mijn Microkorg, maar ik wil nu wat verder gaan. Ik heb nu zin om wat ambient geluiden te programmeren (geen specifieke klanken). Zijn daar tutorials voor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik maak alleen maar ambient. Inmiddels ben ik van mening dat welke synth je gebruikt eigenlijk niet uit maakt. Het is vooral een kwestie van je bron geluid "te bewerken" oa delay, reverb maar probeer ook eens pitch of het reversen van audio, extreme modulatie, self-oscilation etc. Mbt synths sounds programmeren, gebruik trage envelopes en veel modulatie zodat je sound nooit hetzelfde klinkt maar continue evolueert.

(een sweep is een geluid dat opkomt en weer weggaat, vooral bekend als volume-effect, maar dat hoeft niet per se)
). Simpele tweedehands samplers hoeven ook niet duur te zijn. Maar ik krijg de indruk dat je vooral knoppen nodig hebt, om goed te kunnen pielen en uitproberen; zeker voor spelen met lfo's (hard nodig voor mooie pads) is het fijn als je niet steeds moet rondklikken om de giede instellingen te kunnen wijzigen!