Ontstemmen Little phatty 2

drumndaze

Stamgast
Heb nu al een tijdje een LF 2.
Heb veel last met het onstemmen van het toestel...
Met een stembakje en finetune los ik het wel op maar heeft er iemand ervaringen ? Tips om dit tegen te gaan ?
Hij gaat niet mee op de baan, staat rustig in de studio...

gek dat er op het forum hier verder nog niet over geklaagd is. (of wel?)
er staan er 2 te koop op het moment.
de va suggestie was natuurlijk best grappig, maar toch niet serieus te noemen. koop een source, zou ik zeggen.

gek dat er op het forum hier verder nog niet over geklaagd is. (of wel?)
er staan er 2 te koop op het moment.
de va suggestie was natuurlijk best grappig, maar toch niet serieus te noemen. koop een source, zou ik zeggen.

Ik heb een LP 1 en die heeft (gelukkig) nergens last vast, een rotsvaste tuning dat ding. Zeker voor een Moog :D

Ik had hier ook niet eerder van gehoord moet ik zeggen.... hopelijk is het goed en snel op te lossen!

zou het een specifiek 2 probleem zijn ?da's dan ook de omgekeerde wereld.
(desynth is wel af, maar de kinderziektes kunnen we pas in versie 2 leveren.)

zou het een specifiek 2 probleem zijn ?da's dan ook de omgekeerde wereld.
(desynth is wel af, maar de kinderziektes kunnen we pas in versie 2 leveren.)

Ik ben geen techneut, maar het zou natuurlijk heel goed gewoon een software probleem kunnen zijn. De software van de 2 is (uiteraard) anders dan die van de 1, dus wie weet... Lijkt me stug dat er ineens iets aan de oscillators zelf mankeert.

Software is voor beiden exact gelijk, enig verschil is de hardwired USB poort (daar is geen software voor nodig)

gewoon goed voorstoken die bak, dan gaat alles prima, ik gebruik te tune knop regelmatig om te (ont)stemmen. vind het geen probleem

ik heb nu een 1 en een 2 en ik merk toch ook dat de 2 minder strak gestemd is. ik vind dat wel vervelend, maar aan de andere kant, het hoort er wel bij en tunen is zo gebeurd. misschien dat het na een keer caliberen beter wordt. (of is het callibreren?)

ik vind de phatty echt een heerlijke synth - blijkt toch maar weer dat je beter zo'n ding kan kopen en eens flink uitproberen - toen ik in de winkel wat door de presets was gegaan en hier en daar had geprobeerd wat te tweaken, vond ik het maar niks, maar het is echt een lekkere rauwe bak en de bediening is zeer goed uitgekiend.

helemaal mee eens! daarom was deze ook een blijvertje na aanschaf Voyager

Laatst gewijzigd:
was loos alarm, ze staan allebei 'strak' in tune (strak analoog dan).
heerlijke synth en inderdaad heel iets anders dan de voyager, gewoon een heel ander karakter.

heerlijke synth en inderdaad heel iets anders dan de voyager, gewoon een heel ander karakter.

Ja lekkere bak dit he Leo :okdan: Is voor mij ook een blijvertje hoor... er zitten ook echt geen zaken op die ik niet gebruik; versie 2 zou voor mij dan ook niet interessant zijn.

Ik heb hier nu een nieuwe slim phatty staan maar ik heb erg veel last van wisselende tuning.
Soms is de tuning ook relatief afwijkend. Wanneer ik dan een kwint speel van c naar g, is de c ten opzichte van de g ook ontstemd.
niet echt relaxt. Zou dit een software probleem ook kunnen zijn?

Ik heb een 1 met het laatste OS (3.1 zo uit m'n hoofd.)
Hij moet bij mij alleen even op warmen, maar dat vind ik geen probleem. Daarna is het zoals eerder gemeld, top. Oh ja en hij blaast m'n Pulse compleet weg!

Ik ga die van mij denk ik toch maar terugbrengen naar de winkel. Ik heb nu dat ie gewoon meer dan een terts afwijkt! lijkt me niet normaal meer.

Op de slim phatty kun je alternatieve stemmingen gebruiken, misschien dat daar het probleem in zit? En heb je de auto tune functie al geprobeerd?

Hoi,
Heb ik ook gehad. Ik neem hem wel het podium op, en ik neem een gitaar stem pedaaltje mee.
Als jij hem iets van 30min laat opwarmen, dan blijft ie gewoon op die toon.
Dan ga je naar de Fine Tune Menu en als het heel ontstemd is gebruik je de Fine Tune knoop, anders de knop om van een geluid naar die andere te gaan. Die is veel nauwkeuriger.
Hoop dat helpt.

Ik heb autotune gedaan en hij staat op normale stemming. Ik moet hem de hele tijd bijdraaien, hij zwabbert alle kanten op zeg. Bij de little phatty heb je ook weleens wat tuning drift, maar dat is binnen 1 toon. De slim zwabbert meer dan een terts heen en weer, ook lijkt opwarmen niet te helpen. Ik heb hem de hele dag aan laten staan en toen begon hij weer ineens.

Autotune is nergens voor nodig, hij gaat omhoog en dan weer naar beneden om uiteindelijk na een min of 20 stabiel op toon uit te komen. Als je daarvoor al aan de tune knop gaat lopen draaien blijf je bezig.....

Back