Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door boestaman
Niemand laat zeker meer zijn tracks door mastering bedrijf masteren
Origineel geplaatst door oli303
Mastering is for wuzziezzz...
Ik hou niet van te perfect gemasterde dingen. Dat komt niet natuurlijk genoeg over naar mijn goesting. Met te veel mastering kill je gewoon het gevoel. Helaas is in proffesionele kringen tegenwoordig mastering belangrijker dan muziek... Met mastering krijg je toch alles goed-klinkent (niet hetzelfde als kwalitatief goed).
Das mijn mening maar, hoor... Maar ja, ik heb dan ook een beetje een hekel aan orde, regels en standaarden.
Origineel geplaatst door Shivah
Met mastering krijg je toch alles goed-klinkent ....?????
Als jou mix flut is,wat denk je dan? dat een master jou track nog tot een juweeltje kan maken? not
Een master is wel degelijk noodzakelijk voor vinyl cd enz....
En zelf masteren is ook niet echt aan te raden.. ,je moet dan wel van goede huizen komen
Die mensen hebben a:goede oren b:een studie gehad c:high end spullen...
er zijn er ook niet zo heel veel op de wereld. volgens mij een zeldzaam beroep
een vraagje als jij mixed check je dan wel eens mono? voor phase problemen?(ff tussendoor)

Origineel geplaatst door schaapje
individuele tracks masteren, zeker voor de radio, is een vak apart. het gaat er dan om om alle dynamiek eruit te halen en dat ding zo vet mogelijk over de radio te kunnen pompen... luister maar eens naar het verschil in klankkleur en dynamiek van een nummer op sky radio en op de cd... dat scheelt enorm!
Origineel geplaatst door equate
Is het niet zo dat ze gewoon bij Sky een paar compressors en exciters hebben staan?
equate
Origineel geplaatst door Bass
Radio 538 is pas een muur zonder dynamiek...
Maareeeh..
Ik denk dat als je mix goed is, je weinig mastering nodig hebt...
MAW : als je mastering nodig hebt, kun je gewoon niet mixen....
![]()
![]()
![]()