Mastering ?

Welja joh...

Ik wou effe stangen..:D :biertje:

Trouwens...Voor het tijdperk CD bestond mastering niet eens!!

Alles op LP van vroeger werd gewoon vanaf 2 sporen mastertape geperst!!
En DIE klonken ook al goed...

Dus voor de CD-uitvinding werd er niet gemastered en toch klinken 'oude' LP's vaak hardstikke goed!!,hoe verklaar je dat dan????

Dus ik zie mastering wel als een soort luxe product...

Vroeger was het 'fixen in de mix'
Nu is het 'fixen bij het masteren'...

Origineel geplaatst door Bass
Welja joh...

Ik wou effe stangen..:D :biertje:

Trouwens...Voor het tijdperk CD bestond mastering niet eens!!

Alles op LP van vroeger werd gewoon vanaf 2 sporen mastertape geperst!!
En DIE klonken ook al goed...

Dus voor de CD-uitvinding werd er niet gemastered en toch klinken 'oude' LP's vaak hardstikke goed!!,hoe verklaar je dat dan????

Dus ik zie mastering wel als een soort luxe product...

Vroeger was het 'fixen in de mix'
Nu is het 'fixen bij het masteren'...

yeah right!

Wow!

Denk da'k even een koude douch ga nemen. :engel:

lazar.jpg

hmm:luv: er zijn er toch weinig van (of ze zijn eerst een man geweest he wendy:))

maar ze kijkt wel uit haar ogen zo van: " en wat doet dit knoppie?"

Origineel geplaatst door EDP

hmm:luv: er zijn er toch weinig van (of ze zijn eerst een man geweest he wendy:))

maar ze kijkt wel uit haar ogen zo van: " en wat doet dit knoppie?"

als ze er dan zo uitziet, dan heeft dat IMO nooit veel man ingezeten ze :D

maar ze kijkt wel uit haar ogen zo van: " en wat doet dit knoppie?" [/B][/QUOTE]

ja hoor...daar gaan we weer jongens...

Ik denk dat er genoeg vrouwen in de electronische muziek zijn die toch wel precies weten waar ze mee
bezig zijn.
Een half jaar geleden heb ik mijn dx-21 uitgeleend aan een vriendin van me die muziek
technologie studeert, laatst hoorde ik een demootje welke ze gemaakt had met zelf geprogrammeerde
FM geluiden... nou: ik doe het haar niet na.

equate

Origineel geplaatst door equate
ja hoor...daar gaan we weer jongens...

Ik denk dat er genoeg vrouwen in de electronische muziek zijn die toch wel precies weten waar ze mee
bezig zijn.
Een half jaar geleden heb ik mijn dx-21 uitgeleend aan een vriendin van me die muziek
technologie studeert, laatst hoorde ik een demootje welke ze gemaakt had met zelf geprogrammeerde
FM geluiden... nou: ik doe het haar niet na.

equate

ha laat me raden.. gaby?

maar het is wel zo vrouwen die (proffesioneel) in het studio gebeuren werken, gewoon schaars zijn..

ha laat me raden.. gaby?

Hehehe...doe maar de groeten van Tim. :)

Maar inderdaad...het is dun bezaait met vrouwen in de elektronische muziek wereld.
Maar dat is over het algemeen in alle technische sectoren het geval (wsl toch de erfenis
van de opvoeding in de vorige eeuw).

Maar om ff op het masteren terug te komen: ik denk dat je gewoon heel simpel kan stellen
Iets wat niet goed is, kun je er niet beter mee maken. Iets wat wel al goed is kun je
gewoon net ff iets meer sjeu geven. En verder zal alle muziek die op plaat geperst wordt toch
altijd wel eerst een soort van voorbehandeling krijgen bij de pressing plant.

equate

garbage in, garbage out

Maar het is toch normaal dat je tijdens masteren erbij mag zijn? Als hij/zij er dan L1 overheen ragt dan is het 'houdoe en bedankt'. Toch?

ik haat masteren! Bij mij is het een soor 'trial en error' proces. Nu gebruik ik Prosoniq's Dynasone voor het masteren. Simpel en als je er echt niet uitkomt dan maar die presets:D

Hmmm..lekkerding..(Emily Lazar dus!)

Maar ondertussen heeft nog niemand het antwoord op de vraag waarom vroeger op vinyl zonder mastering ook alles erg goed kon klinken....8D 8D

Origineel geplaatst door Bass
Hmmm..lekkerding..(Emily Lazar dus!)

Maar ondertussen heeft nog niemand het antwoord op de vraag waarom vroeger op vinyl zonder mastering ook alles erg goed kon klinken....8D 8D

ehhh..nou omdat er vroeger gewoon wel gemastered werd??? duh.... ;)

Olaf

Waarom zijn er zoveel tegen mastering? ikke niet begrijp...

Wat is er nou mis mee om je nummer van begin tot eind gewoon op en top te laten klinken?
Mastering hoeft toch niet per definitie 'gladjes' te zijn? Als je je nummer wil laten pompen/crunchen/galmen als een gek
dan is dat je keuze maar het kan bij het masteren horen. Als je ook dat stuk leest bij Emily dan zegt ze duidelijk dat ze songs van de artiesten die 'definitie' wil geven waar het nummer om vraagt; waar het nummer uniek van wordt.
Dat je 5 seconde het nummer hoort en zegt "hee, dat is de plaat van..." dat is masteren!!!

Origineel geplaatst door Sander02
Waarom zijn er zoveel tegen mastering? ikke niet begrijp...

Dat je 5 seconde het nummer hoort en zegt "hee, dat is de plaat van..." dat is masteren!!!

...Volgens mij dat het mixen/produceren ...daaraan herken je een nummer...

Back