Okee jammer.....ga ik nou maar opzoek naar een Moog Prodigy.......iemand?![]()
saaie dikke synth
basis = goed ...ben je gauw op uitgekeken ...qa\ mogelijkheden
multimoog niet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Okee jammer.....ga ik nou maar opzoek naar een Moog Prodigy.......iemand?![]()

is naar mijn idee niet het dubbele van de micromoog waard; vco's drukken elkaar weg, 'aftertouch' is vaak slecht of kapot, ok, sync is leuk en de multi/single switch voor filter envelope triggering.
pro on ekan goedkoper, micromoog heb je voor 550 ongeveer in huis + nog wat opknapwerk, filter mod en standaard gate inbouwen. 650 totaal zeg maar, heb je een knappe.
mooie multimoog kan voor rond 1200-1250, of goedkoperis naar mijn idee niet het dubbele van de micromoog waard; vco's drukken elkaar weg, 'aftertouch' is vaak slecht of kapot, ok, sync is leuk en de multi/single switch voor filter envelope triggering.
prodigy is saai inderdaad, kan je nagaan als je 2 prodigy's in een kast heb: dubbel saai. en dan zonder toetsen.... mega saai![]()

Ik snap niet hoe het mogelijk is dat de M/P dun klinkt. Kijk als je hem in de polystand vergelijkt met een pro one dan gaat dat er wel bij mij in, maar als je de M/P mono bespeeld dan heb je 4 oscillatoren die lopen te brullen. Dat kan toch nooit dunner klinken dan 2 oscillatoren.

Jazeker. Op mijn pro-one zijn een tweetal modificaties uitgevoerd.
Een hum fix en een envelope mod: http://www.solorb.com/anhevn/pro1.html
Mooiste modificatie vind ik echter deze: http://synthwood.com/pro-one/

ja die synthwood mods zijn supermooi en je kan uit heel veel types en kleuren hout kiezen ook. Ze verkopen BTW ook die verlichte wheelmods. Als kit ook verkrijgbaar en uitwisselbaar met de Polyevolver Keys, Prophet08 Keys, Moog Voyager Keys en de Solaris uiteraard. Het mooie ervan is dat je elk van de 7 kleuren kan kiezen door een dipswitch intern.

Zo ik ben nu al gek op me Pro One.....wat een scheurbak........
Zijn er trouwens modificaties bekend voor de Pro One?

dus knoppies eraf en in een sopje etc.......
JWT Ron ik haal alles uit elkaar en boor er gaten in![]()

ja dat is al erg genoeg
ik moet zeggen dat ik helemaal geen voorstander ben van modden, en al helemaal niet van vintage apparatuur
ik vind wel dat er een verschil is tussen een weerstandje oid aanbrengen waardoor de rage van een filter veranderd. maar echt gaten gaan boren in (mooie) oude behuizingen
waarom kun je geen genoegen nemen met een synth zoals hij is en moeten er altijd aanpassingen gedaan worden zodat hij klinkt zoals jij wil. kan je dan geen andere synth vinden?