Sequential Circuits Pro One versus Korg Mono Poly

Okee jammer.....ga ik nou maar opzoek naar een Moog Prodigy.......iemand?:maffia:

saaie dikke synth
basis = goed ...ben je gauw op uitgekeken ...qa\ mogelijkheden
multimoog niet

pro on ekan goedkoper, micromoog heb je voor 550 ongeveer in huis + nog wat opknapwerk, filter mod en standaard gate inbouwen. 650 totaal zeg maar, heb je een knappe.

mooie multimoog kan voor rond 1200-1250, of goedkoper ;) is naar mijn idee niet het dubbele van de micromoog waard; vco's drukken elkaar weg, 'aftertouch' is vaak slecht of kapot, ok, sync is leuk en de multi/single switch voor filter envelope triggering.

prodigy is saai inderdaad, kan je nagaan als je 2 prodigy's in een kast heb: dubbel saai. en dan zonder toetsen.... mega saai ;)

Filter mod voegt niet heel veel toe hoor. Ik heb 't, laten doen op mijn Multimoog, met een schakelaar er tussen (origineel-mod). Je krijgt met de mod ietsje meer laag misschien iets van 2 dB. Maar goed, het is een goedkope mod dus waarom niet. Mijn Multi is helemaal opgeknapt (dank Twiki), alle knoppen die de Multi een Multi maken doen het weer, aftertouch (was al goed) voegt echt een hoop expressie toe. Ze hadden 'm eigenlijk de MultiModMoog (3M) moeten noemen.

pro on ekan goedkoper, micromoog heb je voor 550 ongeveer in huis + nog wat opknapwerk, filter mod en standaard gate inbouwen. 650 totaal zeg maar, heb je een knappe.

mooie multimoog kan voor rond 1200-1250, of goedkoper ;) is naar mijn idee niet het dubbele van de micromoog waard; vco's drukken elkaar weg, 'aftertouch' is vaak slecht of kapot, ok, sync is leuk en de multi/single switch voor filter envelope triggering.

prodigy is saai inderdaad, kan je nagaan als je 2 prodigy's in een kast heb: dubbel saai. en dan zonder toetsen.... mega saai ;)

haha
khoor dat lennox een flink kastje aant maken is,
en de moogs een opfris beurt krijgen :halleluja
blijft en prodigy :Z
was wel een brute synth ...doe mijmaar iets met een multimode filtertje:yamaha:

wel jammer dat multimoogs zo duur zijn ,..d8 900 max ofso
:bekdicht:

Attachments

• moog_multimoog.jpg
    moog_multimoog.jpg
    44,6 KB · Bekeken: 100
Ik snap niet hoe het mogelijk is dat de M/P dun klinkt. Kijk als je hem in de polystand vergelijkt met een pro one dan gaat dat er wel bij mij in, maar als je de M/P mono bespeeld dan heb je 4 oscillatoren die lopen te brullen. Dat kan toch nooit dunner klinken dan 2 oscillatoren.

Ik snap niet hoe het mogelijk is dat de M/P dun klinkt. Kijk als je hem in de polystand vergelijkt met een pro one dan gaat dat er wel bij mij in, maar als je de M/P mono bespeeld dan heb je 4 oscillatoren die lopen te brullen. Dat kan toch nooit dunner klinken dan 2 oscillatoren.

osc van pro one zijn heel dik helder
en t filter is subliem hard te noemen
monopoly heeft een wat tammer gedrag
niet slecht tammer
wolliger beter voor modulatie fx

zelfde as je op een vst 8 osc heb ,...
en een moog bv 3
wie wint
ast al om winnen gaat ,...trouwesn

Tsja, er zijn bakken die met 1 oscillator nog dikker klinken dan andere met 2 of 3...

Maar goed, dikte is ook niet altijd alles :)

hoi rond ;eci voor de schema's, i kzal daar eens werk van maken !
mijn micromoog zal mij nooit verlaten, altijd plezier met haar !

Zo ik ben nu al gek op me Pro One.....:halleluja wat een scheurbak........

Zijn er trouwens modificaties bekend voor de Pro One?

ja die synthwood mods zijn supermooi en je kan uit heel veel types en kleuren hout kiezen ook. Ze verkopen BTW ook die verlichte wheelmods. Als kit ook verkrijgbaar en uitwisselbaar met de Polyevolver Keys, Prophet08 Keys, Moog Voyager Keys en de Solaris uiteraard. Het mooie ervan is dat je elk van de 7 kleuren kan kiezen door een dipswitch intern.

Jazeker. Op mijn pro-one zijn een tweetal modificaties uitgevoerd.
Een hum fix en een envelope mod: http://www.solorb.com/anhevn/pro1.html

Mooiste modificatie vind ik echter deze: http://synthwood.com/pro-one/

Okee bedankt Rene goeie links:okdan: echter ik heb geen hum probleem gelukkig*D

ja die synthwood mods zijn supermooi en je kan uit heel veel types en kleuren hout kiezen ook. Ze verkopen BTW ook die verlichte wheelmods. Als kit ook verkrijgbaar en uitwisselbaar met de Polyevolver Keys, Prophet08 Keys, Moog Voyager Keys en de Solaris uiteraard. Het mooie ervan is dat je elk van de 7 kleuren kan kiezen door een dipswitch intern.

Vindt je dat mooi?? Ik vind die verlichte wheels er TOTAAL niet bijpassen, echt verschrikkelijk:r
En dat hout...tja ze hebben me kleur niet....ik vind beukenhout heel mooi of klapperbomenhout ;)
Maar ik moet bekennen dat plastiek is ook niet alles alhoewel erop die van mij echt geen krasje te bekennen is....de vorige eigenaars zijn er erg zuinig op geweest:luv:

Ach, smaken verschillen. Ik vind het juist prachtig. Vooral met zo'n oranje wheel.

Zo ik ben nu al gek op me Pro One.....:halleluja wat een scheurbak........

Zijn er trouwens modificaties bekend voor de Pro One?

wat wilje modden ....
terk m maars uit elkaar zie je de paddo/ budha print

kan der een ring mod module tussen switchen
check die schema van hiltree is ok !

doe maars een drumachine trig out inde seq in ...
erg leeuk met bv een tr606...
dat je de trig op verschillende steps laat vallen
instant dikke drum/Bass sequencer ...in electro te maken ...erg lekker is dan bv fx erachter en tempo wisselen ...

arpegiater al uitgepro beerd

osc b ...> filter ...uniek te noemen

ohh en osc uit in mixer ...en bv de self osc laten loeien - keyb. track aan
en dan filter cv erin ...kan met de monopoly ook lekker

audio in ook zekers ff proberen ...

tyd en handen te kort met deze bak ...

check de print all hand made ook de maker heeft zn signature erop gezet
en rev model
http://flickr.com/search/?q=sequential+circuit+pro+one+inside&m=text

en modden is tuurlijk heel makelijk om bv de wave forms of de lfo via sockets naar buiten te brengen ....en dan ?
moeilijker wordt t om nbv een signaal netjes naar binne te halen .........
http://flickr.com/photos/matrixsynth/855434407/

oei lelijk net van die oude cs yammie sides
http://flickr.com/photos/matrixsynth/2837818455/

uhhhhh =(
doods kist http://flickr.com/photos/matrixsynth/2264847645/

Attachments

• pro 1 paddo.jpg
    pro 1 paddo.jpg
    24,7 KB · Bekeken: 99
JWT Ron ik haal alles uit elkaar en boor er gaten in:duivels:

Ik vroeg het me gewoon af en de mods die op de site staan die renepela aangaf was precies wat ik miste op de pro1. env inverter:D

en ik zit hier al de hele dag te freaken met dat ding en whaaaaaa goeie aankoop voor mij.....eindeloos freaken erop....tuurlijk arpeg gedaan alle mogelijk routings uit geprobeerd en ik moet ook zeggen dat het een vrij complete mono is.....man ik zit nu pas eindelijk te eten....was ik vanmiddag gewoon vergeten........hem ook ff schoongemaakt want hij was wat stoffig......:yamaha: dus knoppies eraf en in een sopje etc.......
maar ik ben maar wat blij ermee:peukie:

JWT Ron ik haal alles uit elkaar en boor er gaten in:duivels:

ja dat is al erg genoeg ;)
ik moet zeggen dat ik helemaal geen voorstander ben van modden, en al helemaal niet van vintage apparatuur :bekdicht:
ik vind wel dat er een verschil is tussen een weerstandje oid aanbrengen waardoor de rage van een filter veranderd. maar echt gaten gaan boren in (mooie) oude behuizingen :bekdicht:
waarom kun je geen genoegen nemen met een synth zoals hij is en moeten er altijd aanpassingen gedaan worden zodat hij klinkt zoals jij wil. kan je dan geen andere synth vinden?

ja dat is al erg genoeg ;)
ik moet zeggen dat ik helemaal geen voorstander ben van modden, en al helemaal niet van vintage apparatuur :bekdicht:
ik vind wel dat er een verschil is tussen een weerstandje oid aanbrengen waardoor de rage van een filter veranderd. maar echt gaten gaan boren in (mooie) oude behuizingen :bekdicht:
waarom kun je geen genoegen nemen met een synth zoals hij is en moeten er altijd aanpassingen gedaan worden zodat hij klinkt zoals jij wil. kan je dan geen andere synth vinden?

Tja zo kijk ik er niet helemaal tegenaan namelijk....ik begrijp je standpunt heel goed hoor en ik ben nog in de "informatie" fase.. en het liesft laat ik de synth ook zo heel mogelijk en in zijn originele staat. Zoals die houtmods dat vind ik dus 3x niks maar bv een inverter circuit aanbrengen op de VCO, of ipv de sync knop die die nu heeft, een pot circuit te maken vind ik een toevoeging. Je maakt de synth gewoon completer.
Zoals de jongen waar ik me Pro One vandaan heb, die had ook een Arp Proddy maar gemod door St.Eric....dat ding had nu tig veel meer mogelijkheden dan eerst.

Ik zie een synthesizer of drumcomputer als een stuk gereedschap, het moet voor jou werken en niet andersom.
En daarbij kan je een scala aan nwe geluiden ontwikkelen die misschien niemand anders heeft. Ook best belangrijk aangezien iedereen nu wel weet hoe een standaard 303 etc klinkt.

Kijk jij bent heel trots op al je mint dingetjes in een doos.....ik heb dan zoiets lekker boeiend, het gaat om wat er uit komt en niet hoe het eruit ziet. Dat wil niet zeggen dat ik slecht met mijn apparatuur omga, integendeel, ik ben er erg zuinig op. Mijn 606 is bv ook near mint (1 heel klein butsje) en die koester ik ook maar uiteindelijk gaat hij wel onder het mes. Maar hier neem ik dan wel in ogenschouw dat ik de originele behuizing zo origineel mogelijk laat.
Devilfish mods enzo vind ik behoorlijk lelijk, bouw dan een extern kastje is vaak nog beter ook ivm met ruimte voor knoppen en dikke vingers.....

Back