als een brongeluid bv 1 sec een blok is wat binnenkomt
en je laat de compressor halverwege compressen, dan breng je toch meer dynamiek in je sample?
kan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
en je laat de compressor halverwege compressen, dan breng je toch meer dynamiek in je sample?

Daarmee maak je de kick toch echt platter.Wat ik bedoel is dat je een door compressie platte kick wat minder plat kan maken.
vb: Je sampled een kick van een plaat ofzo. Door de orginele compressie ligt de kick niet lekker meer in jouw mix. Compressor erover met lange attack en redelijk korte release en je hebt een duidelijkere transient.

Nee.Daarmee maak je de kick toch echt platter.
Ja.De transient blijft dan nog wel enigszins heel, maar hij gaat qua volume toch echt dichter op de rest van het geluid zitten.
Ja.
Nee.

... Tenminste als je dynamiek definieert als het verschil tussen luid en zacht. Relatief dus. Niet de (dank je Wikipedia) absolute volumeknopdynamiek.Weet je dat zeker? (Ja ik weet dat ik irritant overkom maar ik wil jullie even zelf laten bedenken hoe het nou allemaal in elkaar steekt.)Maar je introduceert een groter verschil in luidheid (tussen transient en wat volgt) dus je krijgt meer dynamiek
Het begin blijft hetzelfde en de rest verminder je qua dynamiek. Hoe kan het dan meer dynamiek krijgen?
Komt al in de richting.
Maar vervang die rode lijn eens voor een kick sample.
Wat gebeurt er dan?
Weet je dat zeker?
...Naast attack/release zijn er nog meer knoppen op een compressor.