Kick verliest zijn gehele kracht

En wat king of snake ook al zegt de decay is gewoon erg lang, probeer eens met battery of ultrabeat tijdens het afspelen de decay korter maken. Je zult zien dat de mix opeens al heel anders wordt.

En andere geluiden weer meer ruimte krijgen
Hier kan ik wat mee! Bedankt voor de tip:mega:

Mooi, voor langere tijd?!?
Nee, vrijdag uit school ga ik weer verder:)

cubase, pro-tools LE en live (pro-tools HD doet dit volgens mij minder en met logic heb ik geen ervaring) prakken allemaal een beetje in de summing... daardoor verliezen al je geluiden een beetje power zodra je er andere geluiden bij doet...

de enige oplossing hiervoor is extern summen. ik doe dit zelf op de mixer van m'n ouwe creamware kaartjes, wat redelijk goed werkt. Soniccore komen binnenkort met een opvolger hiervan.. misschien is dat wel een optie als je geld te veel hebt :P

je kunt ook denken aan een analoge summing mixer, die zijn ervoor gemaakt om dit probleem op te lossen.

Effe ge-iZoTope-Ozoned special DrumFX:

Het laag is probleem is hersteld, dieper en meer body.:okdan:

Attachments

• probleemkick_opgelost.wav
    447,3 KB · Bekeken: 114
Je zou ook een lichte sidechain compressie kunnen toevoegen om je kick duidelijker te houden. Niet ala Benassi maar een subtielere toepassing.

exact
Wat doet dat ding dan nog meer buiten een boost geven in het lage spectrum? Want voor die boost kan ik net zo goed gewoon een EQ-tje pakken..

Hij zorgt er ook voor dat je lage tonen niet alleen hoorbaar zijn op je subwoofers maar ook op andere boksen met een minder laag bereik.

Je kick krijgt zo een ''vollere'' sound.

Dat je kick wegvalt als je de synth erbij doet heeft hier denk ik weinig mee te maken, het was alleen een hint om je kick wat voller te laten klinken.

Als je je kick te hard hebt staan, zal de rest wat wegvallen. Dit kan natuurlijk ook andersom; een goede harmonie tussen de geluiden zorgt ervoor dat alles ''natuurlijk'' overkomt:)

:okdan:

Wat doet dat ding dan nog meer buiten een boost geven in het lage spectrum? Want voor die boost kan ik net zo goed gewoon een EQ-tje pakken..

EQ + Compressie ; meer niet

Wel fijne plug!!

Als ik een kick maak die best wel lekker klinkt, wil ik er vervolgens een melodietje overheen gooien. Zodra ik dat doe (eerst de kick ge-export en in kontakt geladen), verliest de kick z'n hele kracht. (wat buitengewoon kut is)

Wat moet ik doen om te zorgen dat dit niet gebeurd? En kom niet met afmixen, want daar ligt het niet aan8o)

FF een paar vraagjes voor wat duidelijkheid?

Kick al eens niet in kontakt gedouwd...? maar gewoon in een oudewetse audio track? wat gebeurt er dan?

Kick ge-export? waarmee??? waarin?? waarom exporteren.. kontakt laad toch alles?

Wat mij opvalt en volgens mij hebben er meer last van..
Wat ik in kontakt stop klink niet zoals orgineel..
Alles lijkt matter en/of vlakker... valt jou dit ook op?..

Ik gebruik hem dus niet meer..
Gooi me kicks in de audio track.. weet ik zeker dat ze hetzelfde zijn. (en hij beland daar toch.. scheelt weer)
Tja is mischien voor jou onhandig.. vanwege je style.. transp. van je kicks.

Sample heeft idd lange decay en is vrij hoog qua sound (de staart)
Dus verwacht daar geen boddy..
Dus je moet het echt van de attack hebben..
wat prophet heet gedaan met ozone.. (ozone is niets meer dan dynamics en eq en exciter... net zoals die van maxxbass)is dus het meest haalbare..
Maar eigenlijk verkloot je zo je kick en kleur je er dingen bij die er al niet genoeg in zitten.. ben bang dat ie nou nog steeds niet ten goede komt..
Het is gewoon geen goede/mooie kick.. (waar zijn de zware diepe kicks toch gebleven in de HS...) de basis moet goed zijn.. Goede gemaakte kick heeft bijna niks nodig.. alleen een accent/randje.. of juist wat eraf om de bas wat ruimte te geven.

Probeer dus je sound niet te over EQen.... of compressen..
De basis moet gewoon goed zijn..

Laatst gewijzigd:
Waarom [zoveel] compressie?

Waarom [zoveel] compressie?

Ik begrijp niet goed waarom men hier met de oplossing komt om de kick te compressen. Het gaat hier meestal om samples die nauwelijks dynamisch zijn ingespeeld. Compressie dient om de dynamiek te verkleinen en dat is in dit geval niet nodig. Dit doe je dus wel bij 'live' gespeelde drums. Door compressie verlies je de 'transients' en daardoor wordt een kick alleen maar slapper.
Om een kick beter in de mix te krijgen heb je voornamelijk eq nodig. Experimenteer daarbij met de volgende frequenties om de kick goed in de mix te passen; 800-1K, 3-5k en 10k. Je kunt ook kicks 'layeren' om dit effect te bereiken.
Nog een laatste opmerking over compressie en limiting: ik hoor tegenwoordig [met name in de dance] zoveel tracks die kapot zijn ge-compressed en ge-limit, waarschijnlijk om op een 'makkelijke' manier een mix goed te krijgen en om de mix zo hard mogelijk te laten klinken.
Het is alleen zo dat er boven een level van -14 dBFS dynamische inversie op begint te treden, waardoor de [onderdelen van de] muziek niet harder meer gaat/gaan klinken. De muziek verliest zijn helderheid en de 'transients' [= de snelle eerste attack van een geluid] beginnen te verdwijnen. Dat heeft effect op de punch en de groove en het is ook heel vermoeiend om naar te luisteren.

Ik begrijp niet goed waarom men hier met de oplossing komt om de kick te compressen. Het gaat hier meestal om samples die nauwelijks dynamisch zijn ingespeeld. Compressie dient om de dynamiek te verkleinen en dat is in dit geval niet nodig. Dit doe je dus wel bij 'live' gespeelde drums. Door compressie verlies je de 'transients' en daardoor wordt een kick alleen maar slapper.

Met een lange attack kan je met een compressor de dynamiek van een kick ook verhogen hoor. Transients behoud je zo.

Met een lange attack kan je met een compressor de dynamiek van een kick ook verhogen hoor. Transients behoud je zo.

Denk dat er wel mensen doorhebben wat je bedoeld maar hoe je het nu uitlegt klopt niet echt. Een compressor kan alleen maar de dynamiek inperken. Anders heet het een expander.

lange attack zorgt er alleenmaar voor dat de compressor het begin met rust laat. ik gebruik het ook wel eens op sampels, maar nooit realtime. Want dan kom je inde knoei als je snel achter elkaar speelt en nog in de releasetijd hangt.

Wat ik bedoel is dat je een door compressie platte kick wat minder plat kan maken.
vb: Je sampled een kick van een plaat ofzo. Door de orginele compressie ligt de kick niet lekker meer in jouw mix. Compressor erover met lange attack en redelijk korte release en je hebt een duidelijkere transient.

Ik ben nog niet zo thuis in die termen binnen het produceren. Wie kan me een kleine uitleg geven over wat transient inhoud?

@MARAX:
Als je een audiotrack insert in Cubase, hoe wou je dan je kick laten varieren qua toonhoogte? Want voor wat ik weet kan je dat dus niet doen in een audiotrack, maar moet je dit dus vantevoren al doen..

@Ytse
Laat het maar eens horen dan.
En kan je ook even de compressort instellingen erbij zetten.

als een brongeluid bv 1 sec een blok is wat binnenkomt
en je laat de compressor halverwege compressen, dan breng je toch meer dynamiek in je sample?

Back