Als ik een kick maak die best wel lekker klinkt, wil ik er vervolgens een melodietje overheen gooien. Zodra ik dat doe (eerst de kick ge-export en in kontakt geladen), verliest de kick z'n hele kracht. (wat buitengewoon kut is)
Wat moet ik doen om te zorgen dat dit niet gebeurd? En kom niet met afmixen, want daar ligt het niet aan
FF een paar vraagjes voor wat duidelijkheid?
Kick al eens niet in kontakt gedouwd...? maar gewoon in een oudewetse audio track? wat gebeurt er dan?
Kick ge-export? waarmee??? waarin?? waarom exporteren.. kontakt laad toch alles?
Wat mij opvalt en volgens mij hebben er meer last van..
Wat ik in kontakt stop klink niet zoals orgineel..
Alles lijkt matter en/of vlakker... valt jou dit ook op?..
Ik gebruik hem dus niet meer..
Gooi me kicks in de audio track.. weet ik zeker dat ze hetzelfde zijn. (en hij beland daar toch.. scheelt weer)
Tja is mischien voor jou onhandig.. vanwege je style.. transp. van je kicks.
Sample heeft idd lange decay en is vrij hoog qua sound (de staart)
Dus verwacht daar geen boddy..
Dus je moet het echt van de attack hebben..
wat prophet heet gedaan met ozone.. (ozone is niets meer dan dynamics en eq en exciter... net zoals die van maxxbass)is dus het meest haalbare..
Maar eigenlijk verkloot je zo je kick en kleur je er dingen bij die er al niet genoeg in zitten.. ben bang dat ie nou nog steeds niet ten goede komt..
Het is gewoon geen goede/mooie kick.. (waar zijn de zware diepe kicks toch gebleven in de HS...) de basis moet goed zijn.. Goede gemaakte kick heeft bijna niks nodig.. alleen een accent/randje.. of juist wat eraf om de bas wat ruimte te geven.
Probeer dus je sound niet te over EQen.... of compressen..
De basis moet gewoon goed zijn..